Aangezien het probleem zoveel verschillende oorzaken kan hebben, heb ik ervoor gekozen om hier een topic te starten.
Eén jaar geleden heb ik een Asus V9999/TD gekocht. De bios van deze videokaart heb ik bewerkt zodat alle pipelines gebruikt werden en de core/memory bijna op GT snelheid stonden. Zo heeft de graka een hele tijd op mijn pc goed gewerkt en haalde prima performance!
Sinds ik een nieuw systeem heb, heb ik de graka in een oudere pc gestopt. Sindsdien start windows niet meer op. Maar als ik een oude videokaart, in plaats van de V9999/TD, erin stop werkt het wel! De NVidia drivers heb ik verwijderd (in veilige modus) en kwam uiteindelijk in windows. Maar zodra ik de NVidia drivers installeer gaat het beeld 2x zwart (wat normaal is) en krijg daarna allemaal "]" tekens in m'n beeld met een zwarte achtergrond. Vervolgens gaat m'n monitor lampje oranje branden
Wat ik heb geprobeerd:
* Moederbord bios updaten naar nieuwste versie
* Nieuwste en oudere NVidia drivers geinstalleerd (iedere keer met drivercleaner)
* Windows 2x opnieuw geinstalleerd (harde schijf eerst geformateerd)
* Bios resetten (CMOS clear jumper plaatsen)
De temperaturen van de graka zijn ook niet extreem hoog (42/62C).
De PC heeft de volgende specs:
* Asus K8V SE DELUXE
* Aopen 350 Watt
* Samsung 80GB
* 2x 512 MB DDR400 (merkloos)
* Asus V9999/TD 128MB AGP
Helaas heb ik geen andere pc tot mijn beschikking om de graka te testen...
Wat ook vreemd is, is dat het wel een tijde heeft gewerkt (na 10x drivers opnieuw geinstalleerd te hebben), maar na een aantal uur ging het beeld zwart, en gaf weer het oude resultaat -> na xp bootscreen zwart scherm
Eén jaar geleden heb ik een Asus V9999/TD gekocht. De bios van deze videokaart heb ik bewerkt zodat alle pipelines gebruikt werden en de core/memory bijna op GT snelheid stonden. Zo heeft de graka een hele tijd op mijn pc goed gewerkt en haalde prima performance!
Sinds ik een nieuw systeem heb, heb ik de graka in een oudere pc gestopt. Sindsdien start windows niet meer op. Maar als ik een oude videokaart, in plaats van de V9999/TD, erin stop werkt het wel! De NVidia drivers heb ik verwijderd (in veilige modus) en kwam uiteindelijk in windows. Maar zodra ik de NVidia drivers installeer gaat het beeld 2x zwart (wat normaal is) en krijg daarna allemaal "]" tekens in m'n beeld met een zwarte achtergrond. Vervolgens gaat m'n monitor lampje oranje branden
Wat ik heb geprobeerd:
* Moederbord bios updaten naar nieuwste versie
* Nieuwste en oudere NVidia drivers geinstalleerd (iedere keer met drivercleaner)
* Windows 2x opnieuw geinstalleerd (harde schijf eerst geformateerd)
* Bios resetten (CMOS clear jumper plaatsen)
De temperaturen van de graka zijn ook niet extreem hoog (42/62C).
De PC heeft de volgende specs:
* Asus K8V SE DELUXE
* Aopen 350 Watt
* Samsung 80GB
* 2x 512 MB DDR400 (merkloos)
* Asus V9999/TD 128MB AGP
Helaas heb ik geen andere pc tot mijn beschikking om de graka te testen...
Wat ook vreemd is, is dat het wel een tijde heeft gewerkt (na 10x drivers opnieuw geinstalleerd te hebben), maar na een aantal uur ging het beeld zwart, en gaf weer het oude resultaat -> na xp bootscreen zwart scherm
[ Voor 8% gewijzigd door Me_Again op 02-09-2006 17:19 ]