Toon posts:

Twijfel over goedkope geheugen 'upgrade'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik het volgende geheugen in mijn kastje:

2x TwinMOS PC 2100 256 MB DDR / CL 2.5

Ik kan van iemand de volgende staafjes kopen, voor slechts 25 euri:

2x Siemens (Swissbit) PC 2700 256 MB DDR

Mijn vraag is, vervang ik beide TwinMOS staven hiermee, en laat ik het daarbij, of kan ik samen met die 2x 2700 nog een twinmos van 2100 erbij zetten. OF is dit zonde, en kan ik dan beter de TwinMOS staven houden, en 1 Siemens erbij doen..?

MOBO en CPU info:
ASUS A7V8X-X
AMD Athlon MP 1800+ (1533 MHZ)

Bij voorbaat dank!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
ik denk dat je er weinig mee gaat opschieten in theorie is het sneller, maar ga je weinig van merken
en 1 bankje geheugen wat lager geklokt is erbij in drukken maakt de rest ondergeklokt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kwa performance zal het geen reet uitmaken, een MP 1800+ doet 133MHz FSB, dus PC2100 kun je dan mooi synchroon draaien. Je kunt natuurlijk altijd een dimm erbij zetten zodat je op 768MB uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een 2700 erbij doe , dan zou het toch wel een stuk schelen lijkt me? voor alle duidelijkheid: die 2x 2100 heb ik al, eentje van 2700 erbij (die dan ook op 2100 gaat lopen lijkt me?) moet toch wel verschil maken? 512 of 768..

edit: ^ ah, dank u

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 17:07 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Als het kan, gewoon allemaal erin stoppen, dan heb je 1GB geheugen en dat ga je zeker merken. Kan het niet, dan zou ik ook de nieuwe repen niet bestellen. Koop dan gelijk 2x512MB, dat kost tegenwoordig ook niets meer. 25 euro is wel een net prijsje, alleen geweldige modules krijg je er niet voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:07:
Maar als ik een 2700 erbij doe , dan zou het toch wel een stuk schelen lijkt me? voor alle duidelijkheid: die 2x 2100 heb ik al, eentje van 2700 erbij (die dan ook op 2100 gaat lopen lijkt me?) moet toch wel verschil maken? 512 of 768..

edit: ^ ah, dank u
of het uit zal maken kan je zelf inschatten door van tijd tot tijd eens je geheugengebruik na te kijken. als er effectief geswapt wordt zal het uitmaken. als je niet zo aan multitasken doet, zal het eigenlijk niet uitmaken

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:12:
[...]

of het uit zal maken kan je zelf inschatten door van tijd tot tijd eens je geheugengebruik na te kijken. als er effectief geswapt wordt zal het uitmaken. als je niet zo aan multitasken doet, zal het eigenlijk niet uitmaken
Goed verhaal, behalve dan dat multitasken daar dus echt geen kont mee te maken heeft. je kan een heleboel lichgewicht apps naast elkaar draaien zonder geheugenproblemen. Terwijl je met 1x één heel zwaar programma je geheugen al vol kunt laten lopen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Ik weet nie wat voor FSB je hebt, 100 of 133, maar in beide gevallen heb je niks aan PC2700, daarvoor heb je 166 nodig. Tenzij je het niet 1:1 laat lopen.

Doen als het echt goedkoop is, je hebt er meer aan kwa mb dan mb/s

Verwijderd

Orion84 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:16:
[...]

Goed verhaal, behalve dan dat multitasken daar dus echt geen kont mee te maken heeft. je kan een heleboel lichgewicht apps naast elkaar draaien zonder geheugenproblemen. Terwijl je met 1x één heel zwaar programma je geheugen al vol kunt laten lopen.
toch wel; multi tasken voor de persoon die op de computer werkt bedoelde ik. => staan meer programmas open => meer geheugen. kwestie van interpretatie dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:28:
[...]

toch wel; multi tasken voor de persoon die op de computer werkt bedoelde ik. => staan meer programmas open => meer geheugen. kwestie van interpretatie dus.
Helemaal mee eens, en zorgt mits je ook nog een dualcore proc hebt er ook voor dat je pc niet stil gaat staan als t ie t druk heeft. En multi tasken heeft er in beide gevallen echt wel mee te maken!

Hoe meer de PC alles in t geheugen kan duwen hoe minder er naar HDD(traag) hoeft te worden geschreven en dus hoe vlotter al je proggies draaien.

• Orion84
  • Laatst online: 18:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:28:
[...]

Jij zei oorspronkelijk dat veel geheugen niet zo veel nut heeft als je niet multitaskt. En dat is dus onzin, want als je met één heel zwaar programma werkt kan je ook al een gebrek aan geheugen hebben, en dus heeft dan extra geheugen nut. En dat heeft dus helemaal niks, nakkes, nada te maken met multitasken.

Als je veel multitaskt, dan leidt dat inderdaad vaak tot de behoefte aan flink wat geheugen, maar het hoeft niet per definitie (notepad+irc+browser is ook multitasken, maar gebruikt niet echt indrukwekkend veel geheugen). En niet multitasken betekent ook niet per definitie dat je nooit veel geheugen gebruikt (zoals ik hierboven al toelichtte).

Het is voor de TS dus inderdaad nuttig om even te kijken of hij nu regelmatig tegen de max zit. Wat dat betreft gaf je een nuttige tip. Maar het hele idee van multitasken staat daar dus wel degelijk los van.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
The__Virus schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:10:
Als het kan, gewoon allemaal erin stoppen, dan heb je 1GB geheugen en dat ga je zeker merken. Kan het niet, dan zou ik ook de nieuwe repen niet bestellen. Koop dan gelijk 2x512MB, dat kost tegenwoordig ook niets meer. 25 euro is wel een net prijsje, alleen geweldige modules krijg je er niet voor.
Dat kan inderdaad niet, want de A7V8X-X heeft maar drie DIMM-sloten. Met deze upgrade is 768MB derhalve het maximum, dus ook ik raad aan gewoon voor 2x512MB te gaan. Dat zal je iets meer dan € 25 kosten, maar je krijgt er ook meer voor terug :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
En hij kan het huidige geheugen (proberen te) verkopen :).
Pagina: 1