Ik ben mijn 7AJA2 systeem (VIA KT133A chipset, AMD Athlon 1400) aan het ombouwen tot mediacenter systeem. Nu zit dat wat krap qua specs (vooral cpu kracht, de I/O is prima in orde) dus wil ik zoveel mogelijk tweaken
De CPU moet natuurlijk niet lastiggevallen worden door Realtek netwerkkaarten etcetera. Nu wil het geval echter dat 'ie deze Realteks prima installeert en deze prima werken, maar als ik er een 3Com 3c905B-TX of een Intel 8255x gebaseerd kaartje in steek, de verbindingen gruwelijk onstabiel worden. Met een ping -t is dit prima te reproduceren, eens in de zoveel tijd verliest 'ie een zooi pakketjes. RDP'en gaat slecht, je vliegt eruit.
De kaarten zijn niet stuk, in VIA Apollo PRO 133a gebaseerde systemen (en mijn eigen ULi M1695) doen ze het prima.
Uiteraard diverse drivers geprobeerd. Ik vraag me af waarom deze plank niet van de betere netwerkkaarten houdt?
De kaarten zijn niet stuk, in VIA Apollo PRO 133a gebaseerde systemen (en mijn eigen ULi M1695) doen ze het prima.
Uiteraard diverse drivers geprobeerd. Ik vraag me af waarom deze plank niet van de betere netwerkkaarten houdt?
Hier stond een dode link.