[Exchange] Outlook Web Access op smartphone

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij een bedrijf waarvoor ik werk willen ze de agenda en mail (Exchange 2003) kunnen raadplegen terwijl ze out-of-the-office zijn. De directeur gaf aan bereid te zijn om nieuwe telefoons aan te schaffen voor zijn werknemers.

Ze kunnen op dit moment al van buitenaf hun mailbox benaderen via Outlook Web Access. Ik zit er zelf over te denken om ze via GPRS/UMTS verbinding te maken met deze zelfde OWA.

Ik heb zelf een smartphone met Windows Mobile 2003, maar wanneer ik OWA probeer te benaderen via Internet Explorer komt deze met de mededeling dat m'n browser geen frames ondersteund.

Is er een manier om dit te ondervangen? Ik heb het al met Opera Mini geprobeerd, maar die kan nog minder met OWA dan Internet Explorer.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

Johnny E

Dôh !!

Gewoon elke Windows Mobile phone nemen en deze met Active Sync opzetten.
Direct syncen via GPRS, icm Push mail heerlijk in het gebruik.
Even op de Microsoft site kijken had wel handig geweest voordat je zou vragen.

Specs!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar daarvoor moet weer een extra service open gezet worden richting de "buitenwereld". Opzich ben ik al niet zo blij dat OWA door jan en alleman te benaderen is omdat er veel gevoelige informatie op de server staat (accountantkantoor), maar dat kon helaas niet anders. Daarom laat ik ze liever gebruik maken van de bestaande mogelijkheden.

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

Johnny E

Dôh !!

Hoezo een extra service? Push mail en direct ExchangeSync doen hun werk via HTTPS naar de OWA OMA portal, ik neem aan dat die gewoon open staat. Knal je eigen root cert op de WM5 devices, even de server opgeven en gaan met die banaan.

Specs!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

OWA is veel te zwaar en niet geschikt voor een niet-PC als een telefoon, hier heb je OMA (Outlook Mobile Access) voor welke zelfs op de meeste normale GSMs werkt :)

De betere / mooiere oplossing is natuurlijk Exchange Active Sync - maar OMA is ook al best een leuk begin :)