Ik heb met verschillende linux distro's gewerkt en altijd kreeg ik me mail client in beeld als ik mail intikte in het console, maar bij ubuntu 6.06 niet.
Mijn vraag is hoe ik dit weer netjes in kan stellen zodat ik systeem mail ontvang, zoals cronjobmeldingen en van user naar user en dergelijke.
Ik heb natuurlijk gezocht op het ubuntu forum maar vrijwel niks over gevonden.
ps, puur voor het console.
Ben erachter dat het postfix is, heb alleen geen flauw idee welke optie ik bij de installatie moet kiezen.
internet site / internet with smarthost / local only / sattelite system (lijkt me niet) ..
Ik wil dus dat het mogelijk is van user naar user te sturen maar ook naar buiten via internet.
Mijn vraag is hoe ik dit weer netjes in kan stellen zodat ik systeem mail ontvang, zoals cronjobmeldingen en van user naar user en dergelijke.
Ik heb natuurlijk gezocht op het ubuntu forum maar vrijwel niks over gevonden.
ps, puur voor het console.
Ben erachter dat het postfix is, heb alleen geen flauw idee welke optie ik bij de installatie moet kiezen.
internet site / internet with smarthost / local only / sattelite system (lijkt me niet) ..
Ik wil dus dat het mogelijk is van user naar user te sturen maar ook naar buiten via internet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 02:15 ]