CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Koop anders zo'n stekkerdoos voor je tv met zo'n filter erin
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

op schemerlampjes en spotjes in een vitrine kast
speciaal stopcontact? heb op wat sites gekeken maar geen idee welke ik precies nodig zal hebben
[ Voor 27% gewijzigd door Tiduz op 01-09-2006 23:33 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Lijkt mij iig op het oog dus een redelijk simpele dimmer. En de verlichting is gewoon gloeilampjes? Geen halogeen met een trafo?Tiduz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:32:
zo een:
[afbeelding]
op schemerlampjes en spotjes in een vitrine kast
[edit]
Trouwens, zo'n dimmer heeft niet voor niets 1 stopcontact he?
Zo'n goedkope splitter erop zetten is handig, maar check ook of de dimmer de capaciteit van beide lampen wel aan kan.
[ Voor 20% gewijzigd door momania op 01-09-2006 23:35 ]
de lampjes zijn spotlampjes en 2 gewone gloeilampjes
[ Voor 9% gewijzigd door Tiduz op 01-09-2006 23:42 ]
En er zitten dus ergens anders 6! lampen op 1 zo'n dimmer?
Tel het aantal Watt bij elkaar op van die lampen en je weet of het kan.
Verder kan je voor je tv een simpele stekkerdoos gebruiken met een filter erin. Zo'n filter is tegen piekspanningen. Kan best zijn dat je pc/tv gevoelig is voor die piekspanningen en dat dat door die dimmers veroorzaakt wordt.
Je hebt zeker alleen het probleem als je de dimmer met 6 lampen gebruikt? (waar dan hoogstwaarschijnlijk ook een halogeenlamp met trafo tussen zit? )
de spotjes zijn inderdaad halogeen
als ik die dimmer Vol uit dat het licht fel is en de dimmer op max staat heb ik geen probleem, Helemaal minimaal (lampen uit) ook geen probleem, alles wat er tussenin zit krijg ik hard gebrom
[ Voor 24% gewijzigd door Tiduz op 01-09-2006 23:58 ]
Nou, niet perseeTiduz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:56:
dus als ik een stopcontact met piekstroom beveliging koop kan ik de dimmer gewoon gebruiken? bedankt iig voor de moeite/hulp
Haal die eens uit de dimmer.. controleer dan nog eens of je het probleem hebt?de spotjes zijn inderdaad halogeen
Waarschijnlijk zal de trafo van die spotjes ook brommen als je ze in de dimmer hebt.
Zoals ik al eerder zei: om halogeen verlichting met een trafo te dimmen heb je een aparte dimmer nodig die speciaal daarvoor geschikt is.
Goedkope dimmers hakken je sinus van het lichtnet in stukken, dat levert erg veel storing op. Bij vol vermogen doet de dimmer nix meer dus ook geen storing. De wat duurdere dimmers hebben filters. De oplossing die Stuiter geeft zou ik ook aanbevelen.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !