Toon posts:

[PHP/JS] Javascript array vullen met items uit php

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een soort nieuws scroller met javascript.
in een js (include) bestand staat het volgende:

var mcfContent = new Array();
mcfContent[0] = "bericht 1"
mcfContent[1] = "bericht 2"

nu heb ik mijn berichten in een mysql database staan.
hoe moet ik deze nu laden in in deze javascript array?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

MBV

Heel simpel: een javascript bestand mag best een php-script zijn die het goede content-type teruggeeft (HEADER("content-type= ..."). Vervolgens kan je PHP-scriptje de database uitlezen en die array opbouwen.

Andere truc is om de veelgeprezen Ajax-technieken te gebruiken om de berichtjes via XML-RPC binnen te hengelen, maar dat lijkt me wat overkill hiervoor ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoi harmsie22 en welkom op GoT ook :)

Je kan prima vanuit PHP regels javascript genereren waarin de bericht staan. Zaken uit een database ophalen en vervolgens in een HTML pagina verwerken is een redelijke basiskennis van PHP te noemen en word ook in nagenoeg elke PHP tutorial behandelt. Dit is opzich een kleine moeite om te combineren met javascript. Ajax technieken e.d. is voor zoiets echt overkill.

Dus ga aan de slag met PHP, haal die gegevens op en zet ze op de pagina.

Hier op GoT gaan we er overigens vanuit dat je al een aantal zaken hebt geprobreerd en dat je aangeeft welke zaken dat zijn en wat er niet mee lukte. Alleen een vraag dumpen en hopen dat wij het ovor je oplossen is niet de bedoeling. Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart zodat je weet wat we van een topicstart verwachten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.