Ik zoek de kleur..... Ferari Rood (escudria)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren op zoek naar een bepaalde kleur. Het is volgens mij een exclusieve kleur van ferrari. Het lijkt een beetje op een heel erg verzadigde F0000 rood. Of een bijna rijpe tomaat.

Ik zat RTL auto wereld te kijken en daarin kwam een ferrari voorbij geflits in de betreffende kleur. De eigenaar zei dat het "escuderia" rood was. Nu was ik niet snel genoeg met het opschrijven van de naam dus ik weet het niet meer precies hoe je het spelt. Ik heb op het internet gezocht naar de "escuderia"term maar dit kent hij niet als een kleur, ofwel ik heb het verkeerd gespeld. Zoals ik het spel spreek je het uit.

Weet iemand mischien welke kleur dit is. Het is volgensmij de rode variant van "Intense Azure Blauw"

Hier een voorbeeld, je ziet dat de kleur wat oranje uitslaat als je er een spot op zet. Als je de kleur in de openlucht ziet dan valt deze oranje gloed wel mee. Dan lijkt het dus echt heel erg verzadigd rood

Afbeeldingslocatie: http://www.motorimania.net/manifestazioni/sportprototipi/images/5.Ferrari.550.Maranello.2.JPG

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:19
Waar wil je de kleur voor gaan gebruiken? Zoek je een verf? Wat voor verf?
Of zoek je gewoon de RGB of CMYK samenstelling van de kleur?

Als je hier antwoord op geeft weet iedereen tenminste ongeveer in welke hoek het gezocht moet worden

verder kan ik je adviseren om eens verder te zoeken op "fluorescent red", of "pearlescent red"

[ Voor 16% gewijzigd door Duesenberg J op 02-09-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is scuderia, Italiaans voor 'renstal' ;).

Uitgesproken: scu -dee-rija

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 02-09-2006 18:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Decon Frost schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:51:
Ik zat RTL auto wereld te kijken en daarin kwam een ferrari voorbij geflits in de betreffende kleur. De eigenaar zei dat het "escuderia" rood was. Nu was ik niet snel genoeg met het opschrijven van de naam dus ik weet het niet meer precies hoe je het spelt. Ik heb op het internet gezocht naar de "escuderia"term maar dit kent hij niet als een kleur, ofwel ik heb het verkeerd gespeld. Zoals ik het spel spreek je het uit.
[afbeelding]
Ik denk dat jij en die man "scuderia rood" bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

als het logo op www.ferrari.nl de goede kleur heeft zoek jij DF250C, tenminste dat zegt photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 78792 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:52:
als het logo op www.ferrari.nl de goede kleur heeft zoek jij DF250C, tenminste dat zegt photoshop.
Het probleem is dat de kleurtoon nogal veranderd onder andere lichtomstandigheden. Je kan dus moeilijk simpelweg de eyedroptool gaan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:41
Het is ook niet de standaard rode kleur van ferrari. Maar een iets meer oranje tintje. Wat ik ook bedacht is dat er mischien meerdere lagen overheen gespoten zijn. Ofwel eerst geel dan oranje en dan rood (oid).

Het is de bedoeling dat het straks op een auto en op een casemod en op een ...... noem maar gespoten word. Een soort van thema kleur. Ik weet dat niet elk materiaal het zelfde uiteindelijke effect geeft maar als ik weet hoe je dit op een metale oppervlakte gespoten krijgt, dan ben ik al en heel stuk verder.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
De kleur van een F1 Ferrari is wezenlijk anders in vergelijk met die van de straat auto's. Die van de straat auto's is een beschermde kleur en mag ook nergens anders gebruikt worden. Zelfs als de kleur te dichtbij komt moeten ze er al mee ophouden. Dit is ook gebeurt bij Seat (rond 1993)

De kleur van de Ferrari F1 is meer oranje omdat het dan op de TV beter overkomt. Omdat normaal op de TV alles donkerder word en daardoor de Ferrari niet voldoende opviel. Als je F1 kijkt kan je ook zien dat in 1995 de Ferrari donkerder was in vergelijk met nu.

De exacte kleur weet ik dus niet maar ik zou wat gaan proberen en als het er maar een beetje op lijkt denk ik dat het al wel erg mooi kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45470

joostingh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:48:
De kleur van de Ferrari F1 is meer oranje omdat het dan op de TV beter overkomt. Omdat normaal op de TV alles donkerder word en daardoor de Ferrari niet voldoende opviel. Als je F1 kijkt kan je ook zien dat in 1995 de Ferrari donkerder was in vergelijk met nu.
(off-topic)

Was dat daarom? Ik dacht dat ze dat (mede) gedaan hadden om dichter in de buurt te zitten van de kleur rood van sponsor Marlboro... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Zouden die Acer Ferrari laptops niet dezelfde kleur zijn als de auto's?

Want dan kun je ff naar winkel plaatje schieten en dan heb je de kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Klippy

Still Game

Heeft de stier van het "Scuderia Toro Rosso" F1-team niet dezelfde kleur?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Even stukje bumper ofzo loshalen, naar de bouwmarkt en daar kunnen ze het zo uitlezen met een soort scanner en het direct voor je mengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

The System schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:34:
Zouden die Acer Ferrari laptops niet dezelfde kleur zijn als de auto's?

Want dan kun je ff naar winkel plaatje schieten en dan heb je de kleur :)
Zo simpel is het niet, op foto's kan de kleur sterk verschillen aan de hand van de gebruikte witbalans en de belichting.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

ik denk als je dat wilt gaan bereiken, je miss eens raad kan vragen aan een aribrusher?die hebben meestal veel kennis van kleuren enzo...

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Klippy

Still Game

Heb nog eens gezocht uit verveling, maar die exacte kleur vind je niet zo snel.

Kan wel dit vinden http://www.automotivetouc...errari&model=Superamerica

Maar die code die daar bij staat kan ik nergens anders vinden, dus zal gen algemene kleurcode zijn. Weet ook niet precies wat voor soort codes ze gebruiken in de auto-industie.

Je kan het misschien daar bestellen, maar blijft de vraag of het die exacte kleur is. Of een kleuren sample aanvragen misschien.
Al zie je dat verschil op een klein oppervlak waar jij het voor nodig hebt natuurlijk nooit. Zou zeggen koop een schaalmodel van een Ferrari in die kleur, ga naar de Gamma, hou die kleurstaafjes ernaast en kies wat het meeste lijkt. Dat verschil zie je niet, zeker als je bedenkt dat het afhankelijk is van het licht en je die auto's vaak buiten in de zon ziet, waar je case niet snel zal staan.
edit:

Hmm het komt ook op een auto dus...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1