Toon posts:

Ik heb geen admin account meer. Help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb een mega probleem.
Ik wilde d.m.v. control userpasswords2 ervoor zorgen dat ik het inlogscherm niet meer kreeg bij het opstarten.
Ik heb dus het bovenste vinkje uitgevinkt in het scherm dat je krijgt na control userpasswords2 in te voeren bij uitvoeren.
Toen moest ik invoeren met welke gebruiker het systeem moest beginnen.
Hierna vroeg de pc of ik mij wilde afmelden, toen heb ik dat gedaan.
Hierna kwam ik in het beginscherm van windows en daar stond alleen nog de account Administrator.
In deze account kan ik niet komen. Er zit geen wachtwoord op en het is een windows home edition.
Ook in veilige modus start de pc alleen met mijn profiel op.
Als ik 2 maal ctrl alt del druk kan ik wel in mijn eigen account komen, maar is deze veranderd in een gast account.
Ik heb geen idee hoe ik nu weer een admin account kan aanmaken of mijn account kan veranderen in een admin account.
Ik kan ook niet meer control userpasswords2 gebruiken vanwege accountbeperkingen.
Ik kan geen software meer installeren en geen updates meer halen.
In control userpasswords2 was voordat dit zich voordeed mijn account lid van gebruikers foutopsporing en administrors, maar nadat ik deze gegevens had bekeken was het alleen maar lid van gebruikers foutopsporing. Terwijl ik niks gewijzigd had.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je verhaal is lastig te lezen, maar aan je topic titel te zien komt het probleem erop neer dat je geen wachtwoord meer hebt. Verder zie ik ergens XP home edition staan.

Ik weet niet in hoeverre je hier mag vertellen hoe je wachtwoorden kunt omzeilen. Wat ik zou doen als ik jou was: Zoeken op Google, het liefst met Engelse zoektermen :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 02-09-2006 10:25 ]

Verwijderd

Je kan het admin ww wissen/veranderen met bijvoorbeeld de erd-commander bootcd van winternals.

Dat is voor veel mensen zo goed als dagelijks werk en algemeen bekend, het zal geen probleem zijn dat te vermelden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 10:31 ]