Probleem met bouwen van pc!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• WatNu?
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb de onderdelen voor het basissysteem best-buy juli/augustus gekocht maar krijg de pc niet aan de praat. De pc gaat simpelweg niet aan, hij geeft geen kick. Ja, een kleintje. De koeler van de pentium maakt een kleine beweging als ik em aanzet, but that's it. Zover ik kan zien heb ik alles goed aangesloten.
Heeft iemand suggesties? Ik breng em liever niet naar de plaatselijke computerboer, want die vraagt alleen al 50 euro om er naar te kijken.

Groet,
WatNu?

Jeroen

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Gebruik de zoekfunctie en google. Dit soort topics zijn vrij vaak aan bod gekomen. Natuurlijk is opnieuw beginnen de beste oplossing.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
wat ik ff na zou lopen: zit je p4 connector (4 pins vierkantje) aangeloten? heb je spacers achter je moederbord?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Gooi eerst eens even met specs, mischien wel zo handig, anders moeten we eerst weer de BBG van augustus tevoorschijn toveren...

edit: Je kunt eens proberen om je hdd, floppy en optical los te koppelen, evenals alle kaarten behalve de videokaart. En idd even kijken of je atx12v en p4 aux stekker hebt aangesloten. Ook even kijken of het mobo geen physical contact maakt met je kast waardoor sluiting kan ontstaan.

[ Voor 53% gewijzigd door jealma op 02-09-2006 21:10 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Allereerst:
CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
CSL is dus niet bedoelt voor dit soort vragen.

Als ik naar jou topicstart kijk dan denk ik:
• Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
• Heb je überhaupt gezocht naar een oplossing?
• Wat zijn de specificaties van de PC?
• Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gebruikt?

Dit topic gaat dus op slot. Zoek eerst zelf even naar een oplossing. Troubleshoot dat systeem dus goed, haal alle overbodige hardware eruit en test alles. Mocht het uiteindelijk alsnog niet werken en twijfel je ergens over dan kun je een topic openen. Toevoeging op dat laatste: Open een topic in het juiste subforum en open een topic dat voldoet aan de policy van dat subforum ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.