Toon posts:

Videobewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een digitale videocamera te kopen en een computer waarmee ik de videobeelden kan monteren (prijscatagorie ongeveer f4000,-). Ik heb echter een aantal vragen:

1) Heeft iemand ervaring digitale camera's van Sony of JVC? Welke raden jullie mij aan?

2) Heeft iemand ervaring met een montagekaart? Ik zag zelf te denken aan een Miro Studio DV-kaart.

3) Wat moet er minimaal in mijn PC zitten om goed te kunnen monteren? Ik zat te denken aan een Pentium III 667 Mhz of vergelijkbare processor (AMD?), 128 MB RAM en een 30 GB harde schijf. Qua videokaart twijfel ik nog een beetje; ik wil namelijk ook wel 3D-spellen kunnen spelen en dan is een G-Force beter dan een Matrox, toch?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Scsi schijven en minimaal 10.000 rpm,Tis wel duur maar dan schiet 't wel lekker op.

greetz Jur

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

in de PCM van deze zomer staat in het teken van digitale video.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Scsi schijven en minimaal 10.000 rpm,Tis wel duur maar dan schiet 't wel lekker op.
SCSI-schijven van 30 gig zijn onbetaalbaar...
Is het echt nodig? Of heb je met Ultra-ATA/66 een harde schijf in huis die snel genoeg is. Zover ik kan nagaan werkt de software die bij de kaart zit (Pinnacle Studio) op 3.5 MB/s; een beetje Ultra-ATA/66 harde schijf haalt 20 MB/s...
in de PCM van deze zomer staat in het teken van digitale video.
Heb ik -uiteraard- gelezen. Maar deze geeft geen antwoord op mijn vragen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Mijn pa heeft de Miro DV300...een niet te duur kaartje en doet z'n werk uitstekend. Natuurlijk niet zo snel als de real-time oplossingen, maar ja, ook 10x zo goedkoop :)

Voor wat betreft die camera zelf: Sony & JVC verkopen tegenwoordig weinig troep, en net als bij TVs geldt: gewoon zelf gaan kijken en dan besluiten welke je het beste bevalt.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hee klojo, dat was mijn post :-)

Voortaan ff geen HTML posten in dit forum, dat maakt er een zootje van...

Geef mij maar een Warsteiner.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
Ik bezit zelf een JVC GR-DVL 9600 (met dv in/out) icm een Pinnacle DV500. Als je het eenmaal aan de praat hebt gaat er een (bewerkings)wereld voor je open! In principe heb je geen scsi schijven nodig en krijg je de klus prima geklaard met 7200 rpm schijven (hoeft zelfs geen ATA/66 te zijn!).

Als videokaart gebruik ik de Asus V6800 Pure en ook dit werkt zonder problemen. Een vriend van me gebruikt de Studio DV en ik moet zeggen dat met die kaart en bijgeleverde software een kind de was kan doen. Erg gebruikersvriendelijk en een goede kaart voor "newbies".

Kijk eens voor de gein op het Amerikaanse forum van Miro/Pinnacle:
http://webboard.pinnaclesys.com /

Hierbij kun je in ieder geval de ervaringen (zowel positief als negatief) van de eindgebruikers lezen.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa heeft de Miro DV300...een niet te duur kaartje
Hmmm... Ik vind f1500,- toch al vrij duur, hoor. Ik weet niet of ik dat haal met mijn budget... :(
Pagina: 1