Linksys + Netgear in bridge mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Een vriend van me heeft @home met een Netgear wgr614v6 draadloze router.
Het draadloze / bekabelde gedeelte werkt prima, en kan ook draadloos internetten via zijn laptop.
Hij wil nu graag op de eerste etage zijn normale pc + netwerk printer gebruiken, en heeft hiervoor een linksys wrt54g gekocht (een netwerkkabel naar boven trekken is niet de bedoeling en wens).

Ik krijg die Linksys niet werkend achter de Netgear, heb me al suf gezocht op Got en Google, maar het wil niet lukken.
Bij de Netgear kan ik niets vinden qua instellingen voor gateway of router, maar de Linksys beschikt wel over deze optie.

Ga me ondertussen afvragen of het uberhaupt zal gaan werken met deze 2 routers.

Iemand tips ?

And The Only One

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-04 15:31
Met deze Firmware : Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv heb ik hem een tijdje op die manier gebrukt
http://wrt54g.thermoman.de/

1+1+1 = 1

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Voel er niet zoveel voor, om zijn Linksys te gaan flashen 8)7.
Als ik de Linksys aan de kabelmodem knoop en daar achter de Netgear, dan zou het moeten werken toch.

Is het btw makkelijk om via wireless het geheel aan de praat te krijgen :?

And The Only One

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Breng die WRT54G terug en koop een WET54G :)

Dat is een wireless ethernet bridge, exact wat je in dit geval nodig hebt, samen met een switch.

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 02-09-2006 21:43 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb het zaakje nu draaien, de Linksys hangt aan de @home modem, en de Netgear hangt weer achter de Linksys. Het is mogelijk om draadloos te internetten als 1 van de 2 profielen wordt gekozen (Linksys of Netgear). Maar er is nu nog 1 klein probleempje.
Vanuit de RJ45 www poort van de Netgear loopt er kabel naar 1 van de 4 www poorten van de Linksys.
Zodra de bewuste utp kabel wordt verwijderd, is het niet meer mogelijk om met de Netgear op internet te komen. Ik heb in de Linksys router het MAC adres van de Netgear ingevoerd, maar dan nog komt er geen www door.

Iemand een idee hoe dit laatste probleempje nog op te lossen valt :?

And The Only One

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ondersteunen beide dingen overigens WDS?

Enne...
Wat dacht je van kanalen, SSID;s en sleutels op beide ap's gelijk te zetten?
Heb je maar 1 profiel nodig.

Want nu hangt de netgear gewoon als 2e AP achter de Linksys (bij een kabel in de WAN port van de netgear zelfs als 2e router), en daar is een kabel voor nodig.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:23:
Ondersteunen beide dingen overigens WDS?

Enne...
Wat dacht je van kanalen, SSID;s en sleutels op beide ap's gelijk te zetten?
Heb je maar 1 profiel nodig.

Want nu hangt de netgear gewoon als 2e AP achter de Linksys (bij een kabel in de WAN port van de netgear zelfs als 2e router), en daar is een kabel voor nodig.
De Netgear wgr614v6 ondersteund helaas (na wat googlen) geen WDS, de Linksys wrt54g zou wel WDS moeten ondersteunen. Kanalen, SSID's en sleutels ga ik binnenkort hetzelfde zetten, wel zo makkelijk natuurlijk |:(

Moeten beide ap's WDS ondersteunen ?

And The Only One

Pagina: 1