Orange/Wanadoo Livebox werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views sinds 30-01-2008

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09-2025
Hoi,
Sinds gister heb ik de Livebox van Orange aangesloten en geinstalleerd, deze gebruik ik voor telefonie en internet.
De telefoon thuis werkt goed maar internet minder, ik kan soms een tijdje internetten en daarna verliest mijn computer gewoon verbinding met de Livebox.. om dit op te lossen haal ik de stroomkabel uit de livebox en stop deze er na een paar seconden weer in zodat de Livebox opnieuw opstart.
Daarna werkt internet gewoon weer perfect voor een TIJDJE...
Gisteravond 3x achter elkaar dit probleem gehad en daarna werkte de Livebox ineens goed en kon ik gewoon een paar uur internetten totdat ik de computer afsloot.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? want ik kom er in ieder geval echt NIET uit :/

Alvast bedankt!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er zijn een hoop vergelijkbare situaties te vinden in [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII) en voorgaande delen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ssilverhaze
Weet ik en ik heb het forum al afgezocht.. maar kan niets vinden, meestal heb ik maar 2 minuten internet en dan lig ik er weer uit..
Kan IEMAND mij mischien helpen en antwoord geven!??!?! alsjeblieft!?!?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ssilverhaze schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:14:
Weet ik en ik heb het forum al afgezocht.. maar kan niets vinden, meestal heb ik maar 2 minuten internet en dan lig ik er weer uit..
Ben je op het moment van vastlopen veel aan het downloaden? Het kan zijn dat je dan teveel connecties probeert te maken, en je Livebox hierop vastloopt.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

misschien een goed idee om de helpdesk eens te gaan bellen ?

met alleen "het werkt een tijdje" komen we niet ver.

Wat heb je zelf al gezocht? Heb je al contact gehad met de helpdesk? Is het probleem bekabeld/wireless? Heb je het op 1 PC of op andere PC's getest?

kortom: met deze informatie kunnen wij _niets_.

bovendien wordt er wel van je verwacht dat je wat onderzoek doet voordat je hier een 'ikkuhulp'-topic neerplempt.

Aan je weinige info in de TS lijkt het erop dat de oorzaak niet bij je livebox ligt.
Je hebt immers gedurende de uitval nog steeds verbinding. (anders werkt de telefoon niet).

Geef je NIC een vast IP in de range 192.168.1.xxx (bijv. 192.168.1.10) , netmask 255.255.255.0 en default gateway 192.168.1.1 .

Bij de DNS Servers geef je resp. 194.134.5.5 en 194.134.0.97 in.

Probeer daarna eens gewoon (bekabeld uiteraard) vanuit de command-prompt het volgende te laten lopen:

ping 192.168.1.1 -t

sluit niet af. kijk of je hier timeouts ziet en/of deze optreden als je je verbinding verliest.

Probeer in dat geval gewoon eens je PC opnieuw op te starten en draai dat commando opnieuw :)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ssilverhaze schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:14:
Lijkt je probleem dan ook niet op het probleem dat ik had?

Zie r00n in "[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

IEFtm schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:25:
Bij de DNS Servers geef je resp. 194.134.5.5 en 194.134.0.97 in.
Ik gebruik altijd gewoon de gateway (192.168.1.1) als de DNS.

Wat is het precieze verschil hierbij?

• IEF

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 09:58:
[...]

Ik gebruik altijd gewoon de gateway (192.168.1.1) als de DNS.

Wat is het precieze verschil hierbij?
daarmee spreek je Orange's DNS servers direct aan, ipv via de livebox.

Verder heb je geen enkel antwoord gegeven op de vragen, wat voor mij getuigt dat je niet echt leest maar gewoon een hapklare oplossing wil. Helaas, zo werkt het niet :)

• Ssilverhaze
Hoi,
Ik heb idd te weinig info gegeven sorry daarvoor.
Mijn Livebox staat aangesloten via de USB aansluiting, ik ben al achter een aantal dingen gekomen,
1: mijn computer verliest verbinding met de livebox, vooral als ik een mail wil versturen via het internet of hier een berichtje wil typen in 9 van de 10 gevallen valt de verbinding dan weg, als ik echter gewoon filmpjes kijk op internet of andere dingen ipv berichten te typen blijft de verbinding vrij stabiel maar ook niet altijd.
2: als de verbinding eenmaal weg is dan haal ik de livebox stroom eruit en doe ik die er weer in, nadat de livebox weer is opgestart ziet mijn computer hem weer en heb ik verbinding.
3: ik ben er net achter gekomen dat ik de USB kabel die in mijn computer zit eruit kan halen en dan er weer in kan doen, dan ziet mijn computer de Livebox ook weer ineens (duurt een paar seconden maar is veel sneller dan de livebox opnieuw opstarten want dat duurt wel een minuut als het niet meer is.

De computer stond boven aangesloten (niet bij het ISRA punt) maar gewoon bij een telefooncontact die we een aantal jaren geleden boven hebben gemaakt (een 2e contact dus) daar kreeg ik ook gewoon verbinding met dezelfde snelheden als dat ik hoor te krijgen.

Ik heb de computer nu beneden neergezet bij het telefooncontact (ISRA punt?) dit is in ieder geval het hoofdtelefooncontact.
Hier heb ik echter dezelfde problemen met de Livebox als die ik boven heb.. zou het aan de livebox liggen of wat?!

Ik typ dit bericht nu offline.. ik ga nu de USB stekker eruit halen (uit de pc) en deze er terug in stoppen zodat ik dit bericht kan verzenden voordat de verbinding weer verbreekt.

Helpdesk bellen kan trouwens niet, deze is gesloten in het weekend. :'( :'( :'( :'( :'(

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Dit klopt niet. de helpdesk is in het weekend open van 10-16 uur
Tevens is usb meestal brak.
Ik zou zeggen sluit het eens via ethernet aan.

• IEF

IEF

Why so serious?

I'm with Lizard ^^

USB is inderdaad brak.

Zoals gezegd, sluit op Ethernet aan en probeer het opnieuw.

Goeie kans dat je USB poorten zelf niet goed functioneren.

Als je geen NIC hebt in je PC, gewoon een ethernet kaartje kopen van 7,50 :)

Ethernet is nou eenmaal bedoeld voor dit soort verbindingen.

• Ssilverhaze
Ik heb een ethernet aansluiting in de PC zitten (op het moederbord zelf) is dit goed genoeg? want ik heb hem al proberen aan te sluiten daarop maar dat werkte niet want tijdens de installatie gaf hij aan dat hij de netwerkkaart niet kon vinden..

edit: op mijn vorige verbinding (wanadoo) zat hij ook gewoon op de USB.. zal het dan echt daaraan liggen!?

[ Voor 18% gewijzigd door Ssilverhaze op 03-09-2006 16:35 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ssilverhaze schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:30:
Ik heb een ethernet aansluiting in de PC zitten (op het moederbord zelf) is dit goed genoeg? want ik heb hem al proberen aan te sluiten daarop maar dat werkte niet want tijdens de installatie gaf hij aan dat hij de netwerkkaart niet kon vinden..

edit: op mijn vorige verbinding (wanadoo) zat hij ook gewoon op de USB.. zal het dan echt daaraan liggen!?
Het is inderdaad aan te raden de boel via ethernet aan te sluiten. Probeer erachter te komen welk merk/type netwerkkaart er in je pc zit en download de daarbij behorende drivers van de site van de fabrikant :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

installeer eerst eens je moederborddrivers en dan kan je vervolgens de livebox installeren met de bijgeleverde installatiecd.

Het is allemaal klikwerk op je scherm en zeker niet moeilijk of ingewikkeld om te doen.
bij mij werkte het binnen 5 minuten perfect en nooit meer problemen gehad.
zorg er wel voor dat je livebox direct op je netwerkkaart aangesloten zit en niet via bijvoorbeeld een hub want dan kan je namenlijk om 1 of andere reden geen verbinding meer maken met je livebox vanaf je pc.

computer voor alle werkzaamheden

• Ssilverhaze
Heb de drivers van de MSI site geinstalleerd (voor ethernet, SM bus controller etc) maar nog steeds herkent de livebox mijn ethernet "kaart" niet.. moet ik hier echt een apart kaartje voor hebben? waar is de ethernet aansluiting op mijn moederbord dan voor? want bij verbindingen en netwerken in Windows ziet hij de kaart gewoon.. en als ik de livebox eraan hang brand het lampje op mijn moederbord ook (van de ethernet aansluiting)
Wat ik niet snap is dat de USB verbinding gewoon WEG valt, ene moment werkt hij andere moment is er geen verbinding meer.. met de usb is niks mis want die gebruik ik voor meer dingen (printer, joystick, mobiele telefoon en ook voor mijn vorige internet aansluiting.)

• IEF

IEF

Why so serious?

juist het feit dat je hem gebruikt voor meerdere dingen op USB wil zeggen dat je USB poorten waarschijnlijk de doorvoer niet aankunnen (power requirements/throughput)

Ethernet is bedoeld voor een dergelijk netwerk (ADSL family is 20 mbit!)

Kijk bij netwerkverbindingen of er een LAN verbinding bij staat nadat je de drivers hebt geinstalleerd.

Verder kan je moederbord boekje je ongetwijfeld verder helpen mbt het type ethernet controller.

Anders bel je MSI even :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:09
Dit hoort gewoon in het grote topic: [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.