Help me aub een nieuwe televisie te kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 13:52
Ik sta op het punt om een nieuwe tv te kopen. Ik twijfel nu tussen twee types van Philips, de 32pf9731 en de 37pf9731. De reden waarom ik twijfel is dat:

1. De specs van de 32 zodanig zijn dat hij een resolutie heeft van 1366x768 ten opzichte van 1920x1080 voor de 37inch. Nu lees ik her en der dat op het moment dat je films op HD-kwaliteit gaat afspelen dit (veel) mooier is op de 37inch dan op de 32inch. Dit vanwege het resolutieverschil.

2. Ook lees ik op het internet dat, vanwege de resolutie van de 37inch, het afspelen van NTSC-films niet om aan te zien is.

Kijkend naar 1 zou ik dus voor de 37inch willen gaan, maar aangezien ik ook wel eens NTSC-films kijk zou ik dus moeten kiezen voor de 32inch.

Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken (met een goede reden)? Alvast bedankt.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 21:56
Je gebruikt een TV zeker een jaar of 5, dus dan is HDTV al goed verkrijgbaar. Met de 32" speel je 720p materiaal af, maar met de 37" kun je oop 1080p materiaal afspelen wat veel scherper is en wat er in de toekomst ook aankomt (Blueray/ HD-DVD). Dat NTSC er op de 37" slechter uitziet lijkt me door het interpoleren komen en het grotere beeldoppervlak.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Helemaal eens met NoepZor. 1080p is (alhoewel meestal onbetaalbaar) TrueHD ipv HD Ready (720p). 720p is al geweldig (vooral met bijv. een Xbox360), maar als er straks materiaal is dat 1080p is, weet je niet wat je ziet. Investeren in de toekomst ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Puur voor films is resolutie een overrated hype wat mij betreft. De meeste mensen hebben geen idee hoe mooi een film zou zijn als deze echt al zuiver 1366 bij 768 beeldpunten zou gebruiken en elke pixel ook een unieke niet gecompresde true color pixel zou zijn. De meeste HDTV films zijn nu gewoon DVD-films met een iets hogere resolutie, maar dat maakt ze wat mij betreft geen HDTV-film. Als men echt een dikke HDTV-cam zou gebruiken, zou 720 al zo vreselijk mooi zijn, maar helaas is bijna geen 1 film of demo echt zo extreem zuiver (op een paar na).

Wel is het zo dat gewoon duurdere hogere reso schermen beter om moeten kunnen gaan met sources van een lagere lastige deelbare resolutie. Echter verschilt dit echt per merk.

Met betrekking tot de TV gebruiken voor een Xbox360 of de PC is 1080 wel een leuke bijkomstigheid, maar voor films is het voorlopig(komende 3 jaar) de groote onzin ooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Carel op 03-09-2006 10:38 ]

• 103720
Ik ben niet van plan mijn tv te gaan gebruiken voor XBOX of dat soort dingen. Hij is puur bedoeld om tv te kijken en om af en toe een DVD op te kijken.

Verwijderd

Volgens mij zal over 5 jaar na aankoop van je 1080p toestel blijken dat je geld hebt weggegooid. Zo snel als de verhalen je doen geloven zal het nooit gaan (hoelang hebben we het al niet over Blueray en dat soort dingen). Ik zou dat extra geld mooi in mijn zak houden en een mooi 1080i/720p toestel uitzoeken.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 16:59

oZy

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:37:
Volgens mij zal over 5 jaar na aankoop van je 1080p toestel blijken dat je geld hebt weggegooid. Zo snel als de verhalen je doen geloven zal het nooit gaan (hoelang hebben we het al niet over Blueray en dat soort dingen). Ik zou dat extra geld mooi in mijn zak houden en een mooi 1080i/720p toestel uitzoeken.
Weggegooid is een beetje overdreven he, want je hebt voor dat extra geld niet alleen 1080p ipv 720p, maar ook 5" meer kijkplezier! En volgens mij heeft de 37" nog de PC link extra (streamen vanaf je pc!!)

Oh ps, ik heb de 37 ook op m'n hotlist staan, ga hem over een maandje halen als er in de tussentijd niet iets beter voorbij komt 8)

Verwijderd

nofi, maar boeien ? (over die 5" extra) Er zijn vele 37" toestellen die gelijkwaardig zijn dan de Philips en die ook nog stukken goedkoper zijn. Zolang er vrijwel geen 1080p bronnen zijn zul je dus inderdaad geld weggooien, want tegen de tijd dat ze er wel zijn is dat toestel vele malen goedkoper als het al niet is opgevolgd door een nieuw en beter model.

• oZy

oZy

Tja, mij boeit dat wel. Waarom ik de 37 kies boven de 32:

• Ik zit 3 á 4 meter van mn TV vandaan en dan vind ik 32" net te klein.

• Daarnaast vind ik 1080p wel een toevoeging aangezien ik de Philips HTS9800W erbij neem die o.a. DVD's upscaled naar 1080i.

• PC Link laat mij een hoop formaten streamen vanaf mijn PC (MP3, Diapresentatiebestanden (.alb), JPEG-afbeeldingen, DivX 3.11, DivX 5, MPEG1, MPEG2, MPEG4, XviD)

...al met al vind ik dit de €900 extra meer dan waard, maar da's persoonlijk he :Y)

PS. het is ook vooral een hele goeie TV

[ Voor 9% gewijzigd door oZy op 03-09-2006 23:42 . Reden: EISA Award High End LCD TV 2006/2007 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad persoonlijk. Upscaling geloof ik persoonlijk niet in, doet mij aan goedkope camera's denken van een paar jaar terug. En PC link, tja is leuk maar om daar nu €900 extra voor neer te leggen (in vergelijking met de al te dure 32"). Voor dat geld heb je ook een vette mediacenter pc zelf samengesteld die datzelfde + nog veel meer kan doen ?

Maar ieder zijn eigen keuze hoor... begrijp me niet verkeerd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:21:
Dat is inderdaad persoonlijk. Upscaling geloof ik persoonlijk niet in, doet mij aan goedkope camera's denken van een paar jaar terug.
Nou daar zou ik dan maar wel in geloven hoor! Heb hier sinds kort de Sony DVP- NS76 staan die via HDMI op een Panasonic 42inch plasma aangesloten is en allemachtig wat een fantastisch beeld bij elke DVD! Zelfs gekopieerde dvd's worden zo goed weergegeven dat het soms nauwelijks te zien is dat het om een copy gaat. Bij films die volledig op een dual-layer DVD staan is het al helemaal genieten. Ik heb als test de 1080i HD versie van Finding Nemo (afspelen op Pinnacle showcenter via component 1080i) vergeleken met de Finding Nemo 2DVD SE versie op de Sony speler en het verschil is echt nauwelijks waarneembaar, zo goed doet de upscale zijn werk.

Ik kan me voorstellen dat je niet overal het gewenste resultaat boekt. Het is erg afhankelijk van het type speler en ook zeker van de DVD die je erin stopt maar het geeft toch echt wel een beeldverbetering en in onze situatie zelfs ontzettend veel.

Dit is de speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.hauser.lu/images/products/dvp-ns76.jpg

En dit de tv:
Afbeeldingslocatie: http://www.ronis.hr/katalog/TH-42PA60_slika.jpg

[Ontopic]

Iedereen die hier zegt dat het verschil tussen een 32 en een 37 inch te verwaarlozen is moet even langs de Hans Anders :P Dan kun je ook wel zeggen: Koop een 26 want het verschil tov een 32 is dan ook maar klein. Als je het geld hebt moet je gewoon voor zo groot mogelijk gaan. De 42inch in onze huiskamer leek eerst ook te groot maar dat went snel.

Om nog even terug te komen op je echte vraag. Het klopt dat True HD 1920x1080 pas vanaf een 37inch kan. Maar het resultaat is, zoals ze hierboven ook zegge, erg afhankelijk van hoe de film zelf is opgenomen. Een 720P kan minstens net zo mooi zijn dus ik zou die resoluties maar met een korreltje zout nemen. Wat veel belangrijker is is de echte kwaliteit van de tv. Contrastwaardes, zwartwaardes etc. bepalen uiteindelijk het plaatje van je tv. De Panasonic plasma kan lang niet in die hoge resoluties maar je zou voor de aardigheid eens moeten kijken wat een HD-filmpje voor resultaat geeft op die tv. Je gelooft je ogen niet!! En dat terwijl de resolutie van een plasma lager is dan een LCD. Toch heb ik nog geen LCD gezien die een dergelijk HD beeld geeft. En daarmee bedoel een LCD in die prijsklasse ;)
Nu we het toch over plasma's hebben. Heb je ook een plasma overwogen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 11:32 ]

• 103720
Nee, om eerlijk te zijn heb ik niet over plasma nagedacht. Maar weet je wat het is, het is zo moeilijk om een keuze te maken. Ben afgelopen zaterdag naar de MediaMarkt en Eindhoven geweest en daar hangen 50 of 60 schermen. Probeer dan maar eens een keus te maken. Op de lange zijde hingen diverse merken welke uitblonken, maar ja, volgens mij is het beeld wat daarop getoond wordt niet te vergelijken met de beelden welke op de korte zijde getoond worden. Zal wel demo-HD-materiaal zijn terwijl de schermen op de korte zijde gewoon via een analoge coax RTL4 lieten zien. Dan kun je toch geen eerlijk vergelijk maken? Je zou pas het beste een keus kunnen maken als je 4 a 5 schermen mee naar huis zou mogen nemen. Hetzelfde geldt voor het formaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de 37" maar mijn vrouw vind dat te groot en geeft de voorkeur aan de 32". Voor hetzelfde geldt heeft ze gelijk en is de 37" te groot. De afstand tussen "hoofd" en scherm in ons huis is maar 2,70 meter en dan zou de 37" wel eens te groot kunnen zijn.

Verwijderd

103720 schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:54:
Nee, om eerlijk te zijn heb ik niet over plasma nagedacht. Maar weet je wat het is, het is zo moeilijk om een keuze te maken. Ben afgelopen zaterdag naar de MediaMarkt en Eindhoven geweest en daar hangen 50 of 60 schermen. Probeer dan maar eens een keus te maken. Op de lange zijde hingen diverse merken welke uitblonken, maar ja, volgens mij is het beeld wat daarop getoond wordt niet te vergelijken met de beelden welke op de korte zijde getoond worden. Zal wel demo-HD-materiaal zijn terwijl de schermen op de korte zijde gewoon via een analoge coax RTL4 lieten zien. Dan kun je toch geen eerlijk vergelijk maken? Je zou pas het beste een keus kunnen maken als je 4 a 5 schermen mee naar huis zou mogen nemen. Hetzelfde geldt voor het formaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de 37" maar mijn vrouw vind dat te groot en geeft de voorkeur aan de 32". Voor hetzelfde geldt heeft ze gelijk en is de 37" te groot. De afstand tussen "hoofd" en scherm in ons huis is maar 2,70 meter en dan zou de 37" wel eens te groot kunnen zijn.
Ik snap je helemaal. De mediamarkt geeft inderdaad een heel slecht beeld van welke tv nu goed en slecht is. Ik heb zelf een 32inch LG LCD en kijk ook op ongeveer dezelfde afstand. Toch denk ik dat een 37inch heel goed kan hoor, dus ik zou dat niet laten. Een 42inch wordt echt te groot maar je krijgt geen spijt van een 37. Mag ik vragen wat je budget is? Misschien kan ik een paar tv's voor je op een rijtje zetten. Hier zitten nog wel een paar mensen op Tweakers die je een goed advies kunnen geven. Je zou vervolgens die tv's kunnen bekijken bij de mediamarkt maar toch raad ik je aan naar een hifiboer te gaan die je tenminste een demonstratie kan geven met een goede input source. Je kan dan altijd nog onderhandelen. Stel dat je een tv kan kopen bij de mediamarkt voor 2000,- en de hifiboer vraagt 2399,- zeg dan gewoon dat hij te duur is en dat je hem voor 2100,- bij hem mee krijgt. Toevallig laatst ook gedaan voor de plasma van m'n pa en ze zijn dan echt wel bereid om er geld af te doen ;)

Beter iets minder marge dan helemaal niks!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij films die volledig op een dual-layer DVD staan is het al helemaal genieten. Ik heb als test de 1080i HD versie van Finding Nemo (afspelen op Pinnacle showcenter via component 1080i) vergeleken met de Finding Nemo 2DVD SE versie op de Sony speler en het verschil is echt nauwelijks waarneembaar, zo goed doet de upscale zijn werk.
Lieverd, die 1080i versie van finding nemo is een DVD upscale :). Op grote formaten is het verschil tussen DVD en HD echt heel erg groot.

En vergis je niet, als je DVD op een HD scherm afspeelt, wordt het altijd geupscaled, anders kan het niet worden weergegeven. Sommige scalers doen dat wat beter dan een andere, maar je kan er nooit zoveel detail mee krijgen als met een HD bron.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 05-09-2006 11:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:50:
[...]
Lieverd, die 1080i versie van finding nemo is een DVD upscale :). Op grote formaten is het verschil tussen DVD en HD echt heel erg groot.

En vergis je niet, als je DVD op een HD scherm afspeelt, wordt het altijd geupscaled, anders kan het niet worden weergegeven. Sommige scalers doen dat wat beter dan een andere, maar je kan er nooit zoveel detail mee krijgen als met een HD bron.
Juist.... alleen begrijp ik dan niet dat er een speciale DVD met een zgn. 1080i versie wordt gemaakt ? Dat kan dus alleen zijn omdat de ene scaler niet de andere is lijkt me. Oftewel, zorg dat je een goede tv koopt, dan kun je de oude versie van Nemo gewoon kijken en die 'speciale versie' links laten liggen. :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
[...]

Waaarom zouden ze een 1080i versie vn Nemo uitbrengen en dan als source de gewone DVD-data gebruiken?
Juist bij Nemo kunnen ze de film nog een keer renderen op een hogere resolutie.

Maar goed, ik heb laatst The Brothers Grimm op 1080i gezien en die ziet er inderdaad erg OK uit. Dat was zeker geen upscale :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• 103720
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:42:
Mag ik vragen wat je budget is? Misschien kan ik een paar tv's voor je op een rijtje zetten. Hier zitten nog wel een paar mensen op Tweakers die je een goed advies kunnen geven.
Hopelijk komt het niet arrogant over (want zo is het niet bedoeld) maar het budget maakt me niet zoveel uit. Niet dat ik bulk van het geld, maar ik geef liever 3000 Euro uit voor een t.v. waar ik veel plezier van heb als dat ik 2000 Euro uitgeef voor een t.v. waar ik een aantal dingen aan ga missen. Natuurlijk is het wel zo dat ik liever 2100 Euro uitgeef voor de 32" als 3500 Euro voor de 37" . Maar dan alleen maar als de 37" niet iets extra te bieden heeft wat ik nu (of later) ga missen. Ik heb nu 12 jaar met m'n oude t.v. gedaan dus ik vind dat ik best weer wat geld mag uitgeven voor iets goeds.

Maar nogmaals, het moet dan ook ECHT de moeite waard zijn om 1400 Euro meer uit te geven voor 5" meer t.v.

Maar mochten er goede alternatieven zijn dan hoor ik dat graag. Ik heb mijn vraag ook op andere forums gesteld maar merk dat er hier heel serieus op gereageerd wordt. V.w.b. alternatieven heb ik heel lang gedacht over de LG32LP1R die op kieskeurig al heel lang erg goed wordt gewaardeerd. Maar als ik mensen spreek die Ambilight hebben (of de reacties op het net lees) dan lijkt mij dat iets wat je eigenlijk moet hebben wil je "genieten".

Verwijderd

[...]

haha lieverd? Oh dat zou best kunnen dat het een upscale was maar jij weet niet welke versie ik van Nemo thuis heb. Het kan best hoor, alleen snap ik dan niet waarom ze een 1080i versie van Nemo uitbrengen :/
Ik weet heel goed dat het verschil tussen gewone tv en HD materiaal ontzettend groot is hoor. Nemo was dan misschien geen goed voorbeeld. Ik heb o.a. 2 van die BBC Natuurdocumantaires gedownload van hun HD kanaal en dat is echt onwijs gaaf. HD at its best :)

Natuurlijk kun je nooit zoveel detail krijgen als een echte HD bron maar je hebt wel het best mogelijke beeld wat een DVD schijfje kan geven!

Verwijderd

103720 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:53:
[...]

Hopelijk komt het niet arrogant over (want zo is het niet bedoeld) maar het budget maakt me niet zoveel uit. Niet dat ik bulk van het geld, maar ik geef liever 3000 Euro uit voor een t.v. waar ik veel plezier van heb als dat ik 2000 Euro uitgeef voor een t.v. waar ik een aantal dingen aan ga missen. Natuurlijk is het wel zo dat ik liever 2100 Euro uitgeef voor de 32" als 3500 Euro voor de 37" . Maar dan alleen maar als de 37" niet iets extra te bieden heeft wat ik nu (of later) ga missen. Ik heb nu 12 jaar met m'n oude t.v. gedaan dus ik vind dat ik best weer wat geld mag uitgeven voor iets goeds.

Maar nogmaals, het moet dan ook ECHT de moeite waard zijn om 1400 Euro meer uit te geven voor 5" meer t.v.
Nee zeker niet arrogant! Sterker nog, met zo'n budget wordt het alleen maar leuker winkelen :*) Ik zou dan meteen al een flink aantal merken wegstrepen en echt voor het allerbeste gaan want dat kun je echt wel kopen voor +- 2300,-
Ik zou je dan meteen op het hart willen drukken om echt eens de hedendaagse plasma's te gaan bekijken. Ik weet zeker dat je verstelt zult staan van hun beeldkwaliteit tov de LCD's. Wij hebben ons goed laten informeren door een hifiboer (dus geen mediamarkt verkopertje :p) en we hebben het gewoon met onze eigen ogen aanschouwd.Ga bijvoorbeeld maar eens kijken naar deze tv bij de mediamarkt:

http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3275|603|602|601|4|1
Prijs inclusief BTW: € 2.199,-
Dit is echter een adviesprijs en ik weet zeker dat daar nog minimaal 200,- vanaf kan. Wij hebben onze 42inch voor minder dan deze adviesprijs gekocht van de 37inch dus hij is vast te verkrijgen voor onder de 2000!!
Tevens is dit één van de weinige 37inch plasma tv's want de meesten zijn 42inch. Mocht je overigens voor zo'n plasma kiesen dan is digitale tv een pré. Kijk je veel tv? Of ben je meer iemand van de films? Volgens mij leveren de plasma's een beter beeld bij het 'gewone' tv kijken.
Maar mochten er goede alternatieven zijn dan hoor ik dat graag. Ik heb mijn vraag ook op andere forums gesteld maar merk dat er hier heel serieus op gereageerd wordt. V.w.b. alternatieven heb ik heel lang gedacht over de LG32LP1R die op kieskeurig al heel lang erg goed wordt gewaardeerd. Maar als ik mensen spreek die Ambilight hebben (of de reacties op het net lees) dan lijkt mij dat iets wat je eigenlijk moet hebben wil je "genieten".
Er zijn zoveel alternatieven en al helemaal als je budget zo uiteen loopt. Kijk eens naar een goede 37inch LCD van Philips. De 37PF9830 bijvoorbeeld is een erg fraaie LCD maar dan praat je over prijzen van meer dan 3000,- terwijl je een plasma koopt voor rond de 2000,- ! Voordeel van die Philips LCD is wat je zelf al zei de mogelijkheid om straks films te kijken in 1920x1080p (true HD) en dat levert een waanzinnig plaatje op. Neemt niet weg dat de plasma dat ook doet dus stel jezelf de vraag: is het mij die 1200,- verschil waard? Misschien zelfs nog wel meer want ik kom die Philips ook wel tegen voor 3500,- !! Het verschil met een plasma vind ik dan al veels te groot en ik zou het persoonlijk niet doen. Steek die 1200,- dan in je zak en koop er straks een mooie HD-speler voor :)
Ambiligt is overigens een leuke gadget maar dat zou voor mij niet doorslaggevend zijn bij het uitzoeken van een tv. Ik weet dat een ambilight eigenaar daar anders over zal praten maar ik zou liever extra geld uitgeven aan de beeldkwaliteit ipv aan een licht achter je tv. Ik vraag me trouwens sterk af of zoiets het wel 10 tot 15 jaar uit houdt maar dat valt nu nog niet te zeggen omdat ze er nog niet zo lang zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 16:01 ]

• oZy

oZy

De 37PF9731 is de opvolger van de 37PF9830, dus die laatste zou ik sowieso niet overwegen.. vooral omdat de prijzen niet (veel) verschillen. De 37PF9731 is trouwens voor < 2900 te vinden, bij nederlandse internetshops.

Ik heb wel Plasma overwogen maar het feit dat een aantal fabrikanten daarmee stoppen, en mijn bedoeling om straks veel HD content af te gaan spelen brengen mij toch bij LCD.

Verwijderd

oZy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:22:
De 37PF9731 is de opvolger van de 37PF9830, dus die laatste zou ik sowieso niet overwegen.. vooral omdat de prijzen niet (veel) verschillen. De 37PF9731 is trouwens voor < 2900 te vinden, bij nederlandse internetshops.
Niet iedereen is even happig om een tv via internet te bestellen. Helemaal niet als het om zo'n dure tv gaat, dan wil ik toch wel wat service dicht bij huis.
Ik heb wel Plasma overwogen maar het feit dat een aantal fabrikanten daarmee stoppen, en mijn bedoeling om straks veel HD content af te gaan spelen brengen mij toch bij LCD.
Dat een aantal fabrikanten er mee stoppen zegt niks over de kwaliteit van plasma. Het geeft alleen maar aan welke weg zij inslaan: de standaard consument van een zo goedkoop mogelijke LCD voorzien (samsung, sony o.a.) De betere merken (panasonic en pioneer) vegen de vloer aan met de Sony's, Lg's en Philips plasma's. Nog een voorbeeld: ik zag de de nieuwste 42inch LCD Sony Bravia hangen voor iets van 3700,- Leg die beeldkwaliteit naast een 7de generatie plasma en je snapt al snel waarom je die 1600,- verschil tov een 42inch plasma beter kunt besparen!
En wat heeft HD content te maken met LCD? Denk je dat deze plasma's dat niet af kunnen spelen ofzo? 8)7 Ik zal voor de aardigheid eens een foto maken en dan wil ik je antwoord wel weer eens horen ;)

Anyway, genoeg plasma verdedigt...moest alleen dit even kwijt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:15:Anyway, genoeg plasma verdedigt...moest alleen dit even kwijt.
Hoe kan het dat veel mensen plasma veel beter vinden dan LCD? Terwijl plasma nu toch een beetje aan het verdwijnen is. Contrast is veel beter bij plasma, kleuren zijn mooier. Extra stroomverbruik valt tegenwoordig ook wel mee.

What's the catch?

Waarom zou ik LCD moeten kopen ipv plasma? Ik snap het echt niet.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:22:
[...]

Hoe kan het dat veel mensen plasma veel beter vinden dan LCD? Terwijl plasma nu toch een beetje aan het verdwijnen is. Contrast is veel beter bij plasma, kleuren zijn mooier. Extra stroomverbruik valt tegenwoordig ook wel mee.

What's the catch?

Waarom zou ik LCD moeten kopen ipv plasma? Ik snap het echt niet.
Ik moet eerlijk zijn dat ik eerst zijn stelling ook deelde. Fabrikanten stoppen met plasma, het stroomverbruik was veels te groot etc. doe mij maar LCD. Tot mijn vader zich ging orienteren op vooral een grote tv. Minimaal 42inch. We waren bij een aantal winkels geweest en bij iedere winkel hetzelfde antwoord: U wilt groot en het best mogelijke beeld? Plasma.
Ze hadden daar zo'n demonstratie wand waar alle nieuwe tv's van Panasonic hingen en wij stonden daar echt zo: KWIJLLLLLL
Dus die verkoper zag ons glunderen en zei: Ja dit zie een LCD niet zo snel doen he! We konden alleen maar knikken. Ik denk dat je vraag simpel te beantwoorden is: Wil je een grote tv? (minimaal 42inch) koop dan simpelweg een plasma. Dat beetje extra stroomverbruik valt met de nieuwe generaties heus wel wat mee. Jij en ik denken dus misschien wel zo maar de doorsnee consument kijkt nog altijd op hun 72cm crt breedbeeld en dan vinden ze de overgang naar een 83cm LCD al heel wat (en ik geef ze niet ongelijk).

Voor mij geldt in ieder geval dat sinds mijn vader mij de ogen uitsteekt met zijn plasma ik maar één ding wil: m'n lcd weer verkopen en straks in m'n eigen huis ook zo'n beest!! 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:40:
We waren bij een aantal winkels geweest en bij iedere winkel hetzelfde antwoord: U wilt groot en het best mogelijke beeld? Plasma.
Even heel kort de bocht maar wel waarheid : plasma = duurder = meer omzet. Erg logisch dus.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 11:21

TDB

al naar een loewe gekeken ?! Mooi beeld, mooi design en als je budgettechnisch toch geen echt limiet kent......

PSN: TDBtje

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ben op zoek naar een 80 cm of misschien 90 cm. Dat is groot genoeg voor mijn huiskamer. En dan is er in plasma weer weinig keuze. Tevens ben ik wel gecharmeerd van de het Philips Ambilight gebeuren.
Zoveel TV kijk ik niet, ga elke week wel een paar keer naar de bioscoop. En heb nu een Iiyama C480T 19 inch LCD/TV/TFT staan. Beeldkwaliteit is niet best, maar ooit via PC-prive aangeschaft. Wel handig dat ik hem als TFT kan gebruiken (1280x1024) op mijn Shultle als HTPC. Hij heeft echter wel de irritante eigenschap dat beeld en geluid niet 100% synchroon lopen, zeker niet na een tijdje aanstaan. Aangesloten op digitenne, en die dekking is in het centrum van Amsterdan ook niet super. Auto of brommer in de straat stoort het beeld of laat het signaal compleet wegvallen.

This footer is intentionally left blank

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:48:
[...]

Even heel kort de bocht maar wel waarheid : plasma = duurder = meer omzet. Erg logisch dus.
Euhm, een plasma scherm van gelijke grootte als een lcd scherm is de plasma toch meestal wel goedkoper. Die prijzen liggen zeker niet ver uit elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:48:
[...]

lulkoek...plasma is helemaal niet duurder. Ga jij maar eens prijzen opzoeken van een vergelijkbare 42inch LCD, ga je dik over de €3000,- terwijl een 42inch plasma al bij 1800,- begint, ga je voor iets beters moet je denken aan 2400,-
Leuk geprobeert hoor ;)

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:56:
Ik ben op zoek naar een 80 cm of misschien 90 cm. Dat is groot genoeg voor mijn huiskamer. En dan is er in plasma weer weinig keuze. Tevens ben ik wel gecharmeerd van de het Philips Ambilight gebeuren.
Zoveel TV kijk ik niet, ga elke week wel een paar keer naar de bioscoop. En heb nu een Iiyama C480T 19 inch LCD/TV/TFT staan. Beeldkwaliteit is niet best, maar ooit via PC-prive aangeschaft. Wel handig dat ik hem als TFT kan gebruiken (1280x1024) op mijn Shultle als HTPC. Hij heeft echter wel de irritante eigenschap dat beeld en geluid niet 100% synchroon lopen, zeker niet na een tijdje aanstaan. Aangesloten op digitenne, en die dekking is in het centrum van Amsterdan ook niet super. Auto of brommer in de straat stoort het beeld of laat het signaal compleet wegvallen.
Ok misschien weinig keus maar je hoeft toch ook maar één tv? :P Maar als jij Ambilight wilt dan zal ik je niet tegenhouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:58:
[...]

lulkoek...plasma is helemaal niet duurder. Ga jij maar eens prijzen opzoeken van een vergelijkbare 42inch LCD, ga je dik over de €3000,- terwijl een 42inch plasma al bij 1800,- begint, ga je voor iets beters moet je denken aan 2400,-
Leuk geprobeert hoor ;)
Sterker nog, je ziet wel eens 42" plasma voor 999 staan toch ? Tja, je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Eerst even een paar handige linkjes voor de TS:
http://www.lcdtvbuyingguide.com/

http://editorials.teamxbo...-and-Fiction-of-1080p/p1/
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:57:
[...]
Voordeel van die Philips LCD is wat je zelf al zei de mogelijkheid om straks films te kijken in 1920x1080p (true HD) en dat levert een waanzinnig plaatje op. Neemt niet weg dat de plasma dat ook doet dus stel jezelf de vraag: is het mij die 1200,- verschil waard?
Volgensmij kunnen de meeste plasma's nooit 1920*1080p weergeven zoals het bedoeld is omdat ze eenvoudig minder beeldlijnen hebben.
http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtv-plasmavslcd.shtml

LCD HDTV displays will have a higher resolution per same size comparison than plasma. The lowest resolution of a 40 inch LCD will be 1366 X 768 - easily full HD resolution in 1080i or 720p. A 42 inch HD plasma has a resolution of 1024 X 768. While this is not truly an HD resolution, it's close enough so that it's difficult to know the difference. A 50 inch plasma TV will have a resolution of 1366 X 768, while a 45 inch LCD displays 1920 X 1080 (1080P) resolution.
Zowel Plasma als LCD hebben hun sterke punten.
Zelf ben ik toch meer geneigd naar LCD omdat deze een voordeel heeft bij PC & Console gebruik en de echte 1080p resolutie kan ondersteunen vanaf 37".
Verder worden, als je die lcdtvbuyguide site leest, de nieuwe nu op de markt komende LCD's tegen maar liefst 30% lagere prijzen geintroduceerd terwijl ze technisch aanmerkelijk verbeterd zijn.

Het blijft persoonlijk. Zelf zie ik de Sharp LC-37D90U 37" LCD Display wel zitten. Helaas is het mij niet bekend of en wanneer hij in NL op de markt komt. De prijs in USA is ongeveer USD 2300 maar zal in NL wel weer een stuk duurder zijn. :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Het is zeker aan persoonlijke smaak gebonden. Als je van plan bent de tv ook veel voor pc doeleinden gaat gebruiken is een LCD wel beter ja. In ons geval is de plasma puur voor het tv en film kijken en dat doet hij als geen ander (lees: andere LCD :p)

Een plasma kan inderdaad nooit die volledige resolutie weergeven en zal het daarom volgens mij downscalen (duh). De Panasonic doet dit echter zo goed dat je het verschil bijna niet kan waarnemen. Ik heb al een aantal 1080P films bekeken die de tv vervolgens scaled naar zijn eigen resolutie en dat geeft gewoon een fantastisch beeld wat voor mijn ogen niet onderdoet voor een LCD op een hogere resolutie. Daarom zei ik ook tegen de TS dat hij niet puur moet afgaan op cijfertjes van resoluties want als je dat zou doen dan zou je ook kunnen zeggen dat deze Panasonic plasma 10.000:1 contrast heeft en een LCD al moeite heeft om tot 1300:1 te komen. Ga gewoon zelf kijken en beoordeel wat je zelf mooi vindt en wat je portemonnee toelaat.

Ik blijf bij mijn stelling: Ga je voor groot, koop dan een plasma :) Vooral een plasma van meer dan 2000,- is gewoon de cremé de la creme onder de huidendaagse tv's. En voor zover ik gezien hebben maken Pioneer en Panasonic daar de dienst uit met de mooiste en grootste plasma's waar helaas ook een prijskaartje aan hangt.

Verwijderd

Ik ben afgelopen weekend van een LOEWE Xelos 5381 81cm...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ijzermans/images/LOEWE_8_klein.jpg

overgestapt naar een LOEWE Individual 40" (101cm) LCD televisie...
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/LOEWE_1_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/LOEWE_9_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/LOEWE_4_klein.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 19:41 ]

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:43
Leuke manier om de kabels weg te werken. Wordt die buis bij de Loewe geleverd of heb je deze los aangeschaft?

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 18:13
TDB schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:54:
al naar een loewe gekeken ?! Mooi beeld, mooi design en als je budgettechnisch toch geen echt limiet kent......
jaaa een loewe kan ik beamen! M'n pa heeft 5 jaartjes geleden ook een crt-tv van aangeschaft (70cm) en ik hoor mezelf toendertijd nog zeggen: wat een onbekend wazig duits merk. Maar loewe heeft zich met de tijd echt geprofileerd als een 'upperclass' merk en de kwaliteit is echt waanzinnig! Toen al, maar nu denk ik al helemaal. Laat je maar eens lekker maken bij de "loewe individual topic" die hier op GoT ook te vinden is. Als budget geen probleem is dan zou ik die eurootjes maar lekker laten rollen voor een Loewe!

Verwijderd

Loewe is idd erg goed qua kwaliteit. Helaas zijn die krengen erg duur maar geloof me dan heb je ook wat
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,39191292,00.htm

deze is wel erg SmooTeY

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:39:
Ik ben afgelopen weekend van een LOEWE Xelos 5381 81cm...
[afbeelding]

overgestapt naar een LOEWE Individual 40" (101cm) LCD televisie...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je nou je tv scheefhangen of is die foto scheef gemaakt??

Verwijderd

r0g3r schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:49:
[...]

jaaa een loewe kan ik beamen! M'n pa heeft 5 jaartjes geleden ook een crt-tv van aangeschaft (70cm) en ik hoor mezelf toendertijd nog zeggen: wat een onbekend wazig duits merk. Maar loewe heeft zich met de tijd echt geprofileerd als een 'upperclass' merk en de kwaliteit is echt waanzinnig! Toen al, maar nu denk ik al helemaal. Laat je maar eens lekker maken bij de "loewe individual topic" die hier op GoT ook te vinden is. Als budget geen probleem is dan zou ik die eurootjes maar lekker laten rollen voor een Loewe!
Zo onbekend wazig is Loewe niet hoor.
Ik herinner mij als 8-jarige dat er zo'n zwart-wit(uiteraard) TV bij de buren stond, begin jaren '60 (wij hadden nog geen TV thuis, evenmin als de meeste gezinnen in de straat trouwens), en het merk had toen al highend-allures, was iig een pak duurder dan de Philipsen en afgeleiden.
Enkel onze nationale Barco's (België) hadden een vergelijkbaar prijskaartje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:09:
Loewe is idd erg goed qua kwaliteit. Helaas zijn die krengen erg duur maar geloof me dan heb je ook wat
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,39191292,00.htm

deze is wel erg SmooTeY
Wilde ik eerst halen maar o.a. het ontbreken van een glasplaat heeft mij toch doen besluiten om voor de Individual te gaan. Daarnaast is de Xelos A42 een Plasma televisie en mij voorkeur gaat toch uit naar een LCD... En omdat het oog ook wat wil (en de vrouw ook) is de keuze voor een Individual inplaats van een Xelos snel gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:10:
[...]

Heb je nou je tv scheefhangen of is die foto scheef gemaakt??
Tja, wat denk je zelf? :?

• r0g3r
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:13:
[...]

Zo onbekend wazig is Loewe niet hoor.
Ik herinner mij als 8-jarige dat er zo'n zwart-wit(uiteraard) TV bij de buren stond, begin jaren '60 (wij hadden nog geen TV thuis, evenmin als de meeste gezinnen in de straat trouwens), en het merk had toen al highend-allures, was iig een pak duurder dan de Philipsen en afgeleiden.
Enkel onze nationale Barco's (België) hadden een vergelijkbaar prijskaartje.
OK ik sprak misschien een beetje vanuit m'n eigen referentiekader :X Ik was toen ook nog niet zo goed geinformeerd over wat er op de televisiemarkt gaande was als dat ik nu ben ;) ,cker nu ook voor mij de aanschaf van een mooi toestelletje in het verschiet komt! Een loewe zal het wel nooit worden...helaas, maar een mooie Samsung is ook prachtig :9~ --> LE32N71

Verwijderd

Maakt verder niet uit hoor het viel me gewoon op. Trouwens het is een mooi tv-tje. Ik mag mijn tv ook wellis gaan upgraden. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:01:
[...]

Maakt verder niet uit hoor het viel me gewoon op. Trouwens het is een mooi tv-tje. Ik mag mijn tv ook wellis gaan upgraden. :)
Probeer jezelf dan - ergens rond kerst - te trakteren op de Individual uitvoering inclusief ingebouwde HD-tuner! Ik wilde niet wachten tot kerst (of langer) en heb besloten (hoe stom ook) het HD-verhaal bij UPC eens te proberen (misschien wel nog langer wachten...). Dan komt er maar weer een kastje bij te staan. Ik heb nu gelukkig wel een ingebouwde satelliet ontvanger, scheelt toch weer een kastje...

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik heb de topic even doorgelezen en ga je ook aanraden om een plasma te kopen en als je een goede wil hebben, dan moet je gewoon voor een Panasonic gaan. Deze komen altijd goed uit de test en daarentegen heb ik 3 jaar geleden bij de aanschaf van mijn tv ook allerlei monteurs gevraagd en die zeiden allemaal dat Panasonic de beste componenten in huis heeft.
Ze staan daar ook om bekend overigens.

De kleurintensiteit van plasma's is vele malen beter dan LCD's. Rood is ook ECHT rood bijvoorbeeld.

De keuze ligt natuurlijk bij jezelf maar speur de forums maar eens af op het internet en je zult merken dat de Panasonics het beste beeld en kwaliteit biedt.

Succes !

Verwijderd

Goochelaar schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:29:
Leuke manier om de kabels weg te werken. Wordt die buis bij de Loewe geleverd of heb je deze los aangeschaft?
Geen idee of het echt iets van LOEWE is... De installateur heeft het zo geplaatst. Ik heb alleen gezegd wat ik allemaal niet, wel en hoe wilde hebben. Vraag me ook niet wat de kabelgoot kost want ik heb een totale prijs afgesproken met alles inclusief alles... (inruil, kabels, montage, satelliet, installatie...)

Ik ben nogal gek van LOEWE... Want begin dit jaar heb ik ook een goede 2e-handse LOEWE Xelos 5255Z (55cm) op laten hangen in de keuken.

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/LOEWE_12_klein.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 19:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:07:
[...]

Probeer jezelf dan - ergens rond kerst - te trakteren op de Individual uitvoering inclusief ingebouwde HD-tuner! Ik wilde niet wachten tot kerst (of langer) en heb besloten (hoe stom ook) het HD-verhaal bij UPC eens te proberen (misschien wel nog langer wachten...). Dan komt er maar weer een kastje bij te staan. Ik heb nu gelukkig wel een ingebouwde satelliet ontvanger, scheelt toch weer een kastje...
Eigenlijk wil ik wacht hoe bluray zich ontwikkeld. Stel het wordt een giga flop (wat ik zelf niet denk) maa r dan zit je met een HD tv. Ik wacht ff rustig af. Ik zag trouwens bij een zaakje in Antwerpen toch goedkope plasma schermen man. Dat was een sony zaakje maar als je zag wat daar voor goedkoop spul allemaal lag.

Verwijderd

Wat is goedkoop?

Verwijderd

Ik zou als ik jou was ook nog even wachten omdat de nieuwe plasma's nu worden uitgerust met led backlight inplaats van (naam ff kwijt). Maar hierdoor worden de kleuren veel mooier. Deze techniek wordt al bij Bang & Olufsen gebruikt en ik meen dat Philips of Loewe er ook 1 heeft het was Samsung nieuws: Samsung introduceert 40" lcd-tv met led-backlight . Sorry voor de wazige info maar mischien dat iemand anders het wat beter kan uitleggen betreft de led backlight.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 20:50 ]

Verwijderd

Er zal vast wel iemand 't uit kunnen leggen, maar led backlight zul je nooit bij plasma schermen aantreffen. Die hebben nl. geen backlight nodig. :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als straks je blue ray/HD DVD films komen over een jaar dan is 1080p wel leuk lijkt me.

Kijk je ook Stargate btw? Die wordt wel in HD geschoten, maar er zullen vast films volgen :)

Verwijderd

Ik zou gewoon een goede crt tv kopen, van het geld dat je overhoud kan je volgend jaar een mooie pc kopen met Vista :)

• r0g3r
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:20:
Ik zou gewoon een goede crt tv kopen, van het geld dat je overhoud kan je volgend jaar een mooie pc kopen met Vista :)
jee wat een bekrompen visie :O je zou jou mening ook om kunnen draaien en nu een mooie LCD-tv kopen en je huidige pc upgraden met een legale/gedownloade versie van Vista en en dan de LCD-tv als belachelijk grote monitor kunnen gebruiken.
Ik noem maar wat om een zijstraat in te slaan, want om iemand die een nieuwe tv zoekt op het moment het advies te geven een CRT tv te kopen is hetzelfde als zeggen dat we allemaal weer in grotten moeten gaan wonen met een berenvel om ons lichaam :+

althans....zo kijk ik er tegenaan 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:20:
Het is nooit slim om te investeren in verouderde apparatuur...

Verwijderd

Je geeft geen argumenten voor de aanschaf van een dure tv.
Een berenvel is veel warmer dan een sweater dus misschien niet eens zo`n gek idee als het winter is.
De prijzen zijn nog veel te hoog ( 3000-4000 gulden ) wat mij betreft.
In euro`s lijkt het allemaal goedkoop maar je kan het maar een keer uitgeven :)

Verwijderd

tja, en een berenvel koop je niet voor € 35,- en een gemiddelde sweater wel... Wat een vergelijking zeg...

Verwijderd

Het ging mij er enkel om de topicstarter een suggestie te doen waar hij misschien niet aan gedacht had.

• r0g3r
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:02:
Je geeft geen argumenten voor de aanschaf van een dure tv.
Een berenvel is veel warmer dan een sweater dus misschien niet eens zo`n gek idee als het winter is.
De prijzen zijn nog veel te hoog ( 3000-4000 gulden ) wat mij betreft.
In euro`s lijkt het allemaal goedkoop maar je kan het maar een keer uitgeven :)
een suggestie is niks mis mee, maar iemand die nog in het gulden tijdperk leeft kan zich beter inschrijven voor een leuke tehuis genaamd Sonnendael of Zonsondergang :P Ik weet niet of er topics bestaan voor mensen die nog in guldens leven, maar even om je op te frissen: het eurotijdperk bestaat al meer dan 5 jaartjes, dus gelieve daar geen vergelijking meer mee te doen, want dat is gewoonweg onmogelijk gezien de technologische ontwikkelingen in die tijd. Je kan niet zeggen hoeveel een LCD/plasmascherm had gekost als we nog guldens hadden --> hopeloze discussie dus.
Mijn tip, accepteer gewoon de euro, accepteer nieuwe technologieën en accepteer het feit dat een plat LCDscherm fantastisch in een huiskamer tot zijn recht komt :D :+ 8)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind de tip van jan321 helemaal niet zo gek.

De huidige LCD/Plasma's zijn simpelweg nog erg duur en hebben diverse gebreken. Zeker de goedkopere. Verder is er op het gebied van bijv Blue Ray en HD-DVD connectoren ook nog een hoop onzeker waardoor je over een jaar misschien niet eens je HDDVD content kan afspelen omdat je HDMI connector op de TV nog niet van de juiste versie is.

Ik was vandaag nog ff in de mediamarkt en de kleuren op de nieuwste LCD's / Plasma's zijn in de promo filmpjes indrukwekkend evenals het detail wat je ziet. Echter die filmpjes zijn iha allemaal heel langzaam geschoten. Mensen op boten die rustig lopen. Dat werk.

Zelfs in die filmpjes zie je dat er trailing/ghosting is. Kun je nagaan hoe dat bij het snellere actiewerk is.

Ik koop er pas 1 als:
- de ghosting / trailing effecten verder verminderd zijn.
- er voldoende duidelijkheid is over de HDMI connectoren.
- een true 1080p tv op 106cm "betaalbaar" is

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:59:
[...]

Het is nooit slim om te investeren in verouderde apparatuur...
wil niet veel zeggen hoor maar een 2e Hands Beovision Avant Real Flat blaast alle lcd's weg kwa beeldkwaliteit

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:41:
[...]

wil niet veel zeggen hoor maar een 2e Hands Beovision Avant Real Flat blaast alle lcd's weg kwa beeldkwaliteit
Ik zeg ook niets over kwaliteit of iets dergelijks. Alleen dat het nooit slim is om te investeren in verouderde apparatuur...

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:47:

De huidige LCD/Plasma's zijn simpelweg nog erg duur en hebben diverse gebreken. Zeker de goedkopere. Verder is er op het gebied van bijv Blue Ray en HD-DVD connectoren ook nog een hoop onzeker waardoor je over een jaar misschien niet eens je HDDVD content kan afspelen omdat je HDMI connector op de TV nog niet van de juiste versie is.

Ik was vandaag nog ff in de mediamarkt en de kleuren op de nieuwste LCD's / Plasma's zijn in de promo filmpjes indrukwekkend evenals het detail wat je ziet. Echter die filmpjes zijn iha allemaal heel langzaam geschoten. Mensen op boten die rustig lopen. Dat werk.

Zelfs in die filmpjes zie je dat er trailing/ghosting is. Kun je nagaan hoe dat bij het snellere actiewerk is.

Ik koop er pas 1 als:
Je kunt wel blijven wachten. Als er aan jouw (huidige) eisen wordt voldaan zijn er weer een heleboel nieuwe redenen om toch nog maar even te wachten. Hou jezelf niet zo voor de gek, en koop er gewoon een als je dat wilt. Je portemonnee is _altijd_ trager dan de techniek.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:11:
[...]

Je kunt wel blijven wachten. Als er aan jouw (huidige) eisen wordt voldaan zijn er weer een heleboel nieuwe redenen om toch nog maar even te wachten. Hou jezelf niet zo voor de gek, en koop er gewoon een als je dat wilt. Je portemonnee is _altijd_ trager dan de techniek.
Wat een dooddoener gooi je daar neer zeg. :O

Ik en vele anderen die besloten hebben nog even te wachtten houden zichzelf niet voor de gek maar hebben daar gewoon goede redenen voor.

In de eerste plaats ghosting/trailing die simpelweg duidelijk zichtbaar is en al helemaal op de goedkopere modellen. Ik vindt dat niet prettig kijken.

Verder zit LCD tv / HD TV nu in een bijzonder onduidelijke fase die waarschijnlijk binnen 1 a 2 jaar over is. Aangezien ik zo'n (dure) TV voor een langere periode goed wil kunnen gebruiken en ik me niet stoor aan mijn huidige CRT wacht ik nog wel even tot e.e.a. uitgekristalliseerd is.

Ik ga dus niet nu zoveel geld uitgeven terwijl ik al weet dat ik over 1 a 2 jaar gezeik ga krijgen. Je zult er dan waarschijnlijk achterkomen dat je 1080p filmpjes uit de videotheek niet op HD DVD resolutie kunt afspelen omdat je TV ivm beveiliging minimaal HDMI 1.3 connectoren nodig heeft die nu nog op geen enkele TV zitten.

PC Specs

Verwijderd

Tuurlijk. 1080p filmpjes uit de videotheek met 1 a 2 jaar. Geloof je dat nou echt zelf ? :z
Bovendien, iedereen moet het allemaal lekker zelf weten. Ik weet dat tegen de tijd dat jij klaar bent met wachten, ik al een paar jaar heb genoten van mijn scherm met de mogelijkheden die het NU biedt. Wachtse. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:52:
Tuurlijk. 1080p filmpjes uit de videotheek met 1 a 2 jaar. Geloof je dat nou echt zelf ? :z
Bovendien, iedereen moet het allemaal lekker zelf weten. Ik weet dat tegen de tijd dat jij klaar bent met wachten, ik al een paar jaar heb genoten van mijn scherm met de mogelijkheden die het NU biedt. Wachtse. :)
_/-\o_

Precies, ik profiteer nu ook van veel beter en mooier beeld en veel extra toepassingen van mijn nieuwe LOEWE 40" Individual LCD televisie... Vanaf eind 2006 zal ook UPC (als alles nu wel goed gaat) starten met het doorgeven van enkele HD-kanalen (o.a. Film1 en National Geographic). Tegen de tijd dat HD standaard is geworden en UHD op de drempel van invoering staat ben ik toch weer toe aan een nieuwe televisie. Maar dan zijn we wel ongeveer 10-15 jaar verder alvorens UHD zal komen.

Verwijderd

Soms is het heel verstandig te wachten.
RTL4 gaat in januari volgen jaar pas over op uitzendingen in breedbeeld.
Het is leuk om het nieuwste in huis te hebben maar dan moet je er wel iets aan hebben.
Ik heb niets gemist met mijn "ouderwetse" tv heb geen DCC of minidisc gehad en toch veel van muziek genoten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:29:
Soms is het heel verstandig te wachten.
RTL4 gaat in januari volgen jaar pas over op uitzendingen in breedbeeld.
Het is leuk om het nieuwste in huis te hebben maar dan moet je er wel iets aan hebben.
Ik heb niets gemist met mijn "ouderwetse" tv heb geen DCC of minidisc gehad en toch veel van muziek genoten.
Ik denk dat de meeste mensen die nu "al" een LCD in huis hebben geen doorsnee RTL4 kijkers zijn, met alle respect. Je kunt meer doen met een LCD tv dan alleen tv uitzendingen bekijken, wist je toch vast wel. PC eraan hangen bijvoorbeeld, of haarscherp DVD's kijken... daarbij is gelukkig ook het apparaat een stuk aantrekkelijker gevormd. Maar als je het genoemde toch allemaal niet gaat doen kun je inderdaad ook een CRT kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:30:
[...]

_/-\o_

Precies, ik profiteer nu ook van veel beter en mooier beeld en veel extra toepassingen van mijn nieuwe LOEWE 40" Individual LCD televisie... Vanaf eind 2006 zal ook UPC (als alles nu wel goed gaat) starten met het doorgeven van enkele HD-kanalen (o.a. Film1 en National Geographic). Tegen de tijd dat HD standaard is geworden en UHD op de drempel van invoering staat ben ik toch weer toe aan een nieuwe televisie. Maar dan zijn we wel ongeveer 10-15 jaar verder alvorens UHD zal komen.
Staat dat UHD voor Ultra High Definition?? :9~

Verwijderd

UHD is idd Ultra High Definition...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:52:
Zoals ik al schreef vinden velen bepaalde aspecten van LCD's nog helemaal niet geweldig zoals de genoemde ghosting/trailing. Dus genieten is een relatief begrip.

1080p DVD's worden nu al geshowcased op beurzen. Op dit moment breken de 1080p schermen volop door tegen "betaalbare prijzen". 1 jaar is misschien wat snel maar over twee jaar zullen er zeker 1080p dvd's in de videotheken binnen gaan komen.

Over twee jaar zoek ik je userid wel op. Waarschijnlijk heb je dan een verdrietige post aangemaakt dat je nog maar drie jaar geleden ofzo veel geld voor een LCD hebt neergelegd maar nu die 1080p dvd's die in de videotheek liggen niet kan afspelen en dat dat belachelijk is. ;)

PC Specs

Verwijderd

Over 2 of 3 jaar is er vast wel weer een nieuwe standaard waar de wereld dan op gaat wachten hoor. Je hebt intussen zoveel formaten, wat doet jou vermoeden dat 1080p een formaat gaat worden waar heel de wereld op overstapt dan ? Zoals ik al zei, blijf maar lekker wachten. Het ideale moment om in te stappen bestaat gewoon niet. En het lijkt mij ook leuk om over 2 jaar eens terug te kijken naar dit topic, vooralsnog ben jij degene die de glazen bol pretendeert te kunnen interpreteren.... :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 20:45:
Ik zou als ik jou was ook nog even wachten omdat de nieuwe plasma's nu worden uitgerust met led backlight inplaats van (naam ff kwijt). Maar hierdoor worden de kleuren veel mooier. Deze techniek wordt al bij Bang & Olufsen gebruikt en ik meen dat Philips of Loewe er ook 1 heeft het was Samsung nieuws: Samsung introduceert 40" lcd-tv met led-backlight . Sorry voor de wazige info maar mischien dat iemand anders het wat beter kan uitleggen betreft de led backlight.
Zoals al aangegeven, zal die techniek niet in de Plasma's gebruikt worden, maar als vervanger van de CCFL's die nu in LCD's gebruikt worden.
Die CCFL's zijn een soort dunne TL-buisjes.
Het voordeel daarvan is dat ze een vrijwel wit licht uitstralen met een mooie gelijkmatige verdeling.
Het nadeel is dat je LCD dus het licht moet blokkeren en die CCFL's dus niet makkelijk snel in intensiteit gedimmed kunnen worden.
Dus voor donkere scene's kun je met CCFL's niet makkelijk de hoeveelheid backlight dimmen en dus moet je erg veel licht blokkeren. Dat levert nogal een grauwig beeld.
Verder heb je met CCFL's 1 of 2 van die buisjes aan de boven- en onderkant van het scherm zitten, terwijl je met LED's er veel meer hebt en dus afhankelijk van het weer te geven beeld de LED's afzonderlijk kunt dimmen.
Ander voordeel van LED's als backlight is dat ze veel langer hun oorspronkelijke kleur behouden. CCFL's gaan na verloop van tijd een meer paarsige kleur geven.
En doordat ze gedimmed worden zijn TV's met LED's als backlight een stuk zuiniger. (LCD-TV's zijn een stuk energie-hongeriger dan een CRT van dezelfde beeld-grootte).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:47:

Ik koop er pas 1 als:
Eigenlijk vind ik dit antwoord één en al onzin. Typisch een antwoord van iemand die het niet kan of wil betalen. Jij bent echt zo iemand die overal op blijft wachten en ondertussen nooit iets heeft zeker.
De topicstarter heeft al aangegeven er geld voor over te hebben en heeft geen zin in wachten. Het geld wat hij te besteden heeft is genoeg voor NU al een fantastische tv. Een tv voor misschien wel 3000,-!! Wat boeit het dat er straks nog mooiere zijn? Je koopt een mooie tv, je blijft er een paar jaar van genieten, je koopt over 2,5 jaar een mooie blu-ray speler en je geniet er nog eens 3 jaar extra van omdat je HD-content kan kijken (wat nu overigens ook al mogelijk is). Wat is daar mis mee?

Probeer gewoon ontopic te blijven en help deze gast. Er zijn helemaal geen 42inch CRT tv's dus waarom dit zeggen? Ik zeg altijd maar zo:

plasma > CRT _/-\o_

oh ja ..als je denkt dat een snelle film nog ghosting oplevert moet maar eens hier komen kijken. Je ziet nooit geen ghosting, zelfs niet in de snelste films.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 17:15 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:11:
[...]

Eigenlijk vind ik dit antwoord één en al onzin. Typisch een antwoord van iemand die het niet kan of wil betalen. Jij bent echt zo iemand die overal op blijft wachten en ondertussen nooit iets heeft zeker.
De topicstarter heeft al aangegeven er geld voor over te hebben en heeft geen zin in wachten. Het geld wat hij te besteden heeft is genoeg voor NU al een fantastische tv. Een tv voor misschien wel 3000,-!! Wat boeit het dat er straks nog mooiere zijn? Je koopt een mooie tv, je blijft er een paar jaar van genieten, je koopt over 2,5 jaar een mooie blu-ray speler en je geniet er nog eens 3 jaar extra van omdat je HD-content kan kijken (wat nu overigens ook al mogelijk is). Wat is daar mis mee?

Probeer gewoon ontopic te blijven en help deze gast. Er zijn helemaal geen 42inch CRT tv's dus waarom dit zeggen? Ik zeg altijd maar zo:

plasma > CRT _/-\o_

oh ja ..als je denkt dat een snelle film nog ghosting oplevert moet maar eens hier komen kijken. Je ziet nooit geen ghosting, zelfs niet in de snelste films.
Moet ik zeggen dat ik dit antwoord nog veel grotere onzin vind...

Ik heb het geld er weldegelijk voor over, maar heb nog geen scherm gezien die de meerprijs t.o.v. CRT waard is... In mijn geval ging het om een 81cm tv, simpelweg omdat ik niet groter wil...

Heb uiteindelijk dik 2000 euro uitgegeven aan een Loewe... Had ik best een leuke 81cm LCD van kunnen kopen... En voor wat meer een plasma... Maar punt is; ik vind het beeld gewoon kut...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is jammer dat mensen die hier in dit topic een genuanceerde reply proberen te plaatsen inzake de Flat TV hype worden weggezet worden als kneuzen die:
- of geen geld hebben
- of te gierig zijn om het uit te geven
- of hun hele leven blijven wachten omdat "er altijd wat beters aan komt".

Als je de diverse fora over HDTV leest zie je dat o.a. Ghosting wel degelijk een issue is. Dat niet iedereen het ziet is prima maar ga niet doen alsof het een schijnprobleem is.
Verder is het aanbod van HD content nog erg beperkt en de belangrijkste kortetermijnbron van HDTV content, Blu Ray of HDDVD nog moeten doorbreken.

De HDTV markt is derhalve op zijn best net uit de early adopter fase. De meeste mensen willen toch wel graag 8 a 10 jaar met een TV doen. Je kunt je afvragen of het, met dat in het achterhoofd, een slimme zet is om nu je aankoop te doen in de wetenschap dat vele onzekerheden zich de komende 1 a 2 jaar zullen uitkristalliseren in zekerheden. Zeker als je nu nog een goedwerkende tv hebt.

PC Specs

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:21:
[...]

Moet ik zeggen dat ik dit antwoord nog veel grotere onzin vind...

Ik heb het geld er weldegelijk voor over, maar heb nog geen scherm gezien die de meerprijs t.o.v. CRT waard is... In mijn geval ging het om een 81cm tv, simpelweg omdat ik niet groter wil...

Heb uiteindelijk dik 2000 euro uitgegeven aan een Loewe... Had ik best een leuke 81cm LCD van kunnen kopen... En voor wat meer een plasma... Maar punt is; ik vind het beeld gewoon kut...
Beeld van Loewe kut?? Waarom heb je niet voor Panasonic gekozen of voor Philips. Dat zijn echt kwijlschermen :9~ Ook lekker in de slaapkamer ofzo. Staat ook zo'n scherm bij de MediaMarkt voor 9999 euri van samsung. 169cm diagonaal 8)7 maar echt HAARSCHERP beeld. Als je dus even wacht voor dat scherm dan heb je echt een topper

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, beeld van loewe is prima... Beeld van een gemiddelde plasma/lcd vind ik kut...

Verwijderd

Mijn LOEWE Individual 40" LCD heeft echt een super strak beeld...

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 20 september 2006 @ 01:22:
Nee, beeld van loewe is prima... Beeld van een gemiddelde plasma/lcd vind ik kut...
Ja je hebt opzich ook wel gelijk. Er zijn natuurlijk wel een paar uitzonderingen. Bijv de Samsung of de Panasonic TA 42 PV 60. Erg mooie plasma tv met scherp beeld

Het is nog lang niet zover als wat het moet zijn de plasma/lcd tvtjes.
Pagina: 1