Pinnacle TV-Kaart mist aantal netten

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Mogguh,

Ik loop nu al een week te klieren met m'n ''oude'' tv-kaartje.
Ik heb een Pinnacle rob2 (pctv rave), prima kaartje alleen ik mis een aantal netten.
O.a. Ned1 en Ned2.
Ik heb de eigen software van Pinnacle laten scannen (duurt eeuwen maar vind nog niet alles!)
En daarna via de Got-AV-Faq heb ik Dscaler geprobeerd, die vind binnen no-time _/-\o_ alle netten, alleen er ontbreken er dus nog steeds een aantal. :(
Via handmatig zoeken via de frequenties van m'n provider vind ie ze wel maar zit baggervol met ruis en is ook niet zodanig af te stellen dat ie beter wordt.
Ik heb een coax aansluiting erop aangesloten, die op andere t.v.'s prima functioneerd.
Ligt dit aan me kaartje? Dat toch wel enigzins verouderd is.... of heeft iemand nog snuggere suggesties voor me?

TIA

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorg dat bij het scannen het signaal zo sterk mogelijk is. Het lijkt er namelijk op dat TVkaarten een stuk gevoeliger zijn dan echte TVs en dat je daardoor wat meer moeite moet doen om er goed beeld uit te krijgen.
Hang er anders eens een versterker tussen en kijk of dat verschil maakt (dat loste hier namelijk een boel op).

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Er zit al een versterker tussen... 2 zelfs!
1 van beneden af en 1 boven om de boel extra te versterken, dat werkt prima op de 2 aanwezige tv's boven maar de pc trekt het dus op een of andere manier niet.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36
Is beetje tergenstrijdig, maar ik had hier juist slecht beeld doordat ik te veel versterkt had, dat konden de tuners niet aan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
ScooBY_DoO schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:12:
Er zit al een versterker tussen... 2 zelfs!
1 van beneden af en 1 boven om de boel extra te versterken, dat werkt prima op de 2 aanwezige tv's boven maar de pc trekt het dus op een of andere manier niet.
2 versterkers is niet ideaal, al helemaal niet als het hakkie-takkie-rommel is. Goede kabels/splitters is de helft van het werk. Versterker komt daarna ter sprake. Een daarbij geld: een 10db A-merk (Hirschmann e.d.) is een stuk beter dan een "mike-its-amazing-30db" plastic ding van de gamma.

Als je ipv de PC een TV zet heb je dan wel goed beeld? Desnoods sleep je de PC naar het AOP (=inkomend punt van je cai), dan scan je daar de hele rommel, save, PC terug.