Extra geheugen of Dual Core proc?

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik gebruik veel programma's als after effects, premiere pro en soms wat photoshop en bv in after effects is het bijna onmogelijk geworden om een ram preview te tonen, zeker als er wat effecten op zitten. Nu zou ik graag weten waar ik het meest baat bij heb; 1 gig extra ram of een dual core proc? Ik heb nu een amd 64 3000+ die op 2.6ghz zijn werk doet en 1gig ram. En ik zou niet willen dat ik bv 1gig ram koop en dan zie dat ik toch beter voor een dual core proc had gegaan...

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25

JF_

Als je nou gewoon eens je taskmanager opent, en kijkt hoeveel geheugen 'ie gebruikt. Zie je snel genoeg of je meer dan een gig nodig hebt, en ik denk eerlijk gezegd van wel.

• Renegade!
Been there, done that ;)

CPU loopt op tot max 85% en After Effects verbruikt op dat moment 600mb geheugen en stijgt niet meer, omdat er geen meer beschikbaar is?

Verwijderd

Offtopic, hoe de fuck krijg jij je 3000+ op 2.6 Ghz? :|

Verwijderd

After Effects staat zo ingesteld dat hij een maximaal percentage van het werkgeheugen gebruikt... (volgens mij kan je dit terugvinden in de settings) En ik dacht dat AE 60% gebruikt van je geheugen voor het renderen en dat komt dus ook overeen met jouw verhaal dat hij 600mb max gebruikt...

• Renegade!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:42:
Offtopic, hoe de fuck krijg jij je 3000+ op 2.6 Ghz? :|
Ik heb een winchester, mensen met een venice core krijgen hem vaak tot 2.7-.2.8 dus die 2.6 is meestal best haalbaar hoor :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:47:
After Effects staat zo ingesteld dat hij een maximaal percentage van het werkgeheugen gebruikt... (volgens mij kan je dit terugvinden in de settings) En ik dacht dat AE 60% gebruikt van je geheugen voor het renderen en dat komt dus ook overeen met jouw verhaal dat hij 600mb max gebruikt...
Dat is interessant, betekend dat dus dat meer geheugen wel degelijk een performance increase zal geven?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je merkt dat toch aan het diskgebruik als het RAM geheugen vol begint te zitten :? Als ej bij het uitvoeren van een of ander eeffect plots een paar seconden moet wachten en je pc (harde schijf) begint te ratelen met hdd led in disco-stand, dan zou ik zeker aan meer RAM-geheugen denken :)

• Renegade!
The_Stickie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:36:
Je merkt dat toch aan het diskgebruik als het RAM geheugen vol begint te zitten :? Als ej bij het uitvoeren van een of ander eeffect plots een paar seconden moet wachten en je pc (harde schijf) begint te ratelen met hdd led in disco-stand, dan zou ik zeker aan meer RAM-geheugen denken :)
Men powerleds zijn niet aangesloten en ik gebruik een headset omdat ik niets van al die herrie zou merken :P Maar ik zal er eens op letten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Renegade! schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:43:
[...]

Men powerleds zijn niet aangesloten en ik gebruik een headset omdat ik niets van al die herrie zou merken :P Maar ik zal er eens op letten.
Sowieso zijn er wel meer manieren om te controleren of er flink gebruik wordt gemaakt van de swap file :P

Maar zoals gezegd, probeer eerst duidelijkheid te krijgen in waar de bottleneck nu precies zit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik zou eerder dat ram verzwaren inderdaad, ik heb een 4400x2 met 1gig ram zitten en bij aftereffects blijft die bij het comprimeren (DV kwaliteit multipass naar minder) op een cpu belasting van een 60% gemiddeld hangen.

Ik vermoed dat het ook bij mij het geheugen is dat niet optimaal gebruikt wordt (er blijft idd nog wat vrij), en ook de harde schijven die te traag zijn om mee te kunnen.
Pagina: 1