103720 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:53:
[...]
Hopelijk komt het niet arrogant over (want zo is het niet bedoeld) maar het budget maakt me niet zoveel uit. Niet dat ik bulk van het geld, maar ik geef liever 3000 Euro uit voor een t.v. waar ik veel plezier van heb als dat ik 2000 Euro uitgeef voor een t.v. waar ik een aantal dingen aan ga missen. Natuurlijk is het wel zo dat ik liever 2100 Euro uitgeef voor de 32" als 3500 Euro voor de 37" . Maar dan alleen maar als de 37" niet iets extra te bieden heeft wat ik nu (of later) ga missen. Ik heb nu 12 jaar met m'n oude t.v. gedaan dus ik vind dat ik best weer wat geld mag uitgeven voor iets goeds.
Maar nogmaals, het moet dan ook
ECHT de moeite waard zijn om 1400 Euro meer uit te geven voor 5" meer t.v.
Nee zeker niet arrogant! Sterker nog, met zo'n budget wordt het alleen maar leuker winkelen

Ik zou dan meteen al een flink aantal merken wegstrepen en echt voor het allerbeste gaan want dat kun je echt wel kopen voor +- 2300,-
Ik zou je dan meteen op het hart willen drukken om echt eens de hedendaagse plasma's te gaan bekijken. Ik weet zeker dat je verstelt zult staan van hun beeldkwaliteit tov de LCD's. Wij hebben ons goed laten informeren door een hifiboer (dus geen mediamarkt verkopertje

) en we hebben het gewoon met onze eigen ogen aanschouwd.Ga bijvoorbeeld maar eens kijken naar deze tv bij de mediamarkt:
http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3275|603|602|601|4|1
Prijs inclusief BTW: € 2.199,-
Dit is echter een adviesprijs en ik weet zeker dat daar nog minimaal 200,- vanaf kan. Wij hebben onze 42inch voor minder dan deze adviesprijs gekocht van de 37inch dus hij is vast te verkrijgen voor onder de 2000!!
Tevens is dit één van de weinige 37inch plasma tv's want de meesten zijn 42inch. Mocht je overigens voor zo'n plasma kiesen dan is digitale tv een pré. Kijk je veel tv? Of ben je meer iemand van de films? Volgens mij leveren de plasma's een beter beeld bij het 'gewone' tv kijken.
Maar mochten er goede alternatieven zijn dan hoor ik dat graag. Ik heb mijn vraag ook op andere forums gesteld maar merk dat er hier heel serieus op gereageerd wordt. V.w.b. alternatieven heb ik heel lang gedacht over de LG32LP1R die op kieskeurig al heel lang erg goed wordt gewaardeerd. Maar als ik mensen spreek die Ambilight hebben (of de reacties op het net lees) dan lijkt mij dat iets wat je eigenlijk moet hebben wil je "genieten".
Er zijn zoveel alternatieven en al helemaal als je budget zo uiteen loopt. Kijk eens naar een goede 37inch LCD van Philips. De 37PF9830 bijvoorbeeld is een erg fraaie LCD maar dan praat je over prijzen van meer dan 3000,- terwijl je een plasma koopt voor rond de 2000,- ! Voordeel van die Philips LCD is wat je zelf al zei de mogelijkheid om straks films te kijken in 1920x1080p (true HD) en dat levert een waanzinnig plaatje op. Neemt niet weg dat de plasma dat ook doet dus stel jezelf de vraag: is het mij die 1200,- verschil waard? Misschien zelfs nog wel meer want ik kom die Philips ook wel tegen voor 3500,- !! Het verschil met een plasma vind ik dan al veels te groot en ik zou het persoonlijk niet doen. Steek die 1200,- dan in je zak en koop er straks een mooie HD-speler voor

Ambiligt is overigens een leuke gadget maar dat zou voor mij niet doorslaggevend zijn bij het uitzoeken van een tv. Ik weet dat een ambilight eigenaar daar anders over zal praten maar ik zou liever extra geld uitgeven aan de beeldkwaliteit ipv aan een licht achter je tv. Ik vraag me trouwens sterk af of zoiets het wel 10 tot 15 jaar uit houdt maar dat valt nu nog niet te zeggen omdat ze er nog niet zo lang zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 05-09-2006 16:01
]