[testcase] kat vs libelle

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
pics zijn rechtstreeks van de cam, geen bewerkingen whatso-ever, tips hoor ik graag.
( libelle was al dood, no animals have been harmed O-) )

Nikon D50 met een Sigma 17-70, exif staat de rest.

Afbeeldingslocatie: http://pics.zorgtvooreenkater.nl/wheelie/Poekie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.zorgtvooreenkater.nl/wheelie/Poekie1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.zorgtvooreenkater.nl/wheelie/Poekie2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pics.zorgtvooreenkater.nl/wheelie/Poekie3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WTF, een Venglazenmaker.... welke regio woon je?
Heel erg off-topic: libelle = damesblad, libel (meervoud libellen) = insekt.

Voor wat betreft de foto's: ik vind ze niet erg bijzonder, beetje snapshots, sorry.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als ik mijn "ANWB veldgids insecten" goed lees is dit geen VENglazenmaker, daar deze, in tegenstelling tot andere glazenmakers, gele voorrandaders in de vleugels hebben. Die zie ik hier niet. Bij de Blauwe Glazenmaker staat bovendien dat deze nogal eens gevangen wordt door katten, dus bij "was al dood" heb ik ook mijn twijfels ;).
Foto #1 vind ik nog het aardigst hier: libel redelijk scherp en kat(tenpootjes) als achtergrond. De achtergrond van #2 en #3 vind ik te rommelig en de kat te onscherp. Aangezien de libel dood was, had je de situatie wellicht beter uit kunnen buiten (tijd genoeg bedoel ik). Foto #4 lijkt op dit formaat niet helemaal scherp op de kop/ogen, terwijl de vloerbedekking juist te scherp is. Plus natuurlijk dat het beest zwaar gehavend en dood is. Een uitgetrapte peuk was waarschijnlijk spannender geweest, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind #2 erg leuk! :) Omdat de libel scherp is, met de kat dreigend op de achtergrond Wel jammer dat de libel erg gehavend is, als hij nog levend was geweest had dat het spannender gemaakt. Oh en de bureau stoel maakt de achtergrond een beetje druk. Als je zoals bij #3 op de kat scherpstelt vraag je je eigenlijk af wat die vlek op de grond is en waarom hij bij de compo betrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51
#1 rommelig. De poten van de kat verstoren de achtergrond
#2 vind ik erg mooi. Libelle mooi in het licht en de kat nog goed als kat herkenbaar.
#3 Libelle is niet meer herkenbaar, daardoor is het effect weg
#4 Leuk voor jezelf om te testen hoe scherp je lens is; maar om te publiceren vind ik deze niet al te best. Kleuren zijn flets en de vleugel is net een klein beetje afgesneden. Achtergrond/ondergrond is saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Toff schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:55:
Als ik mijn "ANWB veldgids insecten" goed lees is dit geen VENglazenmaker, daar deze, in tegenstelling tot andere glazenmakers, gele voorrandaders in de vleugels hebben. Die zie ik hier niet. Bij de Blauwe Glazenmaker staat bovendien dat deze nogal eens gevangen wordt door katten, dus bij "was al dood" heb ik ook mijn twijfels ;).
Staat er niet in je "ANWB veldgids insecten" dat de BLAUWE glazenmaker grote ovale schouderstrepen heeft en dat de vlekkenparen op segment 9 en 10 versmolten zijn tot 1 vlek per segment? ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
SnoeiKoei schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:09:
WTF, een Venglazenmaker.... welke regio woon je?
Heel erg off-topic: libelle = damesblad, libel (meervoud libellen) = insekt.

Voor wat betreft de foto's: ik vind ze niet erg bijzonder, beetje snapshots, sorry.
Effe onder den helder NH
Toff schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:55: Bij de Blauwe Glazenmaker staat bovendien dat deze nogal eens gevangen wordt door katten, dus bij "was al dood" heb ik ook mijn twijfels ;).
dat ze ermee aan kwam zetten zat er geen beweging meer in :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rdegoede op 03-09-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:18
foto 1 en 2 vindt ik slecht, foto 3 is mooi en foto 4 zo beter kunnen zijn als de vleugel er ook helemaal opstond.

Ik vind alle foto's wel mooi scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55

timovd

Voorsprong door techniek

Onze kat eet die beestel altijd helemaal op.

http://www.destentor.nl/nwoverijssel/article601728.ece
ach.. zo erg is het dus niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
timow schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:31:
Onze kat eet die beestel altijd helemaal op.
Lijkt me niet echt lekker
Pagina: 1