sp dif op asus p5b de luxe

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik heb een media centre gebouwd met daarin een asus P5B de luxe moederbord.

MObo was klaar voor een core 2 duo cpu dus dat was mooi (cool en snel). Andere reden was de spdif uitgang op het moederbord.

De spdif uitgang met een optische kabel direct op mijn versterker (sony ES serie) ingeplugd. Ik heb wel geluid maar geen 5.1 DD. Hij maakt er een soort prologic surround van. Het geluidschip op mobo moet met zijn vingers van geluid afblijven en gewoon direct doorsturen naar versterker; maar op een of andere manier wordt er toch gerommeld aan het spdif signaal ipv i op 1 doorgepaast naar versterker. In driver staat spdif aangevinkt. :(

Ik gebruik natuurlijk het liefst de optische uitgang van moederbord. Maar even snel onderzoek bij mijn lokals computershops brancht me ook niet veel verder. De terratec met spdif is slechts een 2.0 signaal over de optische uitgang. Een soundblaster heeft geen spdif uitgang }:O

iemand een oplossing voor de spdif op de P5B of anders een goeie tweede optie om mijn versterker via optische uitgang een 5.1 signaal naar mijn mediacentre aan te sluiten|!?

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Mijn geluid was (analoog) standaard zwaar crappy, volume ging op en neer bij elk mp3tje, toch opgelost met de gedownloade drivers, nu het optische gedeelte nog.

Ik heb hetzelfde gelul dat ik geen 5.1heb en als ik in PowerDVD SPDIF aanvink schiet ie terug naar de vorige optie. 6 speakers doet ie ook niet, dan hoor ik geen stemmen meer. (Heb een Sony 5.1 / DTS set) Bij mijn P4P800 kon ik het geluid van mijn SPDIF ook niet manipuleren, dit was 1 signaal(sterkte) en moest ik met de versterker aanpassen. Zoals het volgens mij ook hoort....

Als er meer bekend is of iemand anders lukt het wel om het aan de praat te krijgen hoor ik het graag!? }:O

[ Voor 65% gewijzigd door eerdepeer op 04-09-2006 21:57 ]

• eerdepeer
Joepe ben druit, ook jouw probleem. (zelfde oplossing)

Ga naar je SoundMAX
> instellingen
> Tabje "DTS Connect"
> Klik DTS logo bij "DTS Interactive inschakelen" dan komt er een soort van versterkertje in het plaatje ernaast erbij. Nu heb je je direct 100% zuivere SPDIF uit over glasvezel. Als je alleen satelietspeakers hebt klik je kleine luidsprekers, zo niet grote luidsprekers.

That's it folks :D

• eerdepeer
Als ik trouwens "zware taken" uitvoer, zoals een bestand van meerdere Gb's uitpakken, dan gaat mijn geluid bij zowel iTunes als Windows Mediaplayer haperen, net als mn muisaanwijzer. Zeker een driverconlfictje met de chipset?

/edit: en de CPU haalt niet eens een laod van 50% per kern @ E6600

[ Voor 13% gewijzigd door eerdepeer op 05-09-2006 11:02 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

eerdepeer schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:00:
Als ik trouwens "zware taken" uitvoer, zoals een bestand van meerdere Gb's uitpakken, dan gaat mijn geluid bij zowel iTunes als Windows Mediaplayer haperen, net als mn muisaanwijzer. Zeker een driverconlfictje met de chipset?

/edit: en de CPU haalt niet eens een laod van 50% per kern @ E6600
Ditzelfde probleem heb ik dus ook. Iets uitpakken met winrar en muziek luisteren gaat niet samen.
Het geluid hapert zwaar en een soort van echo kom er doorheen. De pc is niet overgeklokt. Ik gebruik de nieuwste drivers: v5.10.01.4570

Mijn Config:
P5B Deluxe Wifi
Conroe E6600
Corsair 2x 1GB DDR2 800mhz

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• eerdepeer
Ja heb het nog steeds niet opgelost. Verder is het ook kudt dat je neit gewoon een zuiver optisch signaal hebt naast je gewone analoge geluid. Ik moet als ik geluid over mn computerspeakers wil hebben ipv mn versterker, heel de tijd mn applicatie met geluid stoppen en dan in soundMAX dat geluid omzetten.

Er moet toch een andere manier zijn om beide uitgangen permanent aan te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door eerdepeer op 06-09-2006 09:39 ]

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
aah ga zo proberen zuivere spdif te krijgen....dat zou al hele doorbraak zijn!

ik heb dan wel vernachelde surround nu over mijn spdif...maar ik kan nu wel volume controleren in mediacenter met de aftandsbediening...als ik strax zuivere spdif heb zal dat wel niet meer kunnen (er gaat geen geluidsstrerkte mee over de kabel, kan nu waarschijnlijk wel omdat mijn soundmax met zijn vingers aan het signaal zit nu).

op de vorige soundmax bordjes kon je in de driver aanvinken dattie zowel analoog als spdif tegelijk output moest leveren!.... ga zo kijken of dat bij mij ook kan ( bij mij is het een echt mediacentre dus vriendin is nu tv aan het kijken dus kan niet klooien nu)

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• eerdepeer
Het is me wel gelukt in soundMAX door op die DTS logo's te klikken om beide aan te krijgen, maar dan is digitale geluid stereo en geen 5.1/DTS meer. :(

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

oeps.... door een edit/quote en knip foutje ben ik heel mijn berichtje kwijt...
8)7

[ Voor 199% gewijzigd door Ejorne op 31-12-2006 16:37 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 21:03
Heb je dit nog opgelost of niet?

Ik heb exact hetzelfde probleem, geen geluid via de coax spdif aansluiting...

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ejorne schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:32:
(overigens denk ik niet dat de 10m coax-kabel die ik nu via de coax-uitgang heb aangesloten een probleem vormt. Want op mijn oude comp met een Audigy kaartje werkte het perfect...)
:/

Dit was mijn 'probleem'. Ik ging er vanuit dat de kabel wel goed zou zijn omdat die het onlangs nog deed op mijn oude computer. Echter was de poot van de bank op eoa manier op de kabel komen te staan waardoor deze nagenoeg geheel in tweeën was geknepen, onder de nogal scherprandige poot en de harde houten vloer... |:(

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Werkt dit nu inmiddels goed onder Vista 64bit? Mijn vervangende geluidskaart in niet compatible met Vista X64. Hierdoor wil ik nog een poging doen met het onboard geluid.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem gehad helaas alleen 2.0, daarom heb ik maar een xi-fi platinum kaart gekocht met optische spdif uitgang op het bijgeleverde frontpaneel.
Alleen onder Vista werkt dit ook niet maar dit komt door de nieuwe constructie van MS t.a.v. directsound.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topickaping is niet gewenst, die waarschuwing staat niet voor niets aan in oude topics :o

Enige reden om in een oud topic te posten is om zelf nuttige informatie toe te voegen. "Werkt het al?" is geen informatie waar anderen wat aan hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.