Toon posts:

modem,hub,router,computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb thuis al een tijdje internet dit is aangesloten van een speedtouch alcatel modem naar een hub en die hub verdeelt dan het internet over mijn pc en die van me pa.

nu heb ik een psp gekocht en daar wil ik mee online dus heb ik ook een wireless router gekocht alleen hoe moet ik deze nu aansluiten want we willen de router gewoon op de hub erbij we willen geen draadloos inet ik wil alleen de wireless router gebruiken om met me psp online te gaan omdat me psp wifi ondersteund.

hoe moet ik dit doen??? uit de handleidingen kom ik niet echt wijs want kan niet zo goed engels.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Eeh ja, je hebt 'draadloos internet' juist nodig om met je PSP online te gaan.

Je kunt je router (die waarschijnlijk overkill is, omdat er al een router in je modem zit, anders zou het internet niet werken via een hub, dus had je beter een Access Point kunnen kopen) wel zoveel mogelijk beveiligen met MAC-adres-filtering en WPA (als de PSP dat ondersteunt) of anders WEP (minder veilig).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:52:
Eeh ja, je hebt 'draadloos internet' juist nodig om met je PSP online te gaan.

Je kunt je router (die waarschijnlijk overkill is, omdat er al een router in je modem zit, anders zou het internet niet werken via een hub, dus had je beter een Access Point kunnen kopen) wel zoveel mogelijk beveiligen met MAC-adres-filtering en WPA (als de PSP dat ondersteunt) of anders WEP (minder veilig).
WEP is over het algemeen toch wel veilig genoeg. Het zou moeten lukken dat hij een gebuur heeft die zich zal bezighouden om zen WEP te kraken :)

Vraag me ook af, hoe zo een PSP eigelijk een verbinding zoekt met wifi, en zeker of ie WPA aankan.
Mijn qtek s100 heeft hier in ieder geval problemen mee, daarom is het hier thuis ook 'slechts' WEP.