Toon posts:

Problemen met Asus Sli-Opstelling :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem,ik heb het volgende systeem:

Asus P5N32-SLI SE DELUXE moederbord
2 x Asus n6600gt videokaart
2 x 1 gigabyte kingston ddr2
600w Psu van Spire

Als ik op 1 videokaart draai werkt alles prima,ik speel voornamelijk Medal of Honor en Trackmania.
Zodra ik echter Sli inschakel begint het.
Als ik een spel speel gaat het een tijdje goed +/- 10min en dan "bevriest" mijn systeem,het scherm wat ik op dat moment heb blijft en er rest mij niks anders op dan een harde reset.
Soms doet hij dit ook in een windows omgeving maar meestal met spellen.

Ik heb al de nieuwste drivers van nvidia maar ook dit helpt niet,en kan nergens een oplossing voor dit probleem vinden.
Kaarten zijn ook al los van elkaar getest.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 18:23 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
al de kaarten 1 voor 1 geprobeerd? volgens mij is je 2e kaart namelijk niet lekker. of je psu te zwak watvoor eentje heb je?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat voor voeding heb je? Neem eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
De kaarten werken los van elkaar prima, en de voeding had ik uit voorzorg al vervangen door een 600w rocketeer van spire,dat zou dus ook voldoende moeten zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je trouwens met psu?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
PSU = Power Supply Unit, oftewel de voeding. Dit had je kunnen vinden met bijv. Google.

Verder kun je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken om je post te editten.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Power Supply Unit ;)

edit: Te laat... :P

Overigens TS, wat heb jij allemaal in je systeem zitten? Een 600Watt voeding is wel erg extreem, tenminste het ligt er ook een beetje aan hoeveel vermogen de voeding leverd over de verschillende lijnen. De 600 Watt zal het gecombineerde vermogen zijn of mogelijk piek vermogen, maar je zou denken dat het ruim voldoende zou moeten zijn. Maar om terug te komen op je probleem, zou warmte er ook iets mee te maken kunnen hebben? Mogelijk dat wanneer de kaarten in SLI staan zij meer hitte produceren, hoe zit het dus moet de airflow in je behuizing?

[ Voor 60% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2006 18:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Met de temparatuur zit het wel goed,warm word het niet.
Echter ik ben nu op het punt dat ik sli wel in kan schakelen,echter bij ieder spel dat ik opstart bevriest het scherm gelijk.
Word er een beetje radeloos van

Verwijderd

Topicstarter
Is trouwens deze psu,is wel goed volgens mij :

http://www.spirepower.com/SP-ATX-600W.htm

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Van een voeding/PSU telt niet alleen het wattage, ook het aantal Ampère per 12v lijn is erg belangrijk.
Kijk eens op je PSU of er een sticker opzit met die info (staat namelijk niet op internet).

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff de kast opengeschroeft,is 20a per 12v lijn

• Saturnus
  • Niet online
2 lijnen zeker?
Ja, zou genoeg moeten zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ja 2 lijnen,dus ben er vanuit gegaan dat het voldoende moet zijn.
Heb al vanalles zitten prutsen maar het blijft vastlopen,echter alleen met sli enabled als ik het uitschakel draait alles

• Saturnus
  • Niet online
Kan je alle info van de PSU eens over typen? Spire is niet een supermerk...maar deze zou toch echt voldoende moeten zijn, toch twijfel ik...(:P )

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende geeft hij aan:

+3.3v - 30a
+5v - 54a
+12v1 - 20a
+12v2 - 20a
-12v - 0.5a
-5v - 0.8a
+5vsb 3.0a

Heb overigens net de sli-connector van de kaarten gehaald en dan crasht hij niet in sli-enabled

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij zijn die specs fake, in de zin van dat een 5v lijn van 54A wel heeel erg hoog is...

Interresant verder dat die dan niet crashed...

Verwijderd

Topicstarter
heb het nog eens gecheckt maar de 5vlijn is inderdaad 54a

• Saturnus
  • Niet online
Ik bedoel meer van, het staat dan wel op de PSU, maar of het echt zo is...ik denk het niet.
Kijk hier heb ik bijv. een verzameling PSU's: http://members.home.nl/djsebas/PSU_Collector.html
Dit zijn de extreme PSU's voor Crossfire opstellingen.
Geen van allen heeft zo'n hoge 5v lijn, dus is de info op jouw PSU niet waar. (Het zelfde geld trouwens ook voor mijn eigen HuntKey PSU, die ook wel erg hoge waardes heeft voor een 500W PSU)

Als je van iemand een PSU kan lenen, zou ik dat eens proberen.
Pagina: 1