WLAN software support alleen WEP/autoconnect WPA werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 13:39
Howdy Mede-Tweakers,

Ik ben bij een kennis bezig met het wireless netwerk nadat een handige jongen dat ooit ff had "geregeld". Geen wachtwoorden meer van de wireless router beschikbaar etc. etc..
Helemaal overnieuw begonnen en nu het volgende voor elkaar gekregen:

- Linksys WAG54G op Internet gekregen (Wanadoo ADSL) en alles beveiligd met WPA
- 1 Laptop met Broadcom WLAN NIC connected mbv Broadcom software
- 1 PC met Windows XP(SP2) met een PCI Linksys WMP11 (drivers uit 2003) connected mbv de XP Zero Config Tool

Het gaat om de laatste: de pc. Bij de WMP11 zit Linksys software met WLAN Monitor 2.0
Deze software ondersteunt alleen WEP encryptie...dus ik kan geen profiel aanmaken voor het WLAN

Toen maar geprobeerd via Windows XP ZeroConfig Tool. Dat werkt op zich wel (niet echt lekker) maar je krijgt uiteindelijk verbinding. Echter als je de pc opnieuw opstart moet je altijd met de hand connecten ookal staat autoconnect voor dit netwerk aan op alle plaatsen.
Wat heb ik nog meer gedaan? :
- Wireless kaart een vast ip-adres gegeven. (autoconnect werkt nog steeds niet)
- Google
- Got doorzocht
- Linksys site gezocht op nieuwe drivers of WLAN Util maar die heb ik niet kunnen vinden (er schijnt een 2.1 versie van WLAN Monitor te zijn, onbekend of dit het probleem oplost)
- WLan software van een linksys pcmcia kaart installed om te kijken of die ook andere kaarten pakte (niet dus)

In het kort zit ik dus met:
Linksys software van een WMP11 kaartje die alleen WEP ondersteunt
XP Tool die alleen maar met de hand wil connecten

Iemand een idee hoe dit te tackelen..?
Misschien is er een generieke tool die dit soort kaartjes kan aansturen zodat ik XP ZeroConfig niet hoe te gebruiken en alles in een profiel kan gooien?
Of misschien weet iemand een link naar nieuwere Linksys WLAN Software/Drivers..?

Alvast reuze bedankt voor je tijd en moeite..! _/-\o_

Member of the Ukraine IT Army

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42

remy007

Broodje Bakpao Helmond

- Linksys WAG54G op Internet gekregen (Wanadoo ADSL) en alles beveiligd met WPA
- 1 Laptop met Broadcom WLAN NIC connected mbv Broadcom software
- 1 PC met Windows XP(SP2) met een PCI Linksys WMP11 (drivers uit 2003) connected mbv de XP Zero Config Tool
Is het voor de laatste pc niet handiger om een beter (nieuwe) Linksys te kopen? Zoveel kosten die WMP54G's niet, en daarbij scheelt het weer in tramalant met nieuwe Drivers :). Plus je hebt sneller netwerk :)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet toevallig de linksys software die de windows tool in de weg zit ofzo? Want dat autoconnect in combinatie met WPA werkt hier perfect mbv windows tool?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NIK0
Orion84 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:42:
Niet toevallig de linksys software die de windows tool in de weg zit ofzo? Want dat autoconnect in combinatie met WPA werkt hier perfect mbv windows tool?
Hmmm..dacht ik ook maar linksys software zie ik niet in de tray onderin verschijnen..als ik de software start van Linksys, wordt direct m'n WLAN verbinding verbroken...start ik het niet, dan werkt de verbinding op zich wel alleen niet echt netjes..(connect/disconnect/connect/disconnect) ff klikken op verbinding herstellen en dan doettie het..

@remy007
Een ander kaartje kopen hou ik nog in m'n achterhoofd maar ik wilde de beste man niet direct een ander kaartje laten aanschaffen als ik niet zeker weet dat daarmee het probleem verholpen wordt..

[ Voor 14% gewijzigd door NIK0 op 02-09-2006 16:48 ]

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:46:
[...]

Hmmm..dacht ik ook maar linksys software zie ik niet in de tray onderin verschijnen..als ik de software start van Linksys, wordt direct m'n WLAN verbinding verbroken...start ik het niet, dan werkt de verbinding op zich wel alleen niet echt netjes..(connect/disconnect/connect/disconnect) ff klikken op verbinding herstellen en dan doettie het..

@remy007
Een ander kaartje kopen hou ik nog in m'n achterhoofd maar ik wilde de beste man niet direct een ander kaartje laten aanschaffen als ik niet zeker weet dat daarmee het probleem verholpen wordt..
Ik adviseer het omdat ik werk momenteel nog steeds bij Linksys TechSupport NL werk ;)... en ik weet dat er voor deze adapter geen nieuwe drivers meer gemaakt worden (heb zojuist gekeken op linksys.nl :))

• NIK0
remy007 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:09:
[...]

Ik adviseer het omdat ik werk momenteel nog steeds bij Linksys TechSupport NL werk ;)... en ik weet dat er voor deze adapter geen nieuwe drivers meer gemaakt worden (heb zojuist gekeken op linksys.nl :))
Cool...!

Maareh...wat zou er gebeuren als ik zou bellen op maandag met de Linksys supportdesk...?
Welk pad zou de linksys helpdesk mij opsturen..? Is toch op z'n minst een beetje vreemd als je software bij een nic levert die alleen WEP aankan terwijl de kaart zelf ook WPA aankan.. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door NIK0 op 02-09-2006 17:26 ]

Verwijderd

wat je kunt proberen:

kaartje er uit halen
even de software van linksys compleet verwijderen ( dus ook uit register!)
kaartje er weer in steken
de autorun v/d cd sluiten
v/d cd alleen de driver halen..

nu zou het wel moeten werken ( doe dit zo nl met een 11b 3com kaartje die met de standaard software ook geen wpa/wpa2 ondersteunt

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:33:
wat je kunt proberen:

kaartje er uit halen
even de software van linksys compleet verwijderen ( dus ook uit register!)
kaartje er weer in steken
de autorun v/d cd sluiten
v/d cd alleen de driver halen..

nu zou het wel moeten werken ( doe dit zo nl met een 11b 3com kaartje die met de standaard software ook geen wpa/wpa2 ondersteunt
Dit zou ik ook idd even proberen. Dat zouden we hier ook zeggen :) Puur en alleen de driver installeren. Dat is de beste oplossing. Die software van ons zelf (vinden we zelf hier ook) hoort niet op WinXP thuis, aangezien WinXP het zelf goed kan regelen het draadloos verkeer :)

Mocht het dan nog niet werken, dan zou ik je toch m'n 1e reactie aanraden :)

PS: wil je vandaag nog bellen... moet je snel zijn: nog 20 minuten en dan zijn we gesloten...

[ Voor 26% gewijzigd door remy007 op 02-09-2006 17:40 ]

• NIK0
remy007 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:35:
[...]

Dit zou ik ook idd even proberen. Dat zouden we hier ook zeggen :) Puur en alleen de driver installeren. Dat is de beste oplossing. Die software van ons zelf (vinden we zelf hier ook) hoort niet op WinXP thuis, aangezien WinXP het zelf goed kan regelen het draadloos verkeer :)

Mocht het dan nog niet werken, dan zou ik je toch m'n 1e reactie aanraden :)
Mocht ik 'm die nieuwe WMP54G aanraden, zit daar dan ook een nieuwere versie van de WLAN Monitoring Software bij..(die ook WPA ondersteunt)? Dan weet ik in ieder geval zeker dat het autoconnect gedeelte gaat werken..

Alvast reuze bedankt voor je hulp..

• NIK0
ik ben nu aan het bellen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door NIK0 op 02-09-2006 17:57 ]

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ik zelf was net nog met een klant aan de tel... dus denk dat je me niet aan de tel had... een van m'n colega's :) Zitten maar met 5 nl-ers hier momenteel duzz ;). Tis zaterdag duzz. Laat me ff weten met wie je gesproken hebt/had :P

[ Voor 12% gewijzigd door remy007 op 02-09-2006 17:58 ]

• NIK0
remy007 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:57:
Ik zelf was net nog met een klant aan de tel... dus denk dat je me niet aan de tel had... een van m'n colega's :) Zitten maar met 5 nl-ers hier momenteel duzz ;). Tis zaterdag duzz. Laat me ff weten met wie je gesproken hebt/had :P
oei..ik weet z'n naam niet meer...met een beetje een zachte "G" een droge stem..(hoeveel hou je er dan over...? :P )
Default gedoe iig..hij vond het raar dat het autoconnect gedeelte niet werkte. (Installeer de drivers 'ns opnieuw..!

Als dat niet werkt, dan ga we denk ik idd maar kijken naar de WMP54G..volgens hem zou die WLAN software van Linksys dan iig wel WPA moeten ondersteunen.. (maar ik geloof niet dattie het zeker wist.. 8) ) Weet jij (voor de zekerheid) of die WLAN Software van dit ding WPA ondersteunt..?

En als ik van de week naar de informatique ga om zo'n ding te halen, hoe kan ik dan zien dat ik de laatste versie in handen krijgen (een 4.0) ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Post anders voor de gein eens wat screenshots van de verschillende stukken van het zero configuration tooltje, wellicht valt iemand anders net dat ene vinkje op wat je gemist hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 02-09-2006 18:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NIK0
Orion84 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:14:
Post anders voor de gein eens wat screenshots van de verschillende stukken van het zero configuration tooltje, wellicht valt iemand anders net dat ene vinkje op wat je gemist hebt?
Ik zou niets liever willen maar ik ben inmiddels alweer thuis en niet "op locatie"

Wat ik me er van kan herinneren, is dat ik bij Wireless networks, het nieuwe WLAN te zien kreeg, connectie gemaakt, bij de View Available Networks heb ik het zo ingesteld dat het WLAN z'n default moest zijn en hier connectie mee diende te maken zodra deze "In Range" was. Ik geloof dat je "AutoConnect" vinkje maar 1 of 2 keer kan zetten..

Tsja...ik denk dat ik het driver ding reinstall gedoe nog maar een keer gaan doen van de week .
Indien dit niet werkt, zal ik nog even kijken of er wat screenshots gemaakt kunnen worden..
Iig alvast bedankt voor de moeite...

[ Voor 7% gewijzigd door NIK0 op 02-09-2006 18:56 ]

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:11:
[...]

oei..ik weet z'n naam niet meer...met een beetje een zachte "G" een droge stem..(hoeveel hou je er dan over...? :P )
Default gedoe iig..hij vond het raar dat het autoconnect gedeelte niet werkte. (Installeer de drivers 'ns opnieuw..!

Als dat niet werkt, dan ga we denk ik idd maar kijken naar de WMP54G..volgens hem zou die WLAN software van Linksys dan iig wel WPA moeten ondersteunen.. (maar ik geloof niet dattie het zeker wist.. 8) ) Weet jij (voor de zekerheid) of die WLAN Software van dit ding WPA ondersteunt..?

En als ik van de week naar de informatique ga om zo'n ding te halen, hoe kan ik dan zien dat ik de laatste versie in handen krijgen (een 4.0) ?
Volgens mijn andere collega, had het na gevraagt, idd zou die software het niet ondersteunen. Jah de WMP54G v4 is de nieuwste versie die je kunt hebben. Heb er nog géén problemen over gehoord.

Ik weet trouwens wie je hebt gesproken, Mark had het hem gevraagt :P, vroeg of ze iemand met een WMP11 hadden gehad :P. Hij zij dat je het gezegt had van de post hier :P

• NIK0
remy007 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:49:
[...]

Volgens mijn andere collega, had het na gevraagt, idd zou die software het niet ondersteunen. Jah de WMP54G v4 is de nieuwste versie die je kunt hebben. Heb er nog géén problemen over gehoord.

Ik weet trouwens wie je hebt gesproken, Mark had het hem gevraagt :P, vroeg of ze iemand met een WMP11 hadden gehad :P. Hij zij dat je het gezegt had van de post hier :P
Tsja..ze schijnen niet zo vaak meer voor te komen..zei je collega ;)

Maare..de Linksys WLAN Monitor software die bij die WMP54G v4 zit, ondersteunt dus WPA..?

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:30:
[...]

Tsja..ze schijnen niet zo vaak meer voor te komen..zei je collega ;)

Maare..de Linksys WLAN Monitor software die bij die WMP54G v4 zit, ondersteunt dus WPA..?
Yep voor zover ik weet wel (heb er nog nooit zelf mee gespeelt...) de laatste driver is van eind 2004 en toen was er al WPA duzz :)

[ Voor 7% gewijzigd door remy007 op 02-09-2006 21:05 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Opzich zou je ook een tooltje als Boingo oid kunnen proberen.

Maar het lijkt me dat je een profiel aan moet maken voor je netwerk bij de Wireless Network Connection (Tabblad Wireless Networks).
En dan 'Automatically connect to this network when in range' aanvinken.
Ook aanvinken dat windows je verbinding beheert.

Zo heb ik dat iig. gedaan bij mijn Senao kaartje omdat die tool geen WPA ondersteunt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• NIK0
Anti-XP schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:23:
Opzich zou je ook een tooltje als Boingo oid kunnen proberen.

Maar het lijkt me dat je een profiel aan moet maken voor je netwerk bij de Wireless Network Connection (Tabblad Wireless Networks).
En dan 'Automatically connect to this network when in range' aanvinken.
Ook aanvinken dat windows je verbinding beheert.

Zo heb ik dat iig. gedaan bij mijn Senao kaartje omdat die tool geen WPA ondersteunt.
Thanks remy007..ik hou 'm in gedachten..!

@ANTI-XP...
Is dat dit tooltje..?
http://www.boingo.com/download.html ?
Kun je dat ook gebruiken om thuis WLAN's te configgen...?

Thanks...

[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 02-09-2006 22:46 ]

• NIK0
Zoo...zijn we weer..

ben net nog maar even langs geweest om dat Boingo te installeren...en inderdaad, met dat progje wordt automatisch verbinding gemaakt met het wlan na het opstarten van de pc !!!

Ik kreeg verder te horen dat gisterenavond de wlan verbinding op de pc er telkens uitklapte :'(
tijdens bv het luisteren naar skyradio....even weer op verbinding herstellen en dan deed 'ie het weer.

heb het advies gegeven om vanavond nog maar 'ns flink te gaan internetten (skyradio aanzetten) etc. indien de verbinding er dat nog steeds elke keer uitklapt, laat ik ze van de week een ander kaartje halen...

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:00:
Zoo...zijn we weer..

ben net nog maar even langs geweest om dat Boingo te installeren...en inderdaad, met dat progje wordt automatisch verbinding gemaakt met het wlan na het opstarten van de pc !!!

Ik kreeg verder te horen dat gisterenavond de wlan verbinding op de pc er telkens uitklapte :'(
tijdens bv het luisteren naar skyradio....even weer op verbinding herstellen en dan deed 'ie het weer.

heb het advies gegeven om vanavond nog maar 'ns flink te gaan internetten (skyradio aanzetten) etc. indien de verbinding er dat nog steeds elke keer uitklapt, laat ik ze van de week een ander kaartje halen...
Ok, laat je het ons even weten of de verbinding er nog steeds uitklapt, als je het hoort/mee maakt?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kijk anders eens of je niet toevallig goedkoper een draadje trekt en dan een uurtje besteedt aan een mooi kabelgootje...

Scheelt hun ergernis, jou tijd op de lange termijn.

Anders zou de Juniper Odyssey Access Client wat kunnen zijn?
Die gebruikte ik bij mijn Zyxel B-120 kaartje (onderdeel van die driver).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• NIK0
remy007 schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:15:
[...]

Ok, laat je het ons even weten of de verbinding er nog steeds uitklapt, als je het hoort/mee maakt?
Die fijne jongen die er eerst mee bezig was geweest had m'n kennis een Linksys PCMCIA kaartje laten kopen voor z'n laptop...terwijl er gewoon een mooie broadcom wlan nic onboard zat |:(

Hij gaat vandaag dat kaartje omruilen voor een zo'n linksys PCI kaartje die ik dan in die pc kan gebruiken.. (kosten zijn dus nagenoeg nul)
Met een beetje geluk ga ik woensdag dat kaartje inbouwen. ik hoop dat het daarna gewoon allemaal werkt..ik hou jullie op de hoogte...stay tuned !!!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:19:
[...]

Die fijne jongen die er eerst mee bezig was geweest had m'n kennis een Linksys PCMCIA kaartje laten kopen voor z'n laptop...terwijl er gewoon een mooie broadcom wlan nic onboard zat |:(

Hij gaat vandaag dat kaartje omruilen voor een zo'n linksys PCI kaartje die ik dan in die pc kan gebruiken.. (kosten zijn dus nagenoeg nul)
Met een beetje geluk ga ik woensdag dat kaartje inbouwen. ik hoop dat het daarna gewoon allemaal werkt..ik hou jullie op de hoogte...stay tuned !!!
OK wij wachten wel :P

• NIK0
Zooo...zijn we weer....nou een stuk verder maar blijkbaar nog niet klaar...
Eerst het nieuwe linksys WLAN Kaartje ingebouwd, EERST de software installeren dan pas het kaartje fysiek in je pc duwen..
Direct verbinding en alles koek en ei...
We hadden in het proces ook nog even z'n mail (en tevens dus adsl wachtwoord) gewijzigd of dat ik nog even in het modem wilde zetten..tuurlijk..ik proberen en gewoon het admin wachtwoord niet accepteren he... :?
Toen toch nog maar 'ns met de linksys helpdesk gebeld (gesproken met Jhonny geloof ik) het probleem kwam bekend voor en ik heb toen firmware 1.02(703) ontvangen en geinstalleerd allemaal prima..admin wachtwoord lijkt nu wel onthouden te worden.
Ik gevraagd of ze flink wilde gaan internetten (skyradio etc etc).
Krijg ik vanochtend te horen dat alles prima ging tot wat later op de avond..*klap* de hele verbinding weg... 8)7 PC herstart nog steeds niets...

Toen hebben ze tot de volgende dag gewacht en nog steeds geen verbinding !!!! Modem gereset en *plop* toen werkte alles weer...
Ik ben dus bang dat die laatste firmware het wireless deel na verloop van tijd om zeep helpt.
Moet even kijken wat ik ga doen, ik denk dat we nogmaals gaan bellen met de linksys helpdesk en hopen op een voorstel waar iedereen mee kan leven.. :X

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

NIK0 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:25:
[...]

Zooo...zijn we weer....nou een stuk verder maar blijkbaar nog niet klaar...
Eerst het nieuwe linksys WLAN Kaartje ingebouwd, EERST de software installeren dan pas het kaartje fysiek in je pc duwen..
Direct verbinding en alles koek en ei...
We hadden in het proces ook nog even z'n mail (en tevens dus adsl wachtwoord) gewijzigd of dat ik nog even in het modem wilde zetten..tuurlijk..ik proberen en gewoon het admin wachtwoord niet accepteren he... :?
Toen toch nog maar 'ns met de linksys helpdesk gebeld (gesproken met Jhonny geloof ik) het probleem kwam bekend voor en ik heb toen firmware 1.02(703) ontvangen en geinstalleerd allemaal prima..admin wachtwoord lijkt nu wel onthouden te worden.
Ik gevraagd of ze flink wilde gaan internetten (skyradio etc etc).
Krijg ik vanochtend te horen dat alles prima ging tot wat later op de avond..*klap* de hele verbinding weg... 8)7 PC herstart nog steeds niets...

Toen hebben ze tot de volgende dag gewacht en nog steeds geen verbinding !!!! Modem gereset en *plop* toen werkte alles weer...
Ik ben dus bang dat die laatste firmware het wireless deel na verloop van tijd om zeep helpt.
Moet even kijken wat ik ga doen, ik denk dat we nogmaals gaan bellen met de linksys helpdesk en hopen op een voorstel waar iedereen mee kan leven.. :X
OK ik hoop dat je vandaag de HD kunt bellen, ik zelf ben niet aanwezig. IVM school en andere dingen.

Wat je zou kunnen proberen is de BEACON en de THRESHOLD'S wat aanpassen. Mocht dat niet werken, even met m'n collega's (dit is mijn laatste week vanaf maandag) bellen, hoop dat je er snel uit komt!

Geef ff door wat het Model Nummer (onderkant WAG54G) je gebruikt! Als dit een WAG54G v1.2 is, ff laten weten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door remy007 op 08-09-2006 14:31 ]

• NIK0
remy007 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:29:
[...]

OK ik hoop dat je vandaag de HD kunt bellen, ik zelf ben niet aanwezig. IVM school en andere dingen.

Wat je zou kunnen proberen is de BEACON en de THRESHOLD'S wat aanpassen. Mocht dat niet werken, even met m'n collega's (dit is mijn laatste week vanaf maandag) bellen, hoop dat je er snel uit komt!

Geef ff door wat het Model Nummer (onderkant WAG54G) je gebruikt! Als dit een WAG54G v1.2 is, ff laten weten ;)
Hee Remy..het is idd een versie 1.2 .
De zaken hebben een andere wending genomen...ze waren de linksys zat (ze hebben er problemen mee sinds 2004) en vonden dat ik genoeg tijd erin had gestoken, ze hebben vanmiddag een speedtouch gehaald... :X
moet ik dus ook nog gaan installen.. }:O

ik laat wel ffies weten of het gelukt is..

Greetz en bedankt voor al je hulp...

• NIK0
Ik had beloofd nog even terug te koppelen..bij deze:
Spul draait nu een dikke week met een speedtouch 585...geen problemen meer (laatste stand van gisteren)...!

Iedereen: Bedankt voor het meedenken..!

Pagina: 1