PC systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik wil een systeem bouwen maar weet niet of het kan. Ten eerste ben ik een leek en ja ik heb op website gekeken of mijn systemen kan. Maar wordt er helaas niet wijs uit!!! En mijn volgende vraag is: welke processor is beter? De AMD64 X2 3800 (boxed) , AMD Athlon 64 3800 AM2 (boxed) of AMD Athlon 64 3500 939 , want 1 van de 3 processors wil ik in het systeem. Welk systeem raden jullie me aan? Ik internet veel en tekstverwerken. Games speel ik eigenlijk nooit. Het systeem dat ik wil bouwen.

Systeem 1

Kast: Sweex Gallaxy
Voeding: Sweex 350W DualFan
Moederbord: ASRock ALiveNF4G-DVI
CPU: AMD Athlon 64 3800 AM2
memory: 512MB TakeMS DDR2 533
HD: maxtor 160GB 7200 Maxtor 6G160P0 8MB
DVD-ROM
DVD-Brander: Lite-On SHW-16H5S 16x

Systeem 2

Moederbord: ASRock ALiveNF4G-DVI
CPU: AMD64 X2 3800
memory: 512MB TakeMS DDR2 533
DVD-ROM

Systeem 3

Moederbord: ASRock 939S56-M
VGA: Asus Ati Radeon X300-se-x
CPU: AMD Athlon 64 3500 939 memory: 512MB Kingston DDR400
DVD-ROM

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Verwijderd

Boxed is een doosje (ik geloof ook met koeler en e.v.t. koelpasta)
Sweex staat zeer bekend als goedkoop merk, dit is staat overal op GoT zowat.

Als je een leek bent betekent dat niet dat je geen toegang tot de FAQ's + Search knop hebt, ik zou je aanraden jezelf er toch even wat meer in te verdiepen en dan ons vragen waar je niet uit komt. Dan zullen we je maar al te graag helpen.

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
de x2 3800 is dualcore (houdt in dat jeveel tegelijk kunt doen zonder dat et traag wordt)

de 3500 en 3800 zijn 'gewone' processors waarbij de 3800 logischerwijs sneller is

verder geen sweex-voeding nemen..die zijn slecht
512 mb geheugen is misschien wat weinig, 1 gig is voor jouw doeleinden in ieder geval genoeg (voor et geval je nog meer doet dan internet en office)

nog eve wat betreft de voeding: 350 watt van een goed merk (Tagan, Zalmann) is wel voldoende

• pinokkia
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:00:
Boxed is een doosje (ik geloof ook met koeler en e.v.t. koelpasta)
Sweex staat zeer bekend als goedkoop merk, dit is staat overal op GoT zowat.

Als je een leek bent betekent dat niet dat je geen toegang tot de FAQ's + Search knop hebt, ik zou je aanraden jezelf er toch even wat meer in te verdiepen en dan ons vragen waar je niet uit komt. Dan zullen we je maar al te graag helpen.
Waar het mij om gaat is: welke van de 3 systemen is goed genoeg voor mij en werkt het eventueel zo`n samengestelde systeem. Ik doe dus veel internetten en tekstverwerken en speel geen games op de pc. Ik heb al heel wat site bekeken. Maar word er helaas niet wijs uit. En het verschil tussen de 2 processoren. ( AMD64 X2 3800 en AMD64 AM2 3800 )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dump in elk geval die Sweex voeding. Dat is gewoon goedkope rotzooi. Voor een paar euro meer heb je al een FSP ding te pakken dat stukken beter is.

Verder altijd voor een X2 gaan als je veel multitasked, gezien dat je systeem echt een heel stuk soepeler zal maken.
En het verschil tussen de 2 processoren. ( AMD64 X2 3800 en AMD64 AM2 3800 )
De ene is een X2 3800+(op S939 of AM2, dat vermeld je niet.) en de andere is een 3800+ op AM2

[ Voor 25% gewijzigd door TERW_DAN op 02-09-2006 00:07 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Misschien is de arctic silentium t4 een goede keuze voor de kast en voeding(350 watt)? Neem in ieder geval geen Sweex.

Wat is je budget?

• pinokkia
hello_moto schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:10:
Misschien is de arctic silentium t4 een goede keuze voor de kast en voeding(350 watt)? Neem in ieder geval geen Sweex.

Wat is je budget?
Oeps vergeten bij de vermelden. Ik dacht zo`n 600 euro? (de dvd brander en hardeschijf haal ik uit mijn oude computer)

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 02-09-2006 00:14 ]

Verwijderd

pinokkia schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:06:
[...]

Waar het mij om gaat is: welke van de 3 systemen is goed genoeg voor mij en werkt het eventueel zo`n samengestelde systeem. Ik doe dus veel internetten en tekstverwerken en speel geen games op de pc. Ik heb al heel wat site bekeken. Maar word er helaas niet wijs uit. En het verschil tussen de 2 processoren. ( AMD64 X2 3800 en AMD64 AM2 3800 )
http://gathering.tweakers.net/forum/find/
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
CSL FAQ
Informatie genoeg! Inclusief wat dat verschil is en hoe Sweex bekend staat.

Als ik zo naar die systemen zou kijken zou ik er geen van kiezen. Simpelweg omdat in mijn ogen, er niet goed over na gedacht is in alle systemen. Ook is het slimmer een topicpost te maken met 1 systeem en vragen wat je niet begrijpt.

Verwijderd

Ik zou idd eens de search-knop gebruiken, of een comp-zaak binnenlopen als je er echt zo weinig van begrijpt.

Aan de systeemsamenstellingen te zien ben je idd een leek...

• pinokkia
@ *geanonimiseerd*
Als ik zo naar die systemen zou kijken zou ik er geen van kiezen. Simpelweg omdat in mijn ogen, er niet goed over na gedacht is in alle systemen. Ook is het slimmer een topicpost te maken met 1 systeem en vragen wat je niet begrijpt.[/quote]

Toevallig heb ik in een computerzaak dit samengesteld. Advies van hun was goed samengesteld!!! Maar vertrouw het niet helemaal. Daarom vraag ik dit aan jullie, omdat het weleens verkeerd gaat in een computerzaak. Zoals mijn broer dat heeft meegemaakt. (moederbord en processor werkte totaal niet met elkaar en dat soort ongein)

Maar in iedergeval degene die me geholpen hebben mijn dankbaarheid. Ben iets wijzer geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 02-09-2006 00:28 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

De AMD64 X2 3800 (boxed) , AMD Athlon 64 3800 AM2 (boxed) of AMD Athlon 64 3500 939 , want 1 van de 3 processors wil ik in het systeem. Welk systeem raden jullie me aan
Zoek allereerst het verschil tussen boxed en niet boxed op. Dat is zeker te vinden op GoT danwel ergens anders op het Internet. (Andere fora, verkooppunten, site v.d. fabrikant)

Vervolgens kun je zoeken naar de aanduiding X2. Het verschil tussen een AMD Athlon 64 en AMD Athlon 64 X2 is snel gevonden. Ditzelfde geldt ook voor het verschil tussen AM2 en S939. Zoek eens met de GoT Search, met de search op de Tweakers.net Frontpage of met thirdparty zoekmachines zoals Google.

Prestatieverschillen tussen de processoren (dualcore, singlecore, etc..) en AM2 / S939 zijn te achterhalen m.b.v. benchmarks. De Tom's Hardware CPU Guide is een goede start :)

Verder voldoet dit topic niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?, derhalve zal het op slot gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.