( office 2003) Outlook bijlage probleem

Pagina: 1
Acties:

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo sinds kort krijg ik van sommige mensen te horen dat als ik een email verstuur met een bijlage maakt niets uit wat voor bestand en wat voor grote dat deze niet aan komen.
Ik heb alle aawijzngen die ik heb kunnne vinden al op gevolgt maar zonder enig resultaat.
Bv door instelling van Html naar tekst zonder opmaak.
Het vreemde is dat als ik bv een email stuur naar iemand met een @home account deze niet aan komt terwijl deze persoon ook een @home.uk adres heeft die hem wel ontvangt.
Zou dit kunnen komen door dat er bij de andere persoon iets niet juist staat ingesteld dan.

Ik draai op de achtergrond de volgende programma's mee.

MSTAG ( zend automatisch ontvangst bevestiging )
AnyDvd
Sygate Personal Firewal
Nod32 ( antivirus )
ActiveSync ( pda )
O&O CleverCache

Tevens wil ik erbij vermelden dat ik achter een router zit. ( belkin )

Gadget Freak

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Laat die mensen voor de zekerheid even in de spambox kijken. En schakel als test je virusscanner, firewall en ontvangstbevestigingsdinges even uit om te zien of die moeilijk doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• magier76
Mensen hebben in hun spambox gekeken maar daar oo niets.
Ze ontvangen wel de tekst uit de mailtjes maar niet de bijlage.

Gadget Freak

• magier76
Volgende wat ik weer verder heb uit gezocht:
Heb nu dus mail verstuurd met de standaart outlook expres uit windows.
Hier word door de ontvanger wel de bijlage ontvangen.

Ik heb de instellingen van MS Outlook ook al aangepast.
De opmaak zetten op tekst zonder opmaak.
Heeft allemaal geen zin.
Ik neem aan dat meerdere mensen dit probleem hebben of kennen.
Er zal toch een oplossing voor zijn want bedrijven zouden dit probleem dan ook moeten hebben zou je haast denken.
Maar ik kan er niets over vinden ja dat van instellingen maar daar ligt het niet aan.

Gadget Freak

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook. Een enkeling ontvangt wél de bijlage, maar het merendeel niet. Is er al een oplossing? Groet van Ray raypro@vodafone.nl

• magier76
Zo nu enige tijd geleden weer van alles geprobeerd.
Ben er nu achter dat als ik een ander mail programma gebruik BV Incredimail of zo dat de bijlages dan wel aan komen.
Het zou dus echt in MS Outlook 2003 moeten zitten maar heb dat nog steeds niet kunnen vinden.
Firewall al uit gehad.
Antivirus uit gehad.
Spam filter uit bij host en op Pc.
O-)

Gadget Freak

Verwijderd

Gokje,

je kunt bij Outlook de bijlage in het mailtje stoppen, maar ook buiten het mailtje meesturen.

Werken beide methodes?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Is er een SP geinstalleerd (Office en Windows)? Zo ja, welke?

Ik kan me namelijk iets herinneren over onveilige extensies blokken en dat dat ook voor uitgaand geldt. Kijk eens naar het stukje vanaf Bijlagen in een omgeving zonder Exchange blokkeren op de volgende pagina How to configure Outlook to block additional attachment file name extensions.

Battle.net tag

Pagina: 1