Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Orange abo] Teveel beltegoed hoe verbuiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 17:57
Mijn vader heeft nog een abonnement uit het jaar 1997 of 1998 toen Orange nog Dutchtone was. Hij had altijd het Dutchtone All-in 30, dat was 30 minuten bellen voor fl 27,50 per maand. Hij belt bijna nooit. Een paar jaar geleden is Dutchtone Orange geworden en toen werden de abonnementen ook veranderd. Omdat hij het laagste abonnement had kreeg hij dan een Orange 15 abonnement, dus hij betaalf 15 euro per maand en heeft dus 15 euro per maand aan beltegoed te gebruiken.
Aangezien mijn pa misschien voor 1 euro per maand belt heeft hij al die tijd behoorlijk kunnen sparen. Nu staat er bijna 400 euro aan beltegoed op zijn telefoon. Ik heb hem al vaker gezegt dat hij zijn abonnement moet opzeggen en prepaid moet nemen. Maar goed vaders zijn eigenwijs en gaan er nooit op in.

Nu komt hij opeens aanzetten dat hij een Smartphone wil hebben (heeft nu nog een siemens C45) zodat hij kan navgieren en bellen. Hij haalde het onozele plan in zijn hoofd om Orange te gaan bellen en om een smartphone te vragen. Die hij dan wil betalen met zijn beltegoed. Natuurlijk kon dat niet bij Orange, want je koopt het beltegoed van hun en daarna is het van jou. Of je het gebruikt of niet. Dus mijn pa kwaad etc.

Nu zat ik te bedenken hoe krijg je nu dat geld op? In het buitenland is dat geen probleem, daarvoor gebruiken we altijd zijn gsm. Maar er bestaan toch betaalsystemen waar je met je mobiele telefoon kunt betalen. Is dit ook mogelijk met het beltegoed wat hij nu nog heeft?

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lijkt me heel makkelijk, Mee doen met die bel spelletjes op TV.

Misschien dat je wat wint, (een smartphone ofzo).
;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 13:23
Bij Orange kon je voorheen je abonnement omzetten in een pre-paid met behoud van tegoed. Aangezien je vader al heel lang het abonnement heeft valt ie nog onder de oude voorwaarden waar dat nog mogelijk is. Ik zou effe Orange bellen en uitzoeken of dat nog kan.

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 02-09-2006 17:33 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NoepZor schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:33:
Bij Orange kon je voorheen je abonnement omzetten in een pre-paid met behoud van tegoed. Aangezien je vader al heel lang het abonnement heeft valt ie nog onder de oude voorwaarden waar dat nog mogelijk is. Ik zou effe Orange bellen en uitzoeken of dat nog kan.
dat kan dus niet meer.
het stond ook niet in de voorwaarden maar was een extra service die ze gewoon kunnen veranderen.
en dit doen ze dus niet meer.

ik was me beltegoed aan het opmaken via de lotto maar dat kan ook niet meer sinds morgen :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:24

Nik

Er is een website / dienst / telefoonnummer dat je kan bellen, en die keert dan weer geld uit op je bankrekening (gewoon per minuut of per sms). Zitten dan natuurlijk wel kosten aan vast (je betaald een euro per minuut, ze vangen zelf 20 cent ofzo). Even zoeken...

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als het illegaal/reclame is moet deze reactie maar weggemod worden, maar je zou het goed kunnen gebruiken om muziekalbums te downloaden. Ik heb laats via sms een album gekocht bij allofmp3.com en dat beviel prima. Kosten zijn 3,30 als ik me niet vergis. Anders zijn er vast wel mensen die de door jou aangevraagde tickets willen overnemen tegen aantrekkelijke prijs.

@Proller: heb je een adres dat je ook zelf geprobeerd hebt? (veilig) Ik ben ook wel geinteresseerd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SqnLdr op 02-09-2006 17:48 ]

Verwijderd

www.mollie.nl

account aanmaken en daarna: http://web.mollie.nl/beltegoed/
'even' zo'n 300 keer bellen -> 300 euro uitbetaling (mits btw plichtig)

Het werkt. Ik heb pas nog zo'n 330 euro gecashed en netjes uitbetaald gekregen.

het is in de praktijk, als je btw-plichtig bent, ongeveer 1,50 per gesprek uitbetaling = 400 / 1,5 = € 266,-

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 20:54 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:02

sphere

Debian abuser

Tinux:

Volgens mij is dat 1) tegen de policy van GoT om te bespreken (beltegoed cashen) en 2) reden voor een provider (als ze je snappen) financieel de nek om te draaien: contract beeindigen, uitstaande tegoeden invorderen en factureren voor de verbelde kosten naar zo'n cashboer.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is al regelmatig besproken in PSGG, onder andere hier: Ik wil mijn Orange abonnement niet verlengen...
Als je zoekt op 'beltegoed cashen' vind je een lange lijst met topics waar alle mogelijke manieren om je beltegoed te verbruiken staan vermeld, zowel legale, grijze als illegale.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.