SpeedTouch 716v5 in de war

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier een afgeschreven SpeedTouch 716v5 c.q. 716g(i). Wegens het ontbreken van een aankoopbon kan deze niet retour genomen worden.

Er is namelijk een verkeerde config template (een van deze) ingeladen, waardoor het modem onbereikbaar is geworden. De lampjes branden nog wel.

De hardware reset procedures werken niet. Hij deelt geen IP's uit, de PC een vast IP geven helpt niet. Ik heb hierover uitgebreid contact gehad met de SpeedTouch helpdesk, zonder oplossing helaas.

Iemand enig idee of hier nog leven in te blazen is? :/
Kan er evt. via de USB poort een firmware flash geforceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Je kunt hem recoveren met een BOOTP/DHCP en TFTP-server.

Bij het opstarten kun je reset ingedrukt houden tot een bepaald moment en dan stuurt het modem op de ethernet-poort een request uit.

Deze dient dan beantwoord te worden door de de BOOTP/DHCP-server met daar in de TFTP-link met de firmware file. (De PC waar deze software op gaat staan wel even statisch instellen!)

Na de flash worden de fabriekssettings weer teruggezet en heb je een werkend modem. Op dezelfde manier heb ik een 546 weer tot leven gekregen (zelfde probleem met verkeerde ini-file).

Edit:

Link naar de software voor Windows: http://tftpd32.jounin.net/

[ Voor 12% gewijzigd door GraveR op 02-09-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziet er hoopvol uit, maar deze techniek is mij onbekend. Zou je me door de settings en werkwijze kunnen walsen, als ervaringsdeskundige?

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/7774/tftphw3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/803/dhcpqx9.jpg

Ik heb inmiddels de laatste firmware .bin (extracted uit 716_Upgrade_R6172_sip.exe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
hmz19 schreef op zondag 03 september 2006 @ 08:46:
Ziet er hoopvol uit, maar deze techniek is mij onbekend. Zou je me door de settings en werkwijze kunnen walsen, als ervaringsdeskundige?

<Knip>
Ja heur.

Het spannendste gebeurt in het tabblad DHCP-server. Op basis van jouw screenshot:

IP pool starting address: 192.168.10.110
Size of pool (maakt niet echt uit): 8
Boot File: firmware.bin (of hoe dat bestand ook mag heten, zonder spaties) *
..
Mask: 255.255.255.0

Clicketyclik op save en voor de zekerheid tftpd opnieuw starten.

* Firmware file zet je in de map die is aangeduid met "Current Directory" c:\tftpd32.301 in jouw geval
Zorg er voor de zekerheid voor dat er geen andere DHCP-server actief is als je deze procedure doet.

Als je nu de 716 in recovery mode start dan zal je in de vensters van tftpd e.e.a. zien gebeuren ten teken dat alles goed zou moeten gaan.

Het flashen kan even duren na de overdracht van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn Speedtouch 716 is ook in de war. ik heb de bovenstaande stappen gevolgd, maar mijn Speedtouch blijft zich vreemd gedragen. De lampjes Power en Ethernet 1/2/3/4 branden en dan opeens branden alleen het power lampje, de ethernet 1 aansluiting en het WLAN lampje. Dit is het geval sinds ik heb geprobeerd de firmware te updaten met de wizard.

Ik heb het TFTP programma gebruikt en het lukt me de nieuwe firmware naar de speedtouch te kopieeren, maar daarna gebeurt er niks. Volgens GraveR moet moet ie gaan 'flashen' maar hoe kan ik zien dat dat daadwerkelijk gebeurt?