Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7" touchscreen en Windows x64

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 20:59
Ik had het geweldige idee om een 7" touchscreen aan mijn PC te monteren zodat ik daarop ongein als DUmeter, en winamp zou kunnen planten en eventueel dus ook besturen.

Nu heb ik deze schermpjes wel overal gevonden van merken als Xenarc en Lilliput maar deze werken allemaal met USB voor de touchscreen besturing.
Ik moet weer eens anders zijn en draai al sinds x64 uit is Windows x64 en ben er erg tevreden over. Zeer stabiel en werkt snel, maar ik verwacht niet dat merken als Lilliput en Xenarc hun drivers er voor geschreven hebben.

Wat ik nu dus zoek is een 7" LCD touchscreen schermpje met bijvoorbeeld PS/2 aansluiting, of eentje met USB die gewoon geen drivers vereist.

Iemand suggestie voor een merk? En eventueel importeurs, typenummers, webwinkels...

Alles is welkom, want ik ben in een onduidelijk wereldje terecht gekomen van louche webshops en onbekende chineze merken.

Pickle Rick!

Verwijderd

Een touchscreen zonder drivers zal je niet snel vinden, scherm weet dan namelijk niet waar je met je vinger bent :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Mwa, volgens mij wordt er een standaard muisdriver gebruikt en wordt dit hardware-matig vertaald naar een touchscreen. Dan zou het namelijk wel mogelijk moeten zijn onder x64...

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 20:59
Gr0wLiThE schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:06:
Mwa, volgens mij wordt er een standaard muisdriver gebruikt en wordt dit hardware-matig vertaald naar een touchscreen. Dan zou het namelijk wel mogelijk moeten zijn onder x64...
Inderdaad moet dat gewoon mogelijk zijn, maar helaas vereisen sommige schermen moeilijkere drivers zodat je snelheid en gevoeligheid en dat soort onzin kan instellen.
Iemand een idee welke schermen dus geen drivers vereisen?

Pickle Rick!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
astute schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:56:
[...]

Inderdaad moet dat gewoon mogelijk zijn, maar helaas vereisen sommige schermen moeilijkere drivers zodat je snelheid en gevoeligheid en dat soort onzin kan instellen.
Iemand een idee welke schermen dus geen drivers vereisen?
Pff, volgens mij worden hier niet heel veel van dat soort schermen gebruikt (te duur voor de toepassing vermoed ik). Wat je kan proberen is de forums van http://www.mp3car.com/, in deze toepassing worden dit soort schermen veel meer gebruikt...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er was toch een tijdje geleden een soorte met transparant folie laagje wat je gewoon over je TFT kunt plakken? Dit folie was dan ingedeelte in hokjes van 1mm bij 1mm. Volgens mij was de aansluiting gewoon met usb of com-serieel.

Gevonden!

http://www.a1touchsolution.nl/Add-on%20touch%20screens.htm

Probleem alleen is dat het minimaal 15 inch beeldscherm moet zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Falcon op 04-09-2006 08:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De Google-ads die ik onder je topic zag staan toonden ook wat relevantie info. Zo heb ik namelijk op een van die pagina's een 15" TFT gevonden met seriële aansluiting.

http://www.olorin.com/ind...ang=2&page=24&action=show
Leverbaar in twee touch varianten: met seriële (RS232) of USB aansluiting.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
simpel toch.. het touchscreen is beeldscherm en pointing device ineen. je zult dus altijd naast de VGA-connector oid ook een aansluiting nodig hebben voor die 'muis'... Dat kan seriëel of USB zijn.. Misschien met een heel klein beetje mazzel dat er ook een PS/2 is..

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 15:10

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Als ik mij niet vergis worden die touchscreens herkent als een gewone muis. Dat zijn dezelfde drivers die een usb-muis gebruikt. Dus dat zou normaal probleemloos moeten werken op Windows x64.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb hier zelf een touchscreen staan, maar ben van x64 terug moeten gaan naar gewone XP, aangezien er geen driver te vinden was. Het probleem waarom je geen scherm zal vinden zonder drivers is dat je je scherm moet kunnen calibreren... Iets wat niet in de standaard muisdrivers verwerkt zit...
Mijn tip, ga indien mogelijk terug naar standaard XP, touchscreen is die moeite waard :P

Verwijderd

kan je niet eens mailen naar Xenarc en Lilliput ofdat ze een x64 driver hebben, indien ze deze niet hebben ga je verder opzoek anders heb je toch al een antwoord gevonden? ;)
Pagina: 1