Toon posts:

PCMCIA poort doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb geprobeerd 2 verschillende PCMCIA kaarten te gebruiken op mijn laptop. Probleem is dat wanneer ik ze erin steek Windows geen nieuwe hardware vind.

Eerst dacht ik dus dat het aan de kaart lag, toen ik een andere kocht had ik hetzelfde probleem. Daarom denk ik nu dus dat het aan mijn PCM poort ligt.

Moet ik de poort activeren alvorens ik hem gebruik?
Ik ben net verhuisd en mijn ingebouwde [Intel(R) PRO/Wireless 2200BG] doet het zwaar kut met de wanadoo (wifi) livebox. Daarom wil ik dus graag de PCMIA kaart van wanadoo zelf gebruiken..

Enkele spcificaties: Amilo M 1451G
CPU intel pentium M 740
PCMCIA 1x Typ I / II (32-bit Cardbus support)
OS win XP home edition SP 2

Alvast bedankt..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
Is het wel PCMCIA ? Het kan ook zijn dat het PC Card is. Kijk hier eens zou ik zeggen.. ik weet er ook niet zoveel vanaf O-) maa toeallig gister iets van gelezen :P

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:49:
Is het wel PCMCIA ? Het kan ook zijn dat het PC Card is. Kijk hier eens zou ik zeggen.. ik weet er ook niet zoveel vanaf O-) maa toeallig gister iets van gelezen :P
Het is een PCMCIA kaart (die worden meegeleverd met wanadoo ADSL)

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 22:42
Heb je in apparaat beheer niet toevallig nog een vraagtekentje staan? Je moet namelijk die poort instaleren... iig, bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Zjosh schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:58:
Heb je in apparaat beheer niet toevallig nog een vraagtekentje staan? Je moet namelijk die poort instaleren... iig, bij mij.
Hoe kom ik in "apparaat beheer"? :p

edit: ik heb apparaat beheer gevonden

edit 2: hoe heet zo'n poort ongeveer? Ik kan hem namelijk niet vinden..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 16:11 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Sommige laptops hebben standaard de neiging om de pcmcia poorten uit te schakelen als de laptop op de batterij draait (acer bijvoorbeeld).
Kijk eens naar een powermanagement programma..

apparaat beheer: rechtermuisklik op "deze computer"/"my computer" en dan "eigenschappen"/"properties"

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:10:
Sommige laptops hebben standaard de neiging om de pcmcia poorten uit te schakelen als de laptop op de batterij draait (acer bijvoorbeeld).
Kijk eens naar een powermanagement programma..
ok.. maar mijn laptop is nu op netstroom en in 'configuratie scherm --> energiebeheer' zie ik niets over een PCMIA poort.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

je moet ook niet kijken bij engergie beheer.
ik had het over een powermanagement programma
En dan specifiek een programma die de fabrikant erop heeft gezet.

Niet dat alle fabrikanten dat doen, maar er zijn er bij die dat wel doen.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 02-09-2006 16:16 ]

Pagina: 1