Opstarten, afmelden, inloggen, zucht...

Pagina: 1
Acties:

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
In het LAN is er 1 client waarbij je na het opstarten niet de mogelijkheid krijgt om in te loggen maar direct op de 'desktop'terecht komt. Je moet dan de gebruiker afmelden, waarna je kunt inloggen, waarna je pas aangemeld wordt bijk het netwerk.

In de instellingen kan ik nergens de oorzaak vinden. Wie weet raad :?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Kiezen voor Netwerk logon ipv Windows Logon?

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Primaire netwerkaanmelding staat al op "Cliënt 4MS netwerken". (Of is dat niet wat je bedoelt?)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Op maandag 29 januari 2001 16:26 schreef Ippy het volgende:
Primaire netwerkaanmelding staat al op "Cliënt 4MS netwerken". (Of is dat niet wat je bedoelt?)
Ja, die bedoelde ik. Wat ik nu nog kan bedenken is 2 mogelijkheden:
1 - AutoAdminLogon staat aan in de registry. Uitschakelen.

2 - Dat er een hardware probleem is waardoor de netwerkkaart veel te laat reageert. Windows vraagt of er een domein is, netwerkkaart reageert niet snel genoeg. Windows denkt, geen domein, geen logon. Even later na 'Alle programma's aflsuiten en opnieuw aanmelden', is de netwerkkaart er inmiddels achter en windows toont de login-box.

Ik vermoed mogelijkheid 1. Omdat de pc het verder goed lijkt te doen.

Verwijderd

misschien heeft iemand gewoon Tweak UI geïnstalleerd en dat ingegeven. Gewoon ff checken en weer uitzetten.

CC

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:29
ik heb hetzelfde probleem. Vooralsnog geen oplossing.

Plannen is voor loosers

• Remco
  • Laatst online: 11:45
Probeer het eens met :
[topic=231962/1/25]
Of gooi de gebruikers van windows weg.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• ArthurBorsboom
De MustBeValidated code toegevoegd aan het register, maar haalt niks uit. Overigens niet zo vreemd, daar ik geen domein heb. Ik heb gewoon een werkgroep.

Nogmaals de problemen:

Ik heb 14 PC's die inloggen op een andere W9x machine (als server, zeg maar). Alle 13 Pc's loggen correct in, alleen een PC presteert het dat ik eerst mij moet afmelden "Afmelden in Windows..." en daarna moet aanmelden. Na deze procedure werkt het netwerk correct en staat er "Workstation3 afmelden..." in het startmenu.

Heeelp mij... Ik word er knetter van.

Arthur

(BTW, Ik heb al netwerkprotocol opnieuw geinstalleerd, client opnieuw geinstalleerd, driver opnieuw geinstalleerd, etcetc.)

Plannen is voor loosers

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je alleen een werkgroep hebt en geen echte server of lan, dan hoef je helemaal niet in te loggen....

• ArthurBorsboom
Ik heb geen idee, maar wat ik wel weet is dat als ik me afmeld "Windows afmelden..." en daarna weer aanmeld met de naam "Workstation3" (zonder wachtwoord), dan werkt het wel...

Wat nu? Wie?!?

Plannen is voor loosers

Pagina: 1