Toon posts:

Asus A8N-SLI 128 Bit niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wat heb ik voor systeem:

Processor: AMD Athlon 3500+
Mobo: Asus Asus A8N-SLI
Geheugen: nieuw: Corsair 2 GByte TwinX2048RE-3200 , Oud: Dane-elec 2x 512mb
Grafische kaart: Asus 6600GT SLI
Geluitskaart: Creative X-FI Fatality
HDD: 120GB WD S-ata, 40GB WD Ata

De rest doet er niet echt toe...

Wat is mijn probleem:

Mijn systeem liep voor mijn upgrade, Perfect...
Ik heb de 512 Dane-Elec Dimmetjes vervangen voor 1024 dimmetjes van Corsair, zo als te zien in mijn pc spects. Het probleem is, ik dee me pc uit, haalde de stroom er af, haalde de oude dimmetjes er uit, en plaatste de nieuwe. Ik dacht mooi in 128 Bit zetten, et zal wel weer lopen als een zonnetje, dus aan zetten!?!? pieeeeep pieeeep...

Wat heb ik geprobeert:

Ik heb de oude dimmetjes er in gezet om te kijken of ik weer kon starten.

uitkomst: nada omdat ik ze in slot 1 en 3, (128 Bit)
dus zet ze vervolgens in het andere 128 bit optie 2 en 4 ook nada
en zo dus 1 en 2 ook niet vervolgens 3 en 4 dat werkte maar in 64 bit daar balde ik van
en zo ook even na gelopen met de corsair maar ook precies zelfde
ik draai nu dus 2048 MB op 64 bit in slot 3 en 4 omdat 1 en 2 niet werken
mijn bios is geflasht naar de nieuwste versie
al voor me update
heb bois ook een jumper verzet (restet)
geheugen testen heb ik nooit gedaan omdat ik me daar nooit mee bezig gehouden heb en het ook niet nodig was ik geloof ook dat dit geheugen competable is dus dat zou het niet moeten zijn?!

Wat heb ik geprobeert om te vinden:

ben google na gegaan nada tweakers en kon vrijwel niks over vinden
mijn vraag is wat moet ik hier mee ik mis tog 2 sloten en een 128 bit comunicatie

mijn vragen:

1. mijn bios is geflasht naar de nieuwste versie en vraag me af of het daar aan kan liggen
zou het mogelijk zijn dat als ik een oudere flash dat het wel werkt?
2. of is het andwoord simpel nieuw mobo:P?!
3. kweet het bijna zeker maar tog vragen is dit geheugen competable met het mobo
4. is de post zo goed genoeg :P ?!

als er nog vragen zijn hoor ik het graag

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Maak btw je post niet te lang, je kan betere korte post doen. Krijg je meer lezers en meer kans op een reactie, dat daarna eventueel al dingen zijn die je al gedaan hebt zal je een rotzorg zijn :).

Ik denk dat je of je geheugen wordt niet ondersteund, gezien het feit dat de plank wel goed is. Dan wordt het geheugen omwisselen voor een ander merk.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:48
ben het eens met hierboven, maar ik zou ze pas in het uiterste geval omwisselen.

Heb je toevallig ooit met de timings geklungeld ? Of staat je CPU nog overclocked (en heeft die je ram mee overclocked en kon je dane-elec gewoon meer mhz eruit trekken) ?

ik gooi maar 'n paar dingen op ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Termi schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:53:
Maak btw je post niet te lang, je kan betere korte post doen. Krijg je meer lezers en meer kans op een reactie, dat daarna eventueel al dingen zijn die je al gedaan hebt zal je een rotzorg zijn :).
Ja joh geef hem slechte ideeën :P. Het is juist de bedoeling dat je aangeeft wat je wel en niet gedaan hebt, een uitgebreide TS heeft meer overlevings- en slagingskans dan een simpele TS waarin weinig wordt verteld.

BOT: probeer de geheugenrepen van Corsair één voor één, telkens in A1 (nadat je de eerste geplaatst hebt, eerst even de BIOS resetten en dan je pc aanzetten). Als ze het beide doen, laat je er één in A1 zitten en steek je de ander in B1 (dat je dus dual channel krijgt). In principe zou het dan gelijk moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 02-09-2006 11:01 ]

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 11:45
Ik geloof dat sommige moederborden de simmetjes alleen in bepaalde configuraties accepteert. Ik heb ook de A8N SLI SE en kon de sims ook alleen in slot 3 en 4 doen geloof ik. Ik weet het niet zeker, maar je moet anders de handleiding van de mobo even doorslaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 128 bit gedraait met me dane elec dus waarom werkt het nu niet zou het werken als ik me bois terug flash ?

• The__Virus
Nee het heeft niets met je BIOS te maken, aangezien de geheugencontroller op je CPU zit en niet meer in je moederbord. Heb je al gedaan wat ik eerder zei?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat nu uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft piepen

• The__Virus
Wanneer? Als je er één indoet, of enkel bij beide?

Verwijderd

Topicstarter
hij piept bij:
piep bij 1a en 1b
piep bij 2a en 2b
piep bij 1a en 2a

bij enkel weet ik het nog niet even testen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
1a piep met enkel dimm
2a piep met enkel dimm
1b prima
2b prima

• The__Virus
En als je dus 1B eerst doet, dan opstarten, afsluiten, 1A erin? Dat is de enige manier waarop het nog mogelijk is. Weer piep? BIOS reset. Weer piep: omruilen, verloren zaak.

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen is niet het probleem want met me oude geheugen werkt het ook niet meer tenminste me 128 bit goedje

• The__Virus
Oow dacht dat dat het nog wel deed, misverstandje. Het is en blijft een raar probleem. Het zou niet mogen, maar probeer toch eens je BIOS terug te flashen. Weet niet wat voor core je CPU heeft? Indien geen Venice, maar ouder (Winchester of Clawhammer), dan kan ik je BIOS versie 1006 aanraden, die heeft de beste geheugenperformance (veel hogere doorvoersnelheid, vraag me niet waarom, heb alle versies getest en deze stak er met kop en schouders bovenuit).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1006 er op gezet, ik heb een AMD Athlon 64 3500+ Clawhammer.
mijn geheugen probleem blijft zig voor doen op het mobo ik begin te twijvelen,
ik denk dat slot a1 en a2 naar de filisteinen zijn ik heb mijn amdtje wel overclocked gehad toen ik de geheugen dimmen ging vervangen maar dit moet tog niet uit maken ?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Heb je je CMOS al gecleared??

Dat het Asus bord piept met 1 dimm in de eerste 2 sloten klopt volgens mij wel want met maar 1 dimm moet je het geheugenbankje in slot 3 doen(ik dacht dat dat zo is).

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1