Toon posts:

Clear CMOS button weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een MSI K8N Neo3 en ik heb de CPU iets te ver gezet, en nu wil hij niet meer opstarten. Ik wil dus de CMOS clearen, en ik heb het opgezocht en ze zeiden dat ik de CMOS button in moest drukken (stond in de manual *klik*). Ik heb het knopje opgezocht maar er zit helemaal niets! Ik zie gewoon een soort "veldje" maar ik kan er niet op drukken.. Ik heb de Bios Battery eruit gehaald en ik ga zo kijken of dat misschien helpt..

Maar, hoe moet ik mijn bios nu clearen? Ik heb een plaatje opgezocht, en tot mijn grote schrik zit daar wel een knopje op (Onder de PCI sloten)! Ik heb het moederbord pas gekocht, dus hij moet gewoon compleet zijn..

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200506/msiK8Nneo3F_det.jpg

Wat moet ik nu doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 20:19 ]

Verwijderd

Het kan ook een jumper voetje zijn die je moet verbinden meestal erg dicht naast de batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 20:22 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44
Stekker uit het stopcontact halen, batterijtje eruit, aan/uit-knop (powerbutton op je kast) even paar seconde indrukken, dan alles weer terugstoppen en aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 02-09-2006 20:22 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:22:
Stekker uit het stopcontact halen, batterijtje eruit, aan/uit-knop (powerbutton op je kast) even paar seconde indrukken, dan alles weer terugstoppen en aansluiten.
Gedaan, hoe lang moet ik wachten tot hij weer aan kan of kan dat meteen?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Ik zie onder het onderste PCI slot, op die foto van jou, gewoon een rood knopje. Weet je zeker dat dat hem niet is? En haal de battery (element) er even uit voordat je hem gaat wissen (gewoon kortsluiten waarschijnlijk).

Ook zou ik de knoopcel niet met de hand aanraken, want voor het zuur van de vingers gaat 'ie stukken minder lang mee.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:26:
[...]

Gedaan, hoe lang moet ik wachten tot hij weer aan kan of kan dat meteen?
Kan meteen :)

The devil is in the details.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Op de dat plaatje van jou zie ik links onder de batterij 2 contactpunten.
Volgens mij kun je deze kort sluiten met een platte schroeven draaier.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Onder de witte PCI sloten zie je een rood knopje, dat is de clear CMOS button die ik moet hebben. Bij mij zit hij er niet op, ik heb gewoon een veld.. een zwart stukje.

Het is gelukt, de PC doet het weer.. Pfiew. Bedankt iedereen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 20:43 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:36:
Onder de witte PCI sloten zie je een rood knopje, dat is de clear CMOS button die ik moet hebben. Bij mij zit hij er niet op, ik heb gewoon een veld.. een zwart stukje.

Het is gelukt, de PC doet het weer.. Pfiew. Bedankt iedereen!
Terugdoen, dat is volgens mij een fabricage fout. Als je een moederbord koopt met een CMOS clear button hoort die ook te werken ;)

Verwijderd

Als de contactpunten er zitten, kun je die gewoon kortsluiten met iets geleidends.

Verwijderd

Topicstarter
Nikolas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:54:
[...]

Terugdoen, dat is volgens mij een fabricage fout. Als je een moederbord koopt met een CMOS clear button hoort die ook te werken ;)
Nee, te veel moeite. Ben blij dat alles nu werkt, en als ik het batterijtje eruit haal gaat het ook meteen goed. Helaas krijg ik de FSB niet hoger dan 240, alhoewel de temps onder de 30 graden blijven.. :(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:16:
[...]

Nee, te veel moeite. Ben blij dat alles nu werkt, en als ik het batterijtje eruit haal gaat het ook meteen goed. Helaas krijg ik de FSB niet hoger dan 240, alhoewel de temps onder de 30 graden blijven.. :(
In principe staan de temps los van hoe hoog je FSB is, in die zin, dat de beperkende factor dus meestal niet aan de temp. ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt denk ik ook aan mijn geheugen, dat zal de bottleneck zijn. Ik heb ergens een goedkoop rommel 256 mb DDR kaartje overgenomen van iemand hier, voor €15. Maandag maar is naar de Mycom en een 1 GB reepje aanschaffen.

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:31:
Het ligt denk ik ook aan mijn geheugen, dat zal de bottleneck zijn. Ik heb ergens een goedkoop rommel 256 mb DDR kaartje overgenomen van iemand hier, voor €15. Maandag maar is naar de Mycom en een 1 GB reepje aanschaffen.
Of wat dacht je van 2x 512 MB in Dual Channel?

EDIT: moest je moederbord het nu nog hebben 8)7 Excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 03-09-2006 08:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De TS heeft het antwoord al en dit gaat offtopic, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.