[XP] Internet delen via PCI wifi kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeffrey1985
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 20:58
Hallo allemaal,

Hier even wat graag wil. (maar wat niet lukt :P)

Ik heb een internet verbinding (ADSL) die gaat naar mijn router een Zylex Prestige 2601 waarin ik 4 bekabelde internet verbindingen kan aansluiten. Er gaat nu een kabel naar mijn PC waarin een ingebouwde ethernetkaart op mijn moederkaart (P4P800) zit.
In diezelfde PC zit ook een Belkin Wireless G Plus Desktop Card in met een antenne.

In mijn Laptop zit een PCMCIA kaartje van Belkin en die wil ik nu dus internet geven via mijn PC.
Ik weet dat ik dan mijn PC aan moet laten staan en dat ik het internet moet delen maar dat is geen groot probleem.

Dit heb ik al geprobeerd:
1. Het internet gedeeld via ICS (werkt niet)
2. Op mijn PC een bridge gemaakt tussen de ethernet kaart en de wifi kaart. (werkt niet)
3. heel veel gezocht maar er word vaak aangeraden om een AP router aan te schaffen maar dat kost allemaal geld. (ik heb dit ook maar gekregen namelijk :)
4. De wifi kaarten kunnen elkaar wel vinden.... O-)

Trouwens wat ik raar vindt is dat mijn laptop wel gezien word in mijn router. Er staan namelijk de IP adressen in en MAC adressen die worden gebruikt en daar staat toch echt mijn laptop ook tussen. Hoe kan dat eigenlijk?

Ik hoop jullie allemaal een beetje voorzien te hebben met informatie en alvast bedankt voor de hulp.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

je internet dat op je kabel binnekomt sharen naar je wifi kaartje (default windows sharing) zoals je bij puntje 1 al zei, maar wat ik niet in TS vond, heb je je laptop wel een statisch ip gegeven?
sharen, laptop statisch ip geven in de 192.168.0.0/24 range en het zou toch moeten werken. Zo werkt het hier iig :)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Jeffrey1985
Wat is statisch IP geven?
Kan iemand me uitleggen hoe ik dat moet doen want daar heb ik geen verstand van.

[ Voor 48% gewijzigd door Jeffrey1985 op 02-09-2006 13:06 ]

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

control panel > Network and Dial-up Connection > "dubbelklik op je wifikaartje" > properties > Internet Protocol (TCP/IP/) > properties > Use the following IP address:

IP Adress : 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Use the following DNS server addresses:
Preferred DNS server: <dns1 van je isp>
Alternate DNS server: <dns2 van je isp>

om je dns servers te achterhalen: op hun site kijken, in control panel van je router kijken of een ipconfig /all uitvoeren op een bekabelde pc maar dit mag niet het ip van je router geven... dus meeste kans zul je in het control panel van je router hebben

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Jeffrey1985
Dankjewel ik weet nu waar ik het kan veranderen maar het werkt nog niet. Komt dat misschien omdat mijn IP adres en Gateway anders staan ingesteld dus dat ik wat jij hierboven hebt getyped kan veranderen in mijn eigen gegevens.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zet internet delen aan bij de ethernet kaart?

Werkt bij mij prima...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

ik heb net hetzelfde geprobeerd, maar ik kom niet verder dan dat de PC de laptop 'ziet' maar er niet in kan en dat de laptop zelfs zichzelf niet 'ziet' laat staan dat ik ermee kan internetten

ik ben de hele maandag middag/aond bezig geweest en op een gegeven moment verbrak mn router de verbinding met t internet :$. Verder heb ik de ervaring dat internetverbinding delen heel vaak niet werkt (of alleen met extra software)

dus ik ga mn PCI wifi kaartje maar ruilen voor een AP of een router of misschien zelfs wel een LAN hub met twee korte UTP kabeltjes (laptop staat naast pc op bureau)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Jeffrey1985
Kan iemand me nog even vertellen als mijn instellingen kunnen afwijken dan dat hier werd vertelt???

IP Adress : 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Het staat namelijk anders bij mij. Tot zover kom ik nog geen steek verder en ik wil namelijk geen AP....ik heb dit spul en wil geen geld extra uitgeven terwijl het zo ook behoort te werken.
Als ik een auto krijg van iemand maar ik kan nog niet rijden dan ga ik hem niet weggeven maar ik ga zorgen dat ik wel kan rijden zodat ik weer wat leer en kan genieten ;).....dus als iemand mij wat kan leren zodat ik kan gaan genieten hehehe :).

Tot zover alvast bedankt.
Pagina: 1