[Nieuwe laptop]MSI s420?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Beste Tweakers, )

Ik ben (reeds weer ja) begonnen met CMD maar dan in Rotterdam. Ik hoorde tot kort dat ik een laptop nodig heb voor de opleiding en ik eigenlijk praktisch bijan geen geld hiervoor tot mn beschikking heb.

Nu geeft school een specificatie van ongeveer het volgende:
Specificaties AMILO Pi-1536
Beeldscherm 15,4" TFT WXGA 1280 x 800
Crystal View
Processor Intel® Core DUO T2300, 667Mhz
Intern geheugen 1024MB, 533Mhz
Vaste schijf 100 GB SATA
Videokaart ATI Mobility Radeon X1400 up to 512MB Hypermemory
Videogeheugen 128MB (dedicated)
luidsprekers 2 interne stereo speakers
Muis Touchpad
uitbreidingsslots ExpressCard slot 32mm / 54mm
USB 2.0 3x
Firewire IEEE 1394
TV-Out S-Video Out / DVI
Cardreader SD / MS / MMC / MSPRO
Drive Double Layer DVD +/-R +/-RW
Audio Azalia Codec (7.1 SPDIF)
Modem 56kbps
Netwerk 10/100 Mbps LAN
Wireless Lan 802.11 a / b / g
Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition NL
Overige software MS Works 8.0 NL
Power DVD
Nero
Easy Guide On-Line user Documentation
Norton Internet security 2005 (90 dagen)
Afmeting 360mm x 269mm x 37.1 mm
Gewicht 2.9kg
jep..vet...en duur.. (wel, voor mij dan: 1300 euro)

Nu heb ik thuis al een krachtige pc staan met goeie semi-prof geluidskaart, 20.1" tft , 1gig intern, 3ghz p4 HT, etc etc... en vind het eigenlijk overbodig om nu een laptop te kopen met dezelfde, zoniet betere specs.

Ik wil eigenlijk dus meer een presentatie/officer/adobe (photoshop, illustrator, indesign, flash) pctje van maken en evt gewoon mijn werkbestanden overzet hierop en op school alleen maar laat zien met die progs in plaats van echt fanatiek hierop te werken.

Nu heb ik 700-800 euro te beschikking en kies eigenlijk voor iets compacters/lichters en ben op het voglende product gekomen:

MSI S420-004 NL
Processor
Benaming Intel® Celeron® M410

Geheugen
Ingebouwd 512 MB
Type DDR2

Chipset ATI RC410ME

Display
zichtbaar beeld 14,1 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Type 14,1" WXGA

Grafisch
Grafische chip ATI X200M

Harddisk 60 GB

Optische drives
DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW

Sound
Speakers ingebouwd

LAN 10/100 Mbps
Wireless LAN 54 Mbps
Modem 56 Kbps

Invoerapparaat
Muis Touchpad

Stroomvoorziening
Accu type Li-Ion 6-cell

Aansluitingen
4 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA
1 x TV-out
1 x Line-in
1 x Line-out
1 x Expresscard 34
Bluetooth

Besturingssysteem Windows XP Home
Toebehoren Draagtas, Muis
Garantieperiode 24 maanden
wat ik heir verder op doe:
af en toe eens WoW/CS en CC generals misschien :P maar niet noodzakelijk.

Wat ik wil weten, tjs..ik weet dat mensen hier niet ge k op zijn om productervaringen te vragen. Helaas kon ik niets behalve een duitse review vinden die een beetje inhoud gaf.. en helaas kan ik ook weer geen duits.

Got/Google gezocht.

Specs is ok genoeg imo, maar laptops zijn toch over het algemeen wat lastiger als het aankomt op behuizingen/warmte afvoer, etc etc.

(laptops die uitbranden spontaant, etc :))

dus... enig iemand met ervaring of tips om dit systeem wel of niet te nemen?

(alternate link: http://www.alternate.nl/h...=PN4N41&showTechData=true )

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2006/1847/msi_s420.jpg

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:09

mr_petit

opperprutser

Volgens mij is die laptop totaal ongeschikt voor wat je wil: gamen gaat superslecht (je geeft zelf aan niet noodzakelijk; waarom dan vermelden? of wil je het eigenlijk wel?)

Ook photoshop/illustrator op een celeron met 512mb is niet aan te raden. Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke handelingen je doet, met welke soort bestanden (misschien is het verstandig als je dat toelicht)

Eigenlijk vind ik de msi buitensporig duur voor wat er geboden wordt (behalve dan dat 14.1" laptops redelijk zeldzaam zijn en hij er wel aardig uitziet).

Ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je niet echt goed gezocht hebt (1 14" laptop?!?), en je geeft ook niet in detail weer welke hardware je verwacht.
Om alleen een briefje te tikken en een plaatje weer te geven ("op school alleen maar laat zien") voldoet elke laptop die je hedendaags nieuw kan kopen (dat geef je zelf ook al aan, dus waarom een topic openen).

Persoonlijk vind ik je TS dan ook onder de maat, en zou je toch echt beter moeten weergeven wat je in een laptop zoekt, en met een aantal in jouw ogen geschikte kandidaten moeten komen (incl volledige specs) en aangeven welk aspect van deze kandidaten wel danwel niet in jouw ogen aan je verwachtingen zal voldoen.

Voor ervaringen zou je in het s425 ervaringentopic kunnen kijken; dat is wel niet dezelfde laptop, maar z'n krachtigere broertje.

"man is not truly one, but truly two,"

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ok.. om even te verklaren:

Gamen: leuk voor in de pauze, zou niet veel doen, niet noodzakelijk dus :]

Photoshop/illustrator: Ik had vroeger een celeron 466Mhz en toen ging het al redelijk wat ik wilde erop doen. Het is CMD en merendeel computerstuff dus hoef niet op enorm hoge resoluties vaak te werken. Mocht dat wel zo zijn, dan heb ik uiteraard pech gehad en moet wat wachten. Ik kan er wel wellicht wat geheugen bij laten proppen.

Het is een Dual core Celeron trouwens, dus wellicht heeft dat wel zijn nut ^^. Kijk, videobewerking gaat niet erg lekker, maar dat vind ik ook niet belangrijk..doe ik thuis wel.

Ik heb wel degelijk gezocht, 15" laptops vind ik net iets te groot in algemene omvang. Zeker binnen het budget gekeken blijft er vrij weinig over tov sommige hardware. Dvd-/+ brander en bluetooth vind ik ook wel prettig (uiteraard kan je ook met een stickie doen).
Tja..zoals je zelf al zegt "elke laptop die je hedendaags nieuw kan kopen" geld dan ook wel snel hiervoor.
Maar zoals ik al eerder aangaf...buiten dit soort dingen, is vaak een laptop net wat anders dan een pc. Een pc kan je makkelijk zelf in elkaar zetten en niet zo geprop.. dit soort dingen kunnen wellicht warmteproblemen hebben, snel kapot gaan door "issue x".

Ik heb verder de s425 topic door zitten spitten, staat zeker veel nuttige informatie, maar dat ding past niet in mijn budget.

Ik zal dan nog even een paar andere (naar mijn idee al weggestreepte) kandidaten hieronder opnoemen.

edit:
ok, er zijn vrijwel geen andere die voor mij voldoen buiten deze

voordelen tegenover andere:
- formaat
- bijgeleverde batterij
- videokaart (directx 9 kaart zonder shared memory, deze heeft 64mb)
- voorwaarden is dat ik em dichtbij koop (rond regio dordt/rotterdam)

[ Voor 8% gewijzigd door gitaarwerk op 02-09-2006 15:49 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Weet je zeker dat het een dual core is (volgens mij bestaan die niet) (de specslijst van alternate is niet altijd correct)
Volgens mij is het een core solo met halve cache en zonder VT (wel 65nm yonah core).

Let er wel op dat 'wat je vroeger op een pc deed' er nu niet meer op kan doen. Een celeron466 kan amper een hedendaagse virusscanner draaien. Zo zal over 7 jaar een core duo ook amper een virusscanner kunnen draaien.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tja..er staat inderdaad 65nm yonah core.
De S420 is uitgerust met de IntelR Yonah processor (65 mm; dual core),
en dat is terug te vinden op enkele andere sites ook (sommige in eengels vertaald.) betje verwarrend :?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Voor dat geld kan je veel beter vinden dan die MSI.

Zoek eens op acer, zelfs bij ASUS zal je iets veel beters vinden.

Bij acer vind je al eentje met dualcore turion, 1gig geheugen, 100gig hdd, ... voor 800 euro (zie pricewatch).

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gitaarwerk schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:16:
tja..er staat inderdaad 65nm yonah core.

[...]

en dat is terug te vinden op enkele andere sites ook (sommige in eengels vertaald.) betje verwarrend :?
een core duo is ook op basis van de yonah, maar dan x2
Op de balusc site staat ook niet dat de celeron een dual core is.
De s420 ondersteunt wel core duo (maar dan moet je 'm er wel inzetten)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

RnB

Die Celeron M 410 is single core mensen, hoe weet ik dat? Ik heb zelf een laptop met deze processor ;)
Het is idd een yonah (65nm), maar wel single core dus..
Pagina: 1