Toon posts:

Multiplier?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik ben een beginnende overclocker, en ik clock normaal gewoon door de FSB in stapjes te verhogen, en steeds de temp te checken. Nu zie ik ook een multiplier in mijn bios staan.. Door de FSB te vermeningvuldigen met de multiplier kom ik op de kloksnelheid uit. Maar, wat heb ik aan de multiplier? Kan ik die ook gewoon verhogen, en dan de FSB wat lager te zetten, om zo nog verder te clocken/

Verwijderd

normaliter is de multiplier gelocked,

mocht je deze wel kunnen verstellen, zijn er meerder mogelijkheden om te overklokken,

15* 100 = 1500
18* 100 = 1800

zou kunnen dat dit wel stabiel blijft, omdat de bus hetzelfde is, voor exacte uitleg gelieve naar andere gebruiker luisteren :p

Verwijderd

Topicstarter
Mijn multiplier staat nu op 9x, en de FSB op 240. Ik draai nu een Sempron 3000+ op 2160 Mhz stabiel. Maar ik wil natuurlijk meer.. >:) Is er meer uit te halen als ik de multiplier omhoog gooi, en de FSB weer wat lager, en dan steeds hoger met de FSB? Krijg ik dan hogere clocks?

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01
Lees anders hier even wat: http://www.amd.nl.tt/

Multiplier omhoog en fsb naar benee kan idd wel werken :)

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:48
Als niet-overclocker een vraagje, intel is zegt een fsb van 800mhz the hebben, dus daar de multiplier verhogen is een hele increase, want neem aan det je niet zo heel erg veel van de fsb hoeft terug te klokken?

Verwijderd

Topicstarter
Damn, de FSB wil niet hoger als 240, wat inhoudt dat 2160 Mhz de max is.. Als ik hem verhoog start hij niet meer op. Jammer, de temps zijn nog rond de 30C, had er graag meer uit willen halen. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:00:
Damn, de FSB wil niet hoger als 240, wat inhoudt dat 2160 Mhz de max is.. Als ik hem verhoog start hij niet meer op. Jammer, de temps zijn nog rond de 30C, had er graag meer uit willen halen. :(
Misschien even een overclock FAQ doorlezen? Denk dat je dan een stuk verder komt . . . :>

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:00
Wat zijn de specs van je systeem? Welk moederbord en geheugen gebruikt je?
Als je deze info geeft kunnen we je waarschijnlijk beter helpen. Waarschijnlijk is het namelijk je geheugen wat niet meer harder wil. De thoroughbred en barton cores deden allemaal toch wel minimaal zo'n 2300 Mhz zonder al te veel moeite. O+

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Niekend, dit is een vraag die je gewoon kan oplossen door de FAQ te lezen, ik wil je aanraden dat dan ook te doen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.