Oh nee, weer een onderwerp er over. Ik kom er zelf niet uit.
Remote Desktop geeft een zwart scherm na succesvolle inlog en wat voor instellingen ik probeer, het werkt maar niet.
Omschrijving:
- Win XP Pro en ik neem me zelf over via extern ip-adres
* Via account met beheerrechten
- Volledig zwart scherm na succesvolle inlog
* Windows geeft geen reactie meer op input, ctrl+escape, ctrl+alt+delete enz
* Ondanks windowed werken, volledig zwart scherm
- Soms na een tijdje wordt de sessie vergrendeld, na her-inlog een melding over time-out, melding over netwerkproblemen
Hardware:
- Centrino laptop, 1.5 ghz, 1024 intern, Intel Extreem Graphics 2 (niks extreem aan)
* Qua hardware is de laptop stabiel, er is ook weinig hier aan te passen of te testen
Gedaan:
- Rechten om rdp te gebruiken gecontroleerd, gewone gebruiker toegevoegd, deze geeft dezelfde problemen
- Alle performance opties uitgezet of juist aangezet (achtergrond, bitmaps enz enz)
- Windowed of fullscreen
- Kleuren aangepast van 32 bit naar 256
- Standaardpoort gewijzigd van 3389 naar 4000 en uiteraard dit ook in de router correct aangepast (external & internal port)
* Wanneer router onjuist ingesteld, dan komt er uberhaupt geen verbinding
- VNC werkt wel, maar is bijzonder traag met verversen van het scherm en daarmee geen alternatief, plus dat rdp gewoon hoort te werken
- MTU size zo laag mogelijk ingesteld
- Edit: alle firewalls uitgezet
Enige wat ik nog kan bedenken is dat ik bij extern en interne poort niet hetzelfde moet invullen, maar geen idee wat dan wel...
Remote Desktop geeft een zwart scherm na succesvolle inlog en wat voor instellingen ik probeer, het werkt maar niet.
Omschrijving:
- Win XP Pro en ik neem me zelf over via extern ip-adres
* Via account met beheerrechten
- Volledig zwart scherm na succesvolle inlog
* Windows geeft geen reactie meer op input, ctrl+escape, ctrl+alt+delete enz
* Ondanks windowed werken, volledig zwart scherm
- Soms na een tijdje wordt de sessie vergrendeld, na her-inlog een melding over time-out, melding over netwerkproblemen
Hardware:
- Centrino laptop, 1.5 ghz, 1024 intern, Intel Extreem Graphics 2 (niks extreem aan)
* Qua hardware is de laptop stabiel, er is ook weinig hier aan te passen of te testen
Gedaan:
- Rechten om rdp te gebruiken gecontroleerd, gewone gebruiker toegevoegd, deze geeft dezelfde problemen
- Alle performance opties uitgezet of juist aangezet (achtergrond, bitmaps enz enz)
- Windowed of fullscreen
- Kleuren aangepast van 32 bit naar 256
- Standaardpoort gewijzigd van 3389 naar 4000 en uiteraard dit ook in de router correct aangepast (external & internal port)
* Wanneer router onjuist ingesteld, dan komt er uberhaupt geen verbinding
- VNC werkt wel, maar is bijzonder traag met verversen van het scherm en daarmee geen alternatief, plus dat rdp gewoon hoort te werken
- MTU size zo laag mogelijk ingesteld
- Edit: alle firewalls uitgezet
Enige wat ik nog kan bedenken is dat ik bij extern en interne poort niet hetzelfde moet invullen, maar geen idee wat dan wel...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |