Toon posts:

Verlengkabels (usb/dvi/etc): Latency/kwaliteitsverlies?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een wellicht snel komend project zou ik mn pc op een kabelafstand (lees: van bureau naar de grond (1m), naar de muur (1m), langs de muur (3m), naar de pc (1-2m)) van ongeveer 6 meter willen plaatsen. Hiervoor zou ik een verlengkabel nodig hebben van 10m (ik kan er namelijk geen vinden tussen de 5 en 10 meter). Het zou dan deze kabel worden.

Ook wil ik mijn toetsenbord vlak bij mn monitor hebben (duh), dus hiervoor zou ik een usb verlengkabel nodig hebben. Daarvoor zou ik deze kabel willen gebruiken. Ik had gehoord dat je tot 10 meter kon gaan met die kabels. Muis is waarschijnlijk draadloos, dus daar heb ik geen verlengkabel voor nodig. De G15 is er (helaas) niet in draadloze uitvoering :(

Nu heb ik natuurlijk een mooi beeldschermpje met 2ms response time en een nais keyboardje, maar ik zou ook nog graag willen dat het allemaal een beetje vlotjes verloopt (anders is het zonde van die 2ms). Ook in games zou ik niet zo graag lag willen ondervinden van mn keyboard. Mijn vraag is dus:
Ondervind ik, doordat ik mijn apparatuur via verlengkabels aansluit, veel vertraging/kwaliteitsverlies?

Ik heb wat rondgezocht op GoT en google, maar kon daar vrij weinig reviews/issues van verlengkabels vinden. Zijn er toevallig mensen die hier ervaringen mee hebben? Dit is het enige wat relevant is, maar dit gaat over microfoonkabels.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ontiegelijke rotschop

Niemand een idee? ;(

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00

SA007

Moderator Tweaking
Vertraging/latency:
Electriciteit gaat ongeveer met de snelheid van het licht, dat is 2.997E08 m/s
Dan is de vertraging 10/2.997E08 = 3.3E-8 seconde, ofwel 0.000000033 seconden.
* SA007 heeft niet het idee dat je zou merken :)

kwaliteitsverlies is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de kabels, maar omdat DVI en USB beide digitale signalen zijn is dat signaalverlies daarvan niet snel merkbaar en kan je het veel beter verlengen dan vga.

Wel is het aan te raden om de kabels niet langs een stroomkabel te leggen, dit geeft namelijk ontiegelijk veel storing.

Vertraging merk je dus niet, kwaliteit is als je een beetje goede (afgeschermde) kabels gebruikt en oplet met hoe je de kabels legt ook geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dank _/-\o_

Weer een ervaring rijker :9

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:26
Zoals SA007 meld zul je qua vertraging iets merken.

Echter, er vind zeker wel degradatie van signaal plaats in een digitale kabel. Bijvoorbeeld USB heet een maximale kabellengtje van 5 meter. Voor je G15 is dat waarschijnlijk zefls maar 3 meter.
USB.org - FAQ: Cables, Connectors, and Networking
Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).
Dit ligt aan de timings die USB gebruikt en hier valt niets aan te doen. Als je kabel te lang is zullen je USB apparaten waarschijnlijk niet meer werken. Wat je wel kan doen is hubjes gebruiken om toch aan de 6 meter te komen. Er zijn zelfs speciale extenders ('hubs' met maar 1 poort) te krijgen (alleen ik heb geen idee waar).

Voor je andere kabels zouden ook zulke beperkingen kunnen gelden. Controleer dit dus eerst voor je kabels gaat kopen waar je niets aan hebt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:27
Voor usb kan je ergens halvewege een active usb hub plaatsen heb je dat probleem opgelost!
Pagina: 1