Toon posts:

Drivers Acer DVD brander onvindbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de standaard geinstalleerde NTI brandsoftware verwijderd, om Nero 7 te gaan gebruiken.

Maar nu blijkt dat NTI "ingebakken" drivers voor mijn DVD brander had, die nu ook weg zijn. Op de site van LG, de maker van de brander kan ik mijn drivers niet vinden.

Dit zijn de typenummers die bij Apparaatbeheer met de uitroepteken zijn aangegeven:

- CU1066K YUP977V SCSI CdRom Device
- HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H11N

(dit is één laadje in mijn PC)
Ook met Google kwam ik niet ver.

Op de site van Acer, want het gaat om een Acer Aspire E360 desktop, kon ik ook niets vinden.

Wie kan die drivers voor me vinden? _/-\o_

Verwijderd

Een dvd brander heeft géén driver nodig. Wat je kan doen is de brander verwijderen in je apparaatbeheer en dan de pc is heropstarten

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 13:03 . Reden: last van gisterenavondtypo ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hebt geen speciale drivers nodig voor DVD branders.
Wellicht heeft NTI een filter driver geinstalleerd maar bij de uninstall de verwijzingen naar deze driver niet verwijderd.
Je kunt het best Nero InfoTool (zit bij Nero) eens opstarten, log file bewaren (diskette icoontje) en het gedeelte van Upper filters/ Lower filters hier even neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
- brander verwijderen en herstarten heeft niets geholpen
- de infotool-tekst is hier terug te lezen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41
Probeer eens de upper filters en lower filters te verwijderen uit het register:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Na een herstart worden ze vanzelf opnieuw aangemaakt (voor de zekerheid altijd een backup maken van deze keys of zelfs hele register).

Verwijderd

Topicstarter
dankje the__Virus, nu doet alles het weer goed!! :)

Verwijderd

Te laat, probleem al opgelost.

Toch zou ik even kijken of er geen rest .dll file's zijn achter gebleven, dat kan straks alsnog fouten geven met branden, gewoon even je regedit laten zoeken op nti en als er sleutels worden gevonden, verwijderen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:32 ]

Verwijderd

Wie kan mij helpen met de DVD RW in mijn Acer Aspire E360
Ik kan wel gebrande schijfjes op rw+ afspelen maar geen gebrande schijfjes op een R+ schijfje afspelen in mijn dvd spelers. Hoe kan dat?

Verwijderd

Hier zit ik precies met hetzelfde probleem.
Bij het afspelen van dvd+r schijfjes gaat ie bij het spelen in de dvd-speler stotteren. Bij het afspelen van dvd+rw schijfjes heb ik nergens last van. (Beiden gebrand op 4x).
Iemand een oplossing?
Pagina: 1