[XP Pro] RDP geeft zwart scherm na inlog

Pagina: 1
Acties:

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Oh nee, weer een onderwerp er over. Ik kom er zelf niet uit.

Remote Desktop geeft een zwart scherm na succesvolle inlog en wat voor instellingen ik probeer, het werkt maar niet.

Omschrijving:
- Win XP Pro en ik neem me zelf over via extern ip-adres
* Via account met beheerrechten
- Volledig zwart scherm na succesvolle inlog
* Windows geeft geen reactie meer op input, ctrl+escape, ctrl+alt+delete enz
* Ondanks windowed werken, volledig zwart scherm
- Soms na een tijdje wordt de sessie vergrendeld, na her-inlog een melding over time-out, melding over netwerkproblemen

Hardware:
- Centrino laptop, 1.5 ghz, 1024 intern, Intel Extreem Graphics 2 (niks extreem aan)
* Qua hardware is de laptop stabiel, er is ook weinig hier aan te passen of te testen

Gedaan:
- Rechten om rdp te gebruiken gecontroleerd, gewone gebruiker toegevoegd, deze geeft dezelfde problemen
- Alle performance opties uitgezet of juist aangezet (achtergrond, bitmaps enz enz)
- Windowed of fullscreen
- Kleuren aangepast van 32 bit naar 256
- Standaardpoort gewijzigd van 3389 naar 4000 en uiteraard dit ook in de router correct aangepast (external & internal port)
* Wanneer router onjuist ingesteld, dan komt er uberhaupt geen verbinding
- VNC werkt wel, maar is bijzonder traag met verversen van het scherm en daarmee geen alternatief, plus dat rdp gewoon hoort te werken
- MTU size zo laag mogelijk ingesteld
- Edit: alle firewalls uitgezet

Enige wat ik nog kan bedenken is dat ik bij extern en interne poort niet hetzelfde moet invullen, maar geen idee wat dan wel...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Iedereen hartelijk bedankt voor alle input ;)

Vanaf een andere pc lukt het wel. Dus niet dezelfde pc overnemen, maar vanaf een andere pc.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

op je interne netwerk lukt het wel??
edit:
:X je wilt dus via de zeflde PC over het externe IP jezelf overnemen :o OK.

[ Voor 54% gewijzigd door Rfce op 02-09-2006 18:10 ]

euh...ja

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Topicstarter
Dat was een test om te kijken of het werkte ;)

Pas later had ik een andere pc met Windows Home beschikbaar om vanaf een andere pc het uit te proberen... had ik dat maar eerder gedaan, dat had een hoop moeite gescheeld :'(

☻/
/▌