Nieuwe P5W-DH met Conroe geen beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Ik heb vandaag mn nieuwe systeem binnen, alles in elkaar gezet en krijg dus geen beeld.
Aleen mn powerled gaat even knipperen en blijft dan aan, fan's draaien en mn videokaart blaast op volle toeren.

Heb geloof ik alles wel geprobeert, alle stekkers goed, zonder hdd's en zo gestart, niks helpt.

Specs:

Asus P5W DH Deluxe
C2D E6600
X1900XT
Tagan 530W
Corsair TWIN2X2048-6400C4

Iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en post hier per stap de resultaten eens.
Dat je geen beeld krijgt lijkt me eerder een gevolg en niet de oorzaak van je probleem.

Verwijderd

Krijg je wel bios piepjes??

• Simball
Das nog het stomste, mijn kast, Antec P180B heeft geen speakertje 8)7 .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Simball schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:50:
Das nog het stomste, mijn kast, Antec P180B heeft geen speakertje 8)7 .
Lijkt me toch wel dat je ergens een speakertje vandaan kan toveren?
En wat zijn de uitkomsten van de troubleshooter?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
BIOS geupdate? :)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 23:45

Chop2000

Vroem

welke bios versie staat erop het stickertje @ rom? want de p5w ondersteund pas core2duo cpu's vanaf een bepaalde bios revisie.

niks

• Simball
Ah ja, lekker slime hond dat ik ben, het is inderdaad bios 0401 die nog geen retails ondersteunt.
Nou, bedankt iig, dit valt wel op te lossen :/

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
denk dat hij cd-rom bedoelt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lijkt me eerder de bioschip (gezien een cdrom niet echt onderdeel uit maakt van je mobo).

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Je moet ff kijken naar de BIOS versie; bij je Asus P5W DH wordt jou CPU pas ondersteunt vanaf BIOS versie 1201.

Wat je het beste kan proberen is je oude CPU (Als die S775 is.. P4 2500) op je moederbord zetten en dan BIOS upgrade doen en dan je E6600 erin zetten.

• Simball
Het probleem is inderdaad een te oude bios (0401).
Heb al gemailt aan Azerty of ze een oplossing hiervoor hebben, ik woon namenlijk niet echt in de buurt.
Anders wordt het toch ergens een 775 celeron ofzo scoren om te flashen.
Heeft iemand er toevallig nog een liggen in Groningen? :P 8)7

Verwijderd

wel 30 km vandaan, maar wil wel assisteren hoor

• Simball
ERG aardig aangeboden, maar 30 km is toch wel ver. _/-\o_
Ik zie het ook meer als een fout van Azerty aangezien zij het systeem compatible verklaart hebben.
Dus ben afwachtend op hun reactie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woohooo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:43:
Je moet ff kijken naar de BIOS versie; bij je Asus P5W DH wordt jou CPU pas ondersteunt vanaf BIOS versie 1201.

Wat je het beste kan proberen is je oude CPU (Als die S775 is.. P4 2500) op je moederbord zetten en dan BIOS upgrade doen en dan je E6600 erin zetten.
1201 is niet eens nodig voor de Core 2 Duo. Met de 0701 kan je al booten en zelf draai ik al een tijdje met de 0901 BIOS. Als het mobo van de TS toch geflashed moet worden zou ik ook de 1201 doen maar ook met een wat oudere BIOS werkt de CPU gewoon.

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Hoi,

Ik heb ook een soortgelijke configuratie:

Intel Core Duo E6600
Tagan 580 Watt
Asus X1900XT
Asus P5W DH Deluxe (Bios 1305)

Ik ben nu al voor de derde keer bij de pc zaak geweest (ik zal de naam verder niet noemen)...elke keer als ik pc opstart, geen beeld, ventilatoren op 200% blowen en na 2 minuten start ie op (als ik geluk heb!!). Volgens de pc zaak is het normaal dat dit moederboard 10 sec. nodig heeft om de cpu te koelen, alvorens te booten. Maar 2 minuten of soms helemaal niet??!

Afijn, ik had het probleem al eerder in mijn voeding gezocht. Had eerst een Antec Neo HE 550 watt en die heb ik dus laten vervangen door die Tagan. Maar dat is dus niet de oplossing.

Heeft iemand enig idee hoe ik die boot tijd kan verkorten, danwel dat mijn pc gewoon "normaal" opstart? Ik heb al een ander moederboard besteld (Gigabyte X1975 turbo G1)...heb ff vertrouwen in Asus verloren...

Anyone any ideas??

• PilatuS
  • Niet online
@Thijster. Kijk eens naar de dingen in de volgende link, die lossen veel problemen op.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Toen ik me dual-vsta bestelde had ik ook 3 keer vermeld dat ze een nieuwere bios versie moeten flashen, maar hadden ze niet gedaan. Maar gelukkig werkte het bij mij zonder .

Maar ja, ga naar een kennis ofso en leen zn/haar S775 cpu. Flash bios en geef het terug (met een big smile :P )

wat heb je geleerd? Eerst research doen voordat je iets besteld.

2thijster, klinkt als een geheugen probleem.

• PilatuS
  • Niet online
Toch vind ik het vreemd dat het mobo binnen gekomen is met BIOS 0401. Mijn P5W DH heb ik al meer dan 1 maand en die kreeg ik met BIOS 0701. Het lijkt er op dat het mobo van de TS 3 maanden op een schap heeft gelegen oid.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:38:
Toch vind ik het vreemd dat het mobo binnen gekomen is met BIOS 0401. Mijn P5W DH heb ik al meer dan 1 maand en die kreeg ik met BIOS 0701. Het lijkt er op dat het mobo van de TS 3 maanden op een schap heeft gelegen oid.
ik heb mijne al wat langer als een maand en ook mijne kwam met 0701.
Ondertussen al heel wat p5w dh gezien die met 1101 uit de doos komen.
Geen idee waar dit boardje vandan komt maar die heeft toch lang ergens gelegen...

• Thijster
PilatuS schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:36:
@Thijster. Kijk eens naar de dingen in de volgende link, die lossen veel problemen op.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Thx Pilatus, een aantal opties had ik vorige keer al geprobeerd (Qfans disabled etc.) maar dat bood geen soelaas. Ik ga nu de volgende zaken in mijn bios nakijken:
- enable spd timings
- disable all qfan controls
- vcore op auto
- disable speedstep (staat volgens mij al uit)
- disable enhance c1 control
- disable hyperpath
- disable EIST (die staat zeker weten uit).

Mijn vorige P5W DH is vorige week echt helemaal uitgevallen, deed niets meer. Ik ben dus nu als de dood dat dit weer gebeurt...vandaar nieuw mobo besteld, die Gigabyte Turbo G1 serie GA-G1975X.

Iemand ervaringen met dit mobo van Gigabyte? Zag dat die turbo dinges wel een hoop herrie maken...

Grtz
Mathijs

• Thijster
Nou, heb zojuist alle boven beschreven opties geprobeerd, geen resultaat! Nog steeds drie a vier minuten geen beeld, fans 200% blowen en na drie a vier minuten alsnog boot. Merk ook als ik de power knop indruk, dat er een delay van 1 a 2 seconde inzit, voordat het "booten" begint.

Heb een mail richting Asus gestuurd, want ben ten einde raad. Ik heb in principe dat nieuwe
Gigabyte moederboard achter de hand (besteld), maar heb liever deze Asus in goede conditie.
Prestaties zijn nl. erg goed, 5889 punten in 3Dmark 2006 (X1900XT) en 7056 punten in PCmark 2005.

Afijn, wordt vervolgd! :'(

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:40
Thijster schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:42:
Nou, heb zojuist alle boven beschreven opties geprobeerd, geen resultaat! Nog steeds drie a vier minuten geen beeld, fans 200% blowen en na drie a vier minuten alsnog boot. Merk ook als ik de power knop indruk, dat er een delay van 1 a 2 seconde inzit, voordat het "booten" begint.

Heb een mail richting Asus gestuurd, want ben ten einde raad. Ik heb in principe dat nieuwe
Gigabyte moederboard achter de hand (besteld), maar heb liever deze Asus in goede conditie.
Prestaties zijn nl. erg goed, 5889 punten in 3Dmark 2006 (X1900XT) en 7056 punten in PCmark 2005.

Afijn, wordt vervolgd! :'(
Wat jij schrijft, dat alle fans draaien en systeem niet deed booten had ik ook. Alleen ik kreeg totaal geen beeld meer! de fans draaiden de hele tijd op volle toeren.

Hele kast naar de winkel gebracht, hun zeiden dat het aan het mainboard lag, nu 3/4 weken wachten op nieuw mainboard.

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:23:
[...]
Wat jij schrijft, dat alle fans draaien en systeem niet deed booten had ik ook. Alleen ik kreeg totaal geen beeld meer! de fans draaiden de hele tijd op volle toeren.

Hele kast naar de winkel gebracht, hun zeiden dat het aan het mainboard lag, nu 3/4 weken wachten op nieuw mainboard.
Fijne winkel dan.... maar goed, ligt volgens mij niet aan je bios versie, als je namelijk te oude bios had, was ie wel geboot alleen krijg je een uCode error en moet je dus elke keer bij booten op F1 drukken..

• Thijster
Ik wacht eerst nog antwoord van Asus af voordat ik definitief beslis om op een ander moederboard over te stappen. Zoals gezegd, de prestaties zijn erg goed en wie weet werken ze bij Asus hard aan het verhelpen van dit probleem. Of ze hebben echt een wanproduct op de markt gebracht, maar dat is niet des Asus...toch?

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:54:
[...]

Fijne winkel dan.... maar goed, ligt volgens mij niet aan je bios versie, als je namelijk te oude bios had, was ie wel geboot alleen krijg je een uCode error en moet je dus elke keer bij booten op F1 drukken..
Winkel had het board naar de fabriek gestuurd, die onderzoeken of het kortsluiting was oid. Maar idd kut service... eind van maand maar terug bellen.

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:18:
[...]

Winkel had het board naar de fabriek gestuurd, die onderzoeken of het kortsluiting was oid. Maar idd kut service... eind van maand maar terug bellen.
Een beetje winkel geeft je dan even een ander board mee, en wacht zelf wel op de RMA.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
net nieuwe systeem aangesloten:
asus p5w dh deluxe
E6400
2x corsair 6400pro 1024
ati radeon x1900xt

ik heb hem 4 minuten aan laten staan, maar nog steeds geen beeld...
al zitten lezen in verschillende draadjes maar geen concrete tips tegengekomen wat te doen :(

bios versie 0701

[ Voor 3% gewijzigd door mad_dog op 08-09-2006 18:02 ]

Verwijderd

de versie van het bios stelletje }:O

• mad_dog
ik lees net op asus website dat je voor de conroe een versie van 1101 van het bios nodig hebt, en niet zoals hierboven vermeld staat de 0701...

• mad_dog
mailtje van de helpdesk doet de suggestie om mbv ez flash een nieuw bios erop proberen te laden. Dit betekend dat ik de laatste versie van het bios op een floppy moet zetten en dan alt+f2 moet drukken direct nadat ik op de powerbutton heb gedrukt.
Ik vind dit echter een eng idee aangezien ik geen beeld heb, dus geen idee wat ik moet doen.
hoe lang moet ik wachten?
hoe weet ik dat ik na het drukken van altf2 niet nog iets anders moet drukken
hoe weet ik dat het uberhaupt werkt?
iemand die misschien ervaring over ezflash kan delen?

• Thijster
Ik heb geen ervaring met EZ Flash, maar draai nu bios versie 1305. Tot voor kort had ik dezelfde problemen als jij (geen beeld, fans draaien 100% en na 2 minuten booten). Maar ik heb in het bios de Qfan controls uitgezet en SPD Timings enabled (zie andere posts op GOT) en nu geen problemen meer (even aftikken ;) )

Vreemd genoeg krijg ik van Asus geen antwoord op mijn vraag die ik via de mail heb verstuurd. Had toch wel een betere service verwacht van zo'n bedrijf...

Afijn, ik flash mijn bios met Asus Update en dat werkt prima, moet je wel in Windows zien te komen natuurlijk. Iemand anders ervaringen met EZ Flash?

Mathijs

Verwijderd

heb bios 0701 en werkt super, haal ook gewoon bij overclocken de 400 FSB zoals de meeste...

Enigste keer dat ik zulke dingen heb, dat hij wel boot, maar geen beeld etc, etc, is als me Vcore te laag stond als ik aan het overclocken was...

Dus, misschien raar, maar staat Vcore niet gewoon te laag ofzo?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
PilatuS schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:22:
[...]

1201 is niet eens nodig voor de Core 2 Duo. Met de 0701 kan je al booten en zelf draai ik al een tijdje met de 0901 BIOS. Als het mobo van de TS toch geflashed moet worden zou ik ook de 1201 doen maar ook met een wat oudere BIOS werkt de CPU gewoon.
Ja maar op de site staat bijvoorbeeld bij 1201 dat hij dan pas core2duo ondersteunt maar dat betekent dat hij het beter ondersteunt geloof ik. :?

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
ik heb hier nu 1401 bios versie en eindelijk niet meer zoveel problemen met het post boot. Qfan van processorkoeler staat aan omdat ik nog altijd niet door heb hoe je in speedfan een profile kunt opslaan.
De post boot duurt nu 10-20 sec. Nog altijd veeeeeel trager dan mijn amd xp300+je maar ja, hopelijk raakt dat wel eens opgelost... :O

• mad_dog
ik heb geen beeld dus kan uberhaupt geen settings in het bios veranderen...
ik ga nu proberen met floppy te flashen, op hoop van zegen dan maar :P

• mad_dog
nou dat werkt niet.
op het keyboard gaan ook geen lampjes branden, dus ik denk dat hij niet eens zover komt dat hij het keyboard init...

Verwijderd

verklaar hem dan maar RMA / dood lijkt me... als zelfs dat niet werkt

CMOS clearen helpt ook niets?

• mad_dog
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:48:
verklaar hem dan maar RMA / dood lijkt me... als zelfs dat niet werkt

CMOS clearen helpt ook niets?
waarom zou ik het cmos moeten clearen...?

Verwijderd

van de asus website:
http://event.asus.com/2006/mb/P5W_DH_DELUXE_faq.htm

Q: Why does the system fail to boot with Intel Core 2 processor? Is there anything I can do to resolve the problem?

A:
As this motherboard launched before Intel Core 2 processors, the corresponding microcodes were forced to be updated after the launch of these CPUs.

Though most P5W DH Deluxe motherboards come with up-to-date BIOS with the new CPU microcodes capable of supporting Intel Core 2 processors, there may still be a small quantity of motherboards out on the market without this update.

This problem can be resolved by updating BIOS to 0604 or later.
Please use a non-Core 2processor to boot and perform this BIOS update.
The latest BIOS can be found at http://support.asus.com/download/download.aspx

If your BIOS happens to be earlier than 0604, and have no non-Core 2 processor in hand, please contact your reseller (place of purchase) for BIOS exchange service.
Moreover, if your reseller is no longer in business or have difficult to do so, please contact your nearest ASUS office directly.

* To contact your nearest ASUS office, please refer to http://support.asus.com/contact/contact.aspx

* To download the latest BIOS, please go to http://support.asus.com/download/download.aspx

* For detail CPU support list, please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem:

af en toe (niet eens altijd) wanneer ik mijn computer aanzet, hoor ik alle blazers op volle toeren draaien. Na een paar seconden slaat de computer uit, geen beeld, geen BIOS piepje, niets. Als ik daarna m'n computer nog een keer aanzet, start ie gewoon op. Ik heb de computer al ongeveer 'n 2 1/2 week, maar 't probleem is pas 'n paar dagen oud Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Systeem:
-Intel Core2Duo E6700
-Asus P5W DH Deluxe
-1GB Kingston PC5300 geheugen
-Antec TruePower 2.0 480W psu

Edit: typo

• mad_dog
ja maar dat kan ook komen door de antec voeding, dat is tenminste wat ik lees daar

• Thijster
Antec voeding kan bottleneck zijn inderdaad...ik heb mijn Antec Neo HE 550 watt laten vervangen door een Tagan 580 watt. Dat werkt prima. Mijn Asus P5W DH had vanochtend na een week prima gefunctioneerd te hebben weer een lange boot. Ongeveer 1 minuut blowen en geen beeld, daarna alsnog boot (met piep!). Ik heb Qfan uitgezet, SPD timings enabled en alle tips uit Extremeforum (thx to Pilatus) verwerkt...tja, het blijft een vreemd verschijnsel. Overigens van Asus geen reactie op mijn vraag! Slecht!

Iemand nog nieuwe ideeen/inzichten over bootprobleem Asus P5W DH Deluxe?

Gr
Mathijs

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik heb nu op alle fanaansluitingen op mijn mobo fans aangesloten. Hierdoor was bij mij het trage booten opgelost.

Beroeps brabander

• mad_dog
mijn probleem is alsvolgt opgelost (ik had uberhaupt geen beeld, geen piep, alleen draaiende fans):

memory reepjes omgewisseld, dwz, fysiek omgedraait. Reepje dat eerst in slot a zat zit nu in b, en die in b zat zit nu in a.
systeem werkt superstabiel!
nooit geweten dat zoiets uit kan maken 8)7

• Thijster
Hey Mad Dog, welk geheugen heb jij? Ik heb Kingston DDR2 PC5300 geheugen in dual channel setup. Een GB in totaal, dus 2 x 512 MB...

Heb ook al eens reepjes omgewisseld, hielp niet veel...

dat niet booten en fans 200% blowen heeft volgens mij echt wel te maken met geheugencompatabiliteit. Misschien Vcore aanpassen? Bij mij draait Vcore nu op 1,92 dacht ik...

Mathijs

• Thijster
Het is trouwens ongelooflijk! Ik heb op 3 september de vraag gesteld aan Asus Support waarom mijn P5W DH zo raar doet...nog geen antwoord!! En ik denk dat ik geen antwoord krijg.

Vandaag even gebeld met de support lijn die in NL zit, daar verwezen ze me door naar Asus Duitsland. Behandelen alleen LCD en laptop problemenWaren zelfs verbaasd dat ik met een vraag over een moederboard kwam! Slechte support man...tjeess...

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 21:24
mad_dog schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:42:
mijn probleem is alsvolgt opgelost (ik had uberhaupt geen beeld, geen piep, alleen draaiende fans):

memory reepjes omgewisseld, dwz, fysiek omgedraait. Reepje dat eerst in slot a zat zit nu in b, en die in b zat zit nu in a.
systeem werkt superstabiel!
nooit geweten dat zoiets uit kan maken 8)7
WTF!!
Dat meen je niet...
Je mag toch verwachten dat dat geen moer uitmaakt ?

Normaliter horen die reepjes identiek aan elkaar te zijn...
Fijn dat het is opgelost d:)b.

• mad_dog
het betreft hier de corsair TWIN2X2048-6400C4pro (draait prima op 4-4-4-12 btw :P )
en het rare was, het memory heeft van die lampjes, deze gaven aan dat ze goed werkte (groene lampjes) terwijl het moederbord het schijnbaar niet goed vond werken...
Net de reepjes nog eens teruggeplaatst, en idd, dat werkt niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mad_dog op 12-09-2006 16:29 ]

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:41

R-B

Blokkert

Nou, mijne ook opgehaald,

morgen zie ik welke bios erinzit, dan bouw ik hem pas in :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Kaspers
mad_dog schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:28:
het betreft hier de corsair TWIN2X2048-6400C4pro (draait prima op 4-4-4-12 btw :P )
en het rare was, het memory heeft van die lampjes, deze gaven aan dat ze goed werkte (groene lampjes) terwijl het moederbord het schijnbaar niet goed vond werken...
Net de reepjes nog eens teruggeplaatst, en idd, dat werkt niet 8)7
Ik heb exact dezelfde setup, op de voeding na, als jou (volgens mij heb jij dat ook al eens gezegt :P),
ik zal m'n modules ook eens omdraaien voor de lol, eens kijken hoe mijn systeem daar op reageerd..

• mad_dog
En het resultaat..?
hier draait alles op en top, alleen jammer dat de hdd led niet werkt, maar dat komt misschien doordat ik ata schijven heb ofzo...

Verwijderd

Het kan zijn dat het aan de antec P180 kast ligt. Het mainboard ligt hoger als in andere kasten en of het slot van de kast is minder hoog, hierdoor onstaat te veel speling tussen de bevestiging van de PCI of PCIe kaart en kast, ongeveer 2 tot 3 milimeter. Als je dan de kaart gaat vastzetten, dmv een schroef of ander bevestigingsmethode, zal er veel te veel spanning onstaan rond het PCIx slot op het
moederboard, deze wordt immer naar beneden gedrukt, 2 a 3 mm. Dit kan een defect veroorzaken. Antec weet dit, echter willen ze het ook weer niet weten want ze doen er blijkbaar niets aan.
Bij mij is dit dus ook het geval. Mischien icm het asus mainboard dat het net allemaal buiten de toleranties valt.

• mad_dog
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 03:23:
[...] Dit kan een defect veroorzaken. [...]
wat voor defect? kortsluiting?

• Thijster
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:38:
Ik heb een soortgelijk probleem:

af en toe (niet eens altijd) wanneer ik mijn computer aanzet, hoor ik alle blazers op volle toeren draaien. Na een paar seconden slaat de computer uit, geen beeld, geen BIOS piepje, niets. Als ik daarna m'n computer nog een keer aanzet, start ie gewoon op. Ik heb de computer al ongeveer 'n 2 1/2 week, maar 't probleem is pas 'n paar dagen oud Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Systeem:
-Intel Core2Duo E6700
-Asus P5W DH Deluxe
-1GB Kingston PC5300 geheugen
-Antec TruePower 2.0 480W psu

Edit: typo
Hey Berben,

Ik heb ook dat Kingston PC5300 (dual channel) geheugen en had ook problemen met booten (zoals zovelen)...volgens mij moet je in het bios de Vcore aanpassen naar 1,8 volt. Dat is de waarde waarop dit Kingston geheugen zijn werk doet. Als je dit op Auto laat staan, pakt de P5W DH wellicht de verkeerde settings.

Vanochtend startte mijn pc in ieder geval weer normaal op, geen langdurige boot en fans die 100% blowen.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52
Thijster schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:45:
[...]

Hey Berben,

Ik heb ook dat Kingston PC5300 (dual channel) geheugen en had ook problemen met booten (zoals zovelen)...volgens mij moet je in het bios de Vcore aanpassen naar 1,8 volt. Dat is de waarde waarop dit Kingston geheugen zijn werk doet. Als je dit op Auto laat staan, pakt de P5W DH wellicht de verkeerde settings.

Vanochtend startte mijn pc in ieder geval weer normaal op, geen langdurige boot en fans die 100% blowen.
wat je ook doet, zet iig NIET de VCORE op 1.8v, als je dat doet, bestaat de kans dat je, je processor kapot maakt want die staat normaal rond de 1.35v meen ik, wat jij bedoelt is de vDDR, en die kan je idd op 1.8v zetten (maar dat was dacht ik ook de standaard waarde)

als hij niet opstart kan je ook proberen met 1 reepje in het slot het verste weg van de CPU en dan in de bios de vDDR aan te passen aan wat noodzakelijk voor het ram is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Thijster
Sorry, je hebt gelijk, ik bedoelde de volt waarde van het geheugen en niet de processor!

Verwijderd

Thijster schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:36:
Sorry, je hebt gelijk, ik bedoelde de volt waarde van het geheugen en niet de processor!
Da's de Vdimm dus.
Voor veel geheugen moet die hoger staan als 1.8
Mijn corsair C4 geheugen wil graag 2.1 of 2.2V

• Thijster
Ja, Vdimm inderdaad...ik heb wat dat betreft het vrij goedkope geheugen van Kingston.
Ga tzt nog eens kijken naar sneller geheugen...

zou dat langzaam booten van de P5W DH ook te maken kunnen hebben met geheugen type?
Ik heb een week geen problemen gehad, gisterochtend echter wederom trage boot van 1 a 2 minuten (fans blowen, geen beeld)...indien volledig opgestart, haal ik nette scores met 3Dmark 2006 en PCmark 2005...het mobo is dus niet verrot ofzo...

Verwijderd

Thijster schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:07:
Ja, Vdimm inderdaad...ik heb wat dat betreft het vrij goedkope geheugen van Kingston.
Ga tzt nog eens kijken naar sneller geheugen...

zou dat langzaam booten van de P5W DH ook te maken kunnen hebben met geheugen type?
Ik heb een week geen problemen gehad, gisterochtend echter wederom trage boot van 1 a 2 minuten (fans blowen, geen beeld)...indien volledig opgestart, haal ik nette scores met 3Dmark 2006 en PCmark 2005...het mobo is dus niet verrot ofzo...
bij mij boot ie traag als ik het geheugen te ver overklok.
Als je geheugen dus boven z'n kunnen draait zou dat best eens kunnen.
Kijk eens naar de specs en voer handmatig die timings in.

• mad_dog
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:09:
[...]

Da's de Vdimm dus.
Voor veel geheugen moet die hoger staan als 1.8
Mijn corsair C4 geheugen wil graag 2.1 of 2.2V
Dat heb je uitgevonden dmv overclocken en tests voor je ram, en dan kijken of je systeem stabiel draait neem ik aan?
Ik draai namelijk standaard voltages op C4-4-4-4-12 en alles rete-stabiel...

Verwijderd

mad_dog schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:29:
[...]

Dat heb je uitgevonden dmv overclocken en tests voor je ram, en dan kijken of je systeem stabiel draait neem ik aan?
Ik draai namelijk standaard voltages op C4-4-4-4-12 en alles rete-stabiel...
nou het staat bij de specs van het geheugen vermeld dat voor cas4 2.1 volt nodig is, standaard (spd) draait ie op cas5 en dat doet ie wel op 1.8.
Ik heb het ook getest, cas 4 op 1.8 is hangen tot en met.

er is ook ocz geheugen dat ENKEL op 2.1 draait, dan heb je wel een probleem, als ie crasht voor je in de bios zit krijg je nooit het voltage omhoog, da's humor...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:44 ]

• R-B

R-B

Blokkert

Ik heb mijne vanmiddag ingebouw

Standaard bios: 0701 :)

Niks aan veranderd en draait als een tierelier. Geen enkel probleem tegengekomen :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Kaspers
R-B schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:24:
Ik heb mijne vanmiddag ingebouw

Standaard bios: 0701 :)

Niks aan veranderd en draait als een tierelier. Geen enkel probleem tegengekomen :)
Als hier iedereen z'n werkende P5W-DH icm C2D's gaat posten gaat het een lange draad worden ja...

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

en met mensen die erop reageren nog langer.

Btw mensen GEEN G.E.I.L. geheugen aanschaffen. DIt is niet echt compatible met c2d mobo's

Beroeps brabander

• mad_dog
hier nog een update-je: Zojuist bios 1204 erop gezet, sindsdien boot de pc veel minder snel. Blijft hangen op detecteren van de HDD's. Geheugen nu op 2.1V gezet, geen verschil.

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
mensen met een probleem met opstarten, maw. enkel fans die draaien en geen beeld:
controleer of je ram er correct inzit!
bij mijn p5b is het mogelijk om de reepjes er omgekeerd in te steken. (wat dus eigenlijk niet zou mogen)
en dan krijg je hetzelfde probleem als hierboven beschreven :)

Verwijderd

Vuurvoske schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:46:
en met mensen die erop reageren nog langer.

Btw mensen GEEN G.E.I.L. geheugen aanschaffen. DIt is niet echt compatible met c2d mobo's
dude dat meen je niet?

Ik heb gisteren een

Asus Asus P5W DH Deluxe + E6600 processor in combinatie met G.E.I.L DDR2 GX21GB6400DC geheugen gekocht. Dus dat gaat niet samen werken??? damn dat word dus het geheugen terug sturen...... |:(

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:52:
[...]

dude dat meen je niet?

Ik heb gisteren een

Asus Asus P5W DH Deluxe + E6600 processor in combinatie met G.E.I.L DDR2 GX21GB6400DC geheugen gekocht. Dus dat gaat niet samen werken??? damn dat word dus het geheugen terug sturen...... |:(
Vuurvsoke zijn ervaring met G.E.I.L is zeer slecht. Misschien is er wel een kans voor jou dat werkt. Je weet het nooit.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

_Losealot_ schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:56:
mensen met een probleem met opstarten, maw. enkel fans die draaien en geen beeld:
controleer of je ram er correct inzit!
bij mijn p5b is het mogelijk om de reepjes er omgekeerd in te steken. (wat dus eigenlijk niet zou mogen)
en dan krijg je hetzelfde probleem als hierboven beschreven :)
Missen daar dan de nokjes de de contacten rij in twee ongelijke stukken verdeeld? Dat heb ik nog nooit gezien. Normaliter kan dit echt gewoon niet.

Wel een keer gedaan door gewoon lomp door te drukken, maar daarmee fikte ik ook dus gelijk een DIMM en een slot mee af :X

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
nee, die zitten er weldegelijk in, maar zo ongelijk zijn ze blijkbaar niet, aangezien ze er heel gemakkelijk verkeerd in gingen, gelukkig is er niets kapot
Pagina: 1