[MCE] beeld feller met ondertitels

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:29
Sinds enige dagen heb ik een shuttlePC omgebouwd tot MCE computer. Wat erg goed werkt.
Enkel nu heb ik het probleem dat ik wanneer ik een dvd ga kijken, het beeld feller wordt wanneer er ondertitels bij staan. Wanneer deze weg zijn, gaat het beeld terug naar de orginele instelling.

Nu heb ik dit getest met 2 DVD's beide hadden het, dus dacht dat het misschien een instelling binnen MCE zelf is. Maar ik kan niets hierover terug vinden.

Als DVD decoder gebruik ik de Nvidia Purevideo. Daar kan ik nergens instellingen vinden hierover.

Weet iemand misschien dit of ook klopt en hebben andere mensen dit.
Ik kon het alleen testen met dvd's van de nieuwe box van James Bond. Maar vond het wel typerend. Dus eerst deze post!

Alvast bedankt

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 13:17

Pieroman

/me

Heb je al gekeken in de NVIDIA drivers naar kleurinstellingen?
Het kan goed zijn dat deze voor Desktop op 0% gamma bijv. staan en voor overlay/video op +9% staan.
Als je dus subs krijgt (een overlay) dan gaat het beeld helderder, denk dus dat dit het geval zal zijn.

Hopelijk lukt het :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:29
Goed en raar, na een reboot te hebben gehad vanacht. Doen de ondertitels het wel ineens goed.
Na de installatie van de nvidia decoder heb ik al opnieuw opgestart..
maar goed het zal dan wel allemaal kloppen :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8