Waterpomp verwarmt water?

Pagina: 1
Acties:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Ik heb hier een test stupje staan, in afwachting van de leveirng van overige hardware.

Deze bestaat uit een 4 liter reservoir, een Sicce Idra 1200l/h dompel pomp, een cooltek liquidfreezer(single) en een swiftech MCW-6002. De liquidfreezer is atm niet actief gekoeld, gezien het gebrek aan load, eek me dat niet verstandig, ik wilde slechts een test doen mbt waaterdichtheid etc.

Na een krap anderhalf uur is de water temp van 24 naar 25,5 graden gestegen. Dit puur door de warmte van de pomp. Ik maak me dus enigzins zorgen, is mijn Idraatje oververhit? Of is de cooltek een slecht passieve koeler? Of, en dat is wat ik hoop, is het systeem bezig een evenwicht op te zoeken; tenslotte geld hoe hoger het temperatuursvershcil, hoe beter de dissipatie, op een gegeven moment zou de watertemp zoveel moeten verschillen van de buitenlucht dat de warmte automatisch afgevoerd word via de radiator :)

Mijn vraag is dus, heb ik valse hoop of niet :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• 418O2
  • Laatst online: 18:56
wat is de kamertemp?

En ja, het is normaal dat je pomp warmte uitstoot. Zo gaat dat nu eenmaal.

Maar een fan op je rad kan geen kwaad hoor.. En dat laatste raakt kant nog wal, sorry. Dat gebeurt nl pas op het punt dat je je heel erg zorgen gaat maken over de temperatuur van je cpu in een reallife situatie. Je CPU stoot nl vrij veel hitte af en dat moet weggevoerd worden via een actieve luchtstroom, dat neemt de omgeving niet zo snel op

• Rey Nemaattori
kamer tmep is 22 graden

er hangt atm nog helemaal geen CPU aan, dus de warmte kan allleen van de pomp afkomstig zijn...

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:51

Zenix

BOE!

Is normaal volgens mij, heb ik ook met mijn mcp650

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Staat vaak ook vermeld bij de pomp (op websites) dat de pomp X aantal wats afgeeft.
Dacht dat dat bij de gemiddelde pom voor WC tussen de 5~10 watt lag ofzo....

Gabriël AM5

• Rey Nemaattori
Volgens de specs op ut doosje doet deze pomp 25watt

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan gaat veel van die warmte idd. het water in. Ik heb dat ook met mijn eheim 1000. Veel erger zelfs denk ik nog. Die pomp zit namelijk in een reservoir anders wordt ie te warm. Hij geeft dus al zijn warmte aan het water af. In praktijk komt dat neer op 1 graadje extra maar vaak zijn zulke pompen wel erg sterk. Niks aan de hand met je pomp dus :)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
TEAMIKKE schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 09:14:
Dan gaat veel van die warmte idd. het water in. Ik heb dat ook met mijn eheim 1000. Veel erger zelfs denk ik nog. Die pomp zit namelijk in een reservoir anders wordt ie te warm. Hij geeft dus al zijn warmte aan het water af. In praktijk komt dat neer op 1 graadje extra maar vaak zijn zulke pompen wel erg sterk. Niks aan de hand met je pomp dus :)
Wat Teamikke zegt :) !

Een dompelpomp moet onder water liggen, anders heb je binnen no time kans op een defecte pomp. Een dergelijke pomp kan je niet inline gebruiken! Een Eheim 1046/1048/1250 kan beide (zo zijn er nog meer).

Instagram / YouTube

Pagina: 1