Zwart beeld, raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:12
Hallo, ik was even fijn een game aan het spelen toen ineens mijn beeld uitsloeg maar mijn pc draaide nog wel door.
Ik heb de pc gewoon uitgedaan en gewoon weer opnieuw opgestart, alles ging gewoon vlekkeloos maar ik was nog maar 5 min bezig toen weer mijn beeldscherm uitviel dit maal bleef mijn beeld gewoon op standby staan en mijn pc draaide gewoon door, heb alle kabels gechecked maar die zaten er goed in.
Mijn beeldscherm TFT blijft nou gewoon op standby staan en ik snap er niks van heb mijn videokaart Ati X850XT ook vervongen met een Geforce 7800GT maar ik blijf het probleem houden.
Is het nou mijn videokaart of mijn moederbord dat kapot is?

Specs:

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+
120GB HDD
1024DDR Geheugen
Ati X850XT
Enermax Noisetaker 480W

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20

Pieroman

/me

Heb je al geprobeerd om de videokaart drivers te removen en opnieuw te installeren?
Weet je de temperatuur van je videokaart als je aan het gamen bent, het kan natuurlijk dat deze zodanig warm wordt dat die afslaat maar de rest van je pc niet.
Ook omdat met de 7800GT hetzelfde gebeurde denk ik dat er geen goede airflow in je kast is.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Hmmm ik had het zelfde probleem een paar weken terug, eerst ging mijn scherm na 5 min uit, en toen steeds sneller.
Uiteindelijk bleek dat mn scherm de geest gegeven had.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• davey s.
Pieroman schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:13:
Heb je al geprobeerd om de videokaart drivers te removen en opnieuw te installeren?
Weet je de temperatuur van je videokaart als je aan het gamen bent, het kan natuurlijk dat deze zodanig warm wordt dat die afslaat maar de rest van je pc niet.
Ook omdat met de 7800GT hetzelfde gebeurde denk ik dat er geen goede airflow in je kast is.
Ik kan geen beeld meer krijgen dus ik kan niks uninstalleren etc, mijn airflow is zeer goed cpu temp is rond 38graden en videokaart rond 40.
Ander beeldscherm heb ik ook geprobeerd maar krijg daar ook een zwart beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door davey s. op 02-09-2006 14:19 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 23:18
Weet je zeker dat je PC gewoon doordraait en niet alleen de fans blijven draaien oid? Blijft een muziekje gewoon doorspelen?

• davey s.
MarcoC schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:19:
Weet je zeker dat je PC gewoon doordraait en niet alleen de fans blijven draaien oid? Blijft een muziekje gewoon doorspelen?
Jah me pc gaat gewoon aan maar beeld blijft gewoon op standby staan.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 12:45
probeer eens een ander beeldscherm

of de drivers van je beeldscherm even updaten ?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

davey s. schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:41:
[...]
Jah me pc gaat gewoon aan maar beeld blijft gewoon op standby staan.
Dat de lampjes van je PC gaan branden is iets anders dan dat de PC ook daadwerkelijk goed functioneert. Het kan zijn dat de PC zelf de boosdoener is.
Daarom werd ook de vraag gesteld of je geluid wel gewoon door blijft lopen als je beeld wegvalt. Als namelijk alles stopt dan moet je het probleem mogelijk ergens anders zoeken.
Heb je je chipset drivers en video drivers al uptodate?
Of is het nu zo dat je TFT helemaal zwart blijft als je de PC net aan zet?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• davey s.
cybersteef schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:12:
[...]

Dat de lampjes van je PC gaan branden is iets anders dan dat de PC ook daadwerkelijk goed functioneert. Het kan zijn dat de PC zelf de boosdoener is.
Daarom werd ook de vraag gesteld of je geluid wel gewoon door blijft lopen als je beeld wegvalt. Als namelijk alles stopt dan moet je het probleem mogelijk ergens anders zoeken.
Heb je je chipset drivers en video drivers al uptodate?
Of is het nu zo dat je TFT helemaal zwart blijft als je de PC net aan zet?
Ja tft blijft helemaal zwart dus op standby als ik de pc aan doe, ik kan nergens in komen en ik hoor ook helemaal geen piepjes.
Pagina: 1