Toon posts:

Servermap als "schijf"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een server binnen mijn netwerk staan en daar wil ik graag mijn scripts op zetten. Ik script normaal localhost, en dan wil zeggen: scripten, opslaan en even vernieuwen, en je ziet gelijk het resultaat. Dit wil ik dus ook met mijn server gaan doen.. Dus niet eerst opslaan, dan weer uploaden, en dan pas bekijken. Ik dacht dat dit misschien mogelijk was als je de server als een "schijf" zet in Deze Computer, ik meen dat ooit ergens te hebben gezien..

Maar goed, hoe zouden jullie dat doen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-04 07:22

SeatRider

Hips don't lie

Op de server een share aanmaken/de map 'delen'. Dan op het werkstation kun je die share benaderen door \\servernaam\sharenaam in de verkenner in te tikken. Eventueel kun je er zelfs een driveletter aan koppelen (met Map Network Drive).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wel eens van een share gehoord? Die kan je gewoon als drive mappen op je lokale pc.
Ofwel de share \\server\share kan je bijv. als F: koppelen. F: zie je dan lokaal maar de bestanden staan op je server. (wel uitgaand van een Windows omgeving natuurlijk),

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt, bedankt iedereen. :)