Beste Tweakers, )
Ik ben (reeds weer ja) begonnen met CMD maar dan in Rotterdam. Ik hoorde tot kort dat ik een laptop nodig heb voor de opleiding en ik eigenlijk praktisch bijan geen geld hiervoor tot mn beschikking heb.
Nu geeft school een specificatie van ongeveer het volgende:
Nu heb ik thuis al een krachtige pc staan met goeie semi-prof geluidskaart, 20.1" tft , 1gig intern, 3ghz p4 HT, etc etc... en vind het eigenlijk overbodig om nu een laptop te kopen met dezelfde, zoniet betere specs.
Ik wil eigenlijk dus meer een presentatie/officer/adobe (photoshop, illustrator, indesign, flash) pctje van maken en evt gewoon mijn werkbestanden overzet hierop en op school alleen maar laat zien met die progs in plaats van echt fanatiek hierop te werken.
Nu heb ik 700-800 euro te beschikking en kies eigenlijk voor iets compacters/lichters en ben op het voglende product gekomen:
MSI S420-004 NL
af en toe eens WoW/CS en CC generals misschien
maar niet noodzakelijk.
Wat ik wil weten, tjs..ik weet dat mensen hier niet ge k op zijn om productervaringen te vragen. Helaas kon ik niets behalve een duitse review vinden die een beetje inhoud gaf.. en helaas kan ik ook weer geen duits.
Got/Google gezocht.
Specs is ok genoeg imo, maar laptops zijn toch over het algemeen wat lastiger als het aankomt op behuizingen/warmte afvoer, etc etc.
(laptops die uitbranden spontaant, etc
)
dus... enig iemand met ervaring of tips om dit systeem wel of niet te nemen?
(alternate link: http://www.alternate.nl/h...=PN4N41&showTechData=true )
Ik ben (reeds weer ja) begonnen met CMD maar dan in Rotterdam. Ik hoorde tot kort dat ik een laptop nodig heb voor de opleiding en ik eigenlijk praktisch bijan geen geld hiervoor tot mn beschikking heb.
Nu geeft school een specificatie van ongeveer het volgende:
jep..vet...en duur.. (wel, voor mij dan: 1300 euro)Specificaties AMILO Pi-1536
Beeldscherm 15,4" TFT WXGA 1280 x 800
Crystal View
Processor Intel® Core DUO T2300, 667Mhz
Intern geheugen 1024MB, 533Mhz
Vaste schijf 100 GB SATA
Videokaart ATI Mobility Radeon X1400 up to 512MB Hypermemory
Videogeheugen 128MB (dedicated)
luidsprekers 2 interne stereo speakers
Muis Touchpad
uitbreidingsslots ExpressCard slot 32mm / 54mm
USB 2.0 3x
Firewire IEEE 1394
TV-Out S-Video Out / DVI
Cardreader SD / MS / MMC / MSPRO
Drive Double Layer DVD +/-R +/-RW
Audio Azalia Codec (7.1 SPDIF)
Modem 56kbps
Netwerk 10/100 Mbps LAN
Wireless Lan 802.11 a / b / g
Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition NL
Overige software MS Works 8.0 NL
Power DVD
Nero
Easy Guide On-Line user Documentation
Norton Internet security 2005 (90 dagen)
Afmeting 360mm x 269mm x 37.1 mm
Gewicht 2.9kg
Nu heb ik thuis al een krachtige pc staan met goeie semi-prof geluidskaart, 20.1" tft , 1gig intern, 3ghz p4 HT, etc etc... en vind het eigenlijk overbodig om nu een laptop te kopen met dezelfde, zoniet betere specs.
Ik wil eigenlijk dus meer een presentatie/officer/adobe (photoshop, illustrator, indesign, flash) pctje van maken en evt gewoon mijn werkbestanden overzet hierop en op school alleen maar laat zien met die progs in plaats van echt fanatiek hierop te werken.
Nu heb ik 700-800 euro te beschikking en kies eigenlijk voor iets compacters/lichters en ben op het voglende product gekomen:
MSI S420-004 NL
wat ik heir verder op doe:Processor
Benaming Intel® Celeron® M410
Geheugen
Ingebouwd 512 MB
Type DDR2
Chipset ATI RC410ME
Display
zichtbaar beeld 14,1 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Type 14,1" WXGA
Grafisch
Grafische chip ATI X200M
Harddisk 60 GB
Optische drives
DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW
Sound
Speakers ingebouwd
LAN 10/100 Mbps
Wireless LAN 54 Mbps
Modem 56 Kbps
Invoerapparaat
Muis Touchpad
Stroomvoorziening
Accu type Li-Ion 6-cell
Aansluitingen
4 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA
1 x TV-out
1 x Line-in
1 x Line-out
1 x Expresscard 34
Bluetooth
Besturingssysteem Windows XP Home
Toebehoren Draagtas, Muis
Garantieperiode 24 maanden
af en toe eens WoW/CS en CC generals misschien
Wat ik wil weten, tjs..ik weet dat mensen hier niet ge k op zijn om productervaringen te vragen. Helaas kon ik niets behalve een duitse review vinden die een beetje inhoud gaf.. en helaas kan ik ook weer geen duits.
Got/Google gezocht.
Specs is ok genoeg imo, maar laptops zijn toch over het algemeen wat lastiger als het aankomt op behuizingen/warmte afvoer, etc etc.
(laptops die uitbranden spontaant, etc
dus... enig iemand met ervaring of tips om dit systeem wel of niet te nemen?
(alternate link: http://www.alternate.nl/h...=PN4N41&showTechData=true )
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy