Toon posts:

PC valt uit het niets uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na 3 maanden ben ik het zat geworden en heb de waterkoeling uit m'n pc gegooid (pompje was kapot, nog steeds niks van de RMA gehoord, dus luchtkoeling erop!).

Nu ik hem weer verder wil gebruiken kom ik tot het volgende probleem :

- De PC start na een minuut automatisch opnieuw op, of valt uit.

Ik heb SLI moederbord en aangezien ik voor het uitvallen een flits zag met enkel artifacts (bv diagonale strepen op m'n scherm) dacht ik dat er iets met het slot was. De GFX kaart is toen in een ander slot gegaan, maar in dat slot start hij automatisch opnieuw op (valt dus niet uit, maar het is net zo irritant :().

Het gebeurd meestal als windows opstart (dus zelfs het laadscherm ervan..), of als deze net is opgestart (+- 20 sec).

Mijn specs zijn:
- Pentium D 940 Dual Core @ 3.2ghz
- Asus P5N32-SLI Deluxe
- 2gig Corsair geheugen
- XFX Geforce 7600 GT XXX
- Creative X-Fi Fatal1ty FPS (geluidskaart)
- SilentMaxx 580W ATX

Misschien heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen of..? Ik heb helaas geen andere videokaart (PCI-E) tot m'n beschikking dus ik kan het daarmee moeilijk testen :(.

Bij voorbaat dank _/-\o_

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien automatisch opstarten bij fouten uitzetten (ik zou niet weten waar, stond hier laatst ergens op GoT).

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
rechtermuis knop "deze computer" > Geavenceerd > Opstart en herstelinstellingen > onder systeem fouten staat het dan. en kijk bij geavenceerd nog even naar Fout melden, alle foutenmeldingen eens aanzetten. Kijk later eens rechtermuis knop "deze computer" > beheren en dan bij meldingen kijken wat er allemaal staat.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 13:04

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou, naast het uitschakelen van automatisch opnieuw starten, even wat standaardtestjes uitvoeren:
de voltages van de voeding checken en Memtest86 draaien om je geheugen te checken. Kleine moeite, wie weet :)
Verder gaat de bsod die je straks krijgt ipv de reboot je veel informatie geven.

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:39:
Ik zou, naast het uitschakelen van automatisch opnieuw starten, even wat standaardtestjes uitvoeren:
de voltages van de voeding checken en Memtest86 draaien om je geheugen te checken. Kleine moeite, wie weet :)
Verder gaat de bsod die je straks krijgt ipv de reboot je veel informatie geven.
Idd lijkt me belangrijk om te weten of je voeding nog wel goed functioneerd, die zou dit goed kunnen veroorzaken. Anders zou het mischien je geheugen kunnen zijn, maar zoals hierboven gezegd wordt kun je dat uitzoeken door memtest uren te laten draaien

Verwijderd

Heuhm, heb je Windows al opnieuw geinstalleerd?

Op m'n werk heb ik veel van dit soort troubles gehad, maar dat was gewoon software.

Probeer anders een een Linux live-cd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Windows opnieuw installe (andere versie nogwel) ==> probleem blijft bestaan
- Automatisch opstarte gebeure ==> probleem blijft bestaan
- Memtest86 *uren* laten draaien ==> na een tijdje pleurt het ding gewoon uit, dus kan geen fout zien :(

Het ligt denk ik ook niet aan mijn voeding want er gebeurd precies hetzelfde als ik de voeding van mijn andere pc er aan hang..

Iemand? |:(

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Lijkt mij meer een koelingsprobleem van de processor, als deze te heet wordt schakelt ie namelijk vanzelf uit

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:18:
- Memtest86 *uren* laten draaien ==> na een tijdje pleurt het ding gewoon uit, dus kan geen fout zien :(
Als je geheugen niet goed meer is zou dat (vrijwel altijd) al na 30 sec aan het licht moeten komen in Memtest. Daar hoef je echt niet *uren* op te wachten.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt niet te heet, want hij komt niet boven de 29°C uit (luchtgekoeled ftw? 8)7)

bij memtest geeft hij ook geen fout, heb het nu getimed, komt op +- 2 min. hij slaat gewoon in 1x uit, no matter what... (iedere keer bij MemTest dat wel :S)

het rare is, dat ik gisteravond 3D Mark 2006 wel volledig (bijna alle tests, op de HDR/PS3.0 na) heb kunnen draaien, zonder problemen. Toen ik daarna wat op wilde starten (was msn geloof ik) snorde hij weer keihard vast ;(

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hoi,

heb jij nog steeds dit probleem? Want ik heb hetzelfde mobo, en notabene deze draad in mijn bookmark staan en ik heb hetzelfde probleem! Mijn pc valt telkens uit zichzelf uit, spontaan zonder reden.

T60P Widescreen

Verwijderd

Stomme vraag misschien maar bios flash al geprobeerd?

Verwijderd

als je laatste bios versie hebt dan zou ik gewoon je bordje zo kaal mogelijk maken en kijken of hij het nogsteeds doet. werkt het dan wel gewoon stuk voor stuk alles er weer in prikken tot hij er weer mee kapt.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zie ook mijn draad: [P5n32 SE SLI] spontane uitval pc

Waarschijnljjk dus geen driver problemen, maar faulty board. Heb er nu 5 uur rnaar zitten zoeken op internet, en er blijken meerdere mensen dit probleem te hebben met dit mobo.

Bij mij is het zelfs zo dat dat kreng uitvalt tijdens opstarten in bios: dus geen last van drivers. Ik heb nieuwste bios erop staan.

T60P Widescreen

Pagina: 1