Asus V9999/TD @ GT driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Aangezien het probleem zoveel verschillende oorzaken kan hebben, heb ik ervoor gekozen om hier een topic te starten.

Eén jaar geleden heb ik een Asus V9999/TD gekocht. De bios van deze videokaart heb ik bewerkt zodat alle pipelines gebruikt werden en de core/memory bijna op GT snelheid stonden. Zo heeft de graka een hele tijd op mijn pc goed gewerkt en haalde prima performance!

Sinds ik een nieuw systeem heb, heb ik de graka in een oudere pc gestopt. Sindsdien start windows niet meer op. Maar als ik een oude videokaart, in plaats van de V9999/TD, erin stop werkt het wel! De NVidia drivers heb ik verwijderd (in veilige modus) en kwam uiteindelijk in windows. Maar zodra ik de NVidia drivers installeer gaat het beeld 2x zwart (wat normaal is) en krijg daarna allemaal "]" tekens in m'n beeld met een zwarte achtergrond. Vervolgens gaat m'n monitor lampje oranje branden 8)7

Wat ik heb geprobeerd:
* Moederbord bios updaten naar nieuwste versie
* Nieuwste en oudere NVidia drivers geinstalleerd (iedere keer met drivercleaner)
* Windows 2x opnieuw geinstalleerd (harde schijf eerst geformateerd)
* Bios resetten (CMOS clear jumper plaatsen)

De temperaturen van de graka zijn ook niet extreem hoog (42/62C).

De PC heeft de volgende specs:
* Asus K8V SE DELUXE
* Aopen 350 Watt
* Samsung 80GB
* 2x 512 MB DDR400 (merkloos)
* Asus V9999/TD 128MB AGP

Helaas heb ik geen andere pc tot mijn beschikking om de graka te testen...

Wat ook vreemd is, is dat het wel een tijde heeft gewerkt (na 10x drivers opnieuw geinstalleerd te hebben), maar na een aantal uur ging het beeld zwart, en gaf weer het oude resultaat -> na xp bootscreen zwart scherm

[ Voor 8% gewijzigd door Me_Again op 02-09-2006 17:19 ]

• Me_Again
niemand?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zit eens niet je topic binnen 24u te schoppen. :( Geduld is een schone zaak.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers? Trekt je PSU het allemaal nog? Evt. hardwareconflicten? Fast writes proberen uit te zetten? Andere drivers proberen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mogelijk trekt die andere PC het gewoon niet of wil de kaart in die PC niet werken op de speciale overgeklokte settings die jij in het BIOS van je videokaart hebt gebakken.
Misschien is het verstandig om het originele BIOS van je kaart weer terug te flashen en het dan opnieuw te proberen. Als je de kaart dan werkt ga je gewoon weer opnieuw tweaken om de max er uit te halen.

Als de kaart dan nog niet werkt moet je uiteraard verder gaan kijken. Kan het moederbord met de kaart overweg? Trekt de voeding het geheel allemaal wel?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Me_Again
Ik heb meerdere (versies) drivers geprobeerd; nvidia en omega. Beide gaven hetzelfde resultaat. Evenzo ook voor de chipset drivers.

In de oude pc waar de videokaart wel werkte zat een Zalman 300 Watt voeding met een energievretende Intel pocessor. In de nieuwe pc zit een AOpen 350 Watt met een energiezuinige processor van AMD. Het gebrek aan vermogen lijkt mij niet het probleem?
Pagina: 1