[XP] draadloos netwerk wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb hier een heel vreemd probleem. Ik heb al rond gezocht op GOT maar kon niks vinden.

Situatie:
Mijn oom heeft door iemand z'n router laten installeren. Een linksys WRT54G. Hij maakt gebruik van WinXP home SP2. Hij heeft een netgear pci kaart en gebruikt de windows client voor draadloze netwerken. Hij vind zijn eigen netwerk en een 2tal meer.

Ikzelf werk met WinXP Pro SP 2. Heb een asus WL100 pci kaart. Ik gebruik zowel de Client van Asus als van WinXP. Maar ik vind zijn netwerk niet. Ik vind wel 2 andere netwerken.

Nu het vreemde:
Van de 2 netwerken die ik vind, vind mijn oom er 1. Oftewel we vinden andere netwerken.

Als ik Network Stumbler gebruik vind ik ook maar die 2 netwerken.

Ik kom helaas niet in de router want ook dat wachtwoord is veranderd. Dus ik kan niks controleren in de router.

Hoe kan ik toch zorgen dat ik zijn netwerk vind?

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Waarschijnllijk staat ESSID broadcast uit op je router, ja kan je handleiding van je router erop na slagen om je router te resetten naar factory defaults, en dan kan je er weer normaal in zoals beschreven in de handleiding.

tis een wrt: 10 seconden reset indrukken, dan gaan lampjes uit, stekker eruit, en ondertussen reset nog ingedrukt houden voor nog eens 10 seconden, dan reset loslaten en na 10 seconden stekker terug in en surfen naar http://192.168.1.1

gebrnaam: leeglaten
ww: admin

veel suc6