[WinXP] Na installatie winXP D schijf Schijf verdwenen.

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 21:55
Hallo beste tweakers.

Ik zit met een aardig probleem.
Ik dacht ff een nieuwe installatie te doen omdat mijn systeem wat vervuilt was.
Alles goed en aardig installatie gelukt. maar hierna was mijn 2e schijf Station D verdwenen.
Nu keek ik bij mijn schijf beheer en daar zie ik die schijf gewoon staan.

ik zal iets specifieker zijn.
Bij mijn schijf beheer zie ik zelfs nog dat de bestands indeling NTFS is en dat de schijf voor 75% in gebruik is. en dat de schijf station D zou moeten heten.

maar bij deze computer geen schijf D terug te vinden.

Dus denk ik slim te zijn en bouw ik die schijf in een externe bracket. en op een ander systeem te proberen. maar ook hier hetzelfde probleem, wel te zien in schijf beheer en ook met de bestands indeling NTFS, en hoeveel procent er gebruikt is. en ja hij is ook on-line

De meest voor de hand liggende oplossing: Formateren van uit schijfbeheer is uit gesloten omdat dit mijn back-up schijf was.voor de nieuwe installatie dan weliswaar. vandaar dat ik dacht een veilige manier van installeren zonder data te verliezen gevonden te hebben.

Met het programma van seagate, is namelijk een seagate schijf. Zijn ook geen fouten te vinden.
Wel zegt het programma dat deze de bestands indeling niet kent.

Ik denk dus dat het ergens te maken heeft met hoe windows de bestands indeling ziet. gokje :+

Ik weet niet of ik mijn vraag hier goed heb gesteld.. maar met de search kon ik hier niets over vinden..

Alvast bedankt voor het mee denken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

in schijfbeheer, rechtermuisknop en kiezen voor 'import foreign disks' (of hoe dat ook mag heten in het nederlands).

• Chillem
Sorry had ik er nog niet bij gezecht,

Ik kan alleen de optie Help of Partie verwijderen... kiezen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Waarschijnlijk is je MBR niet helemaal goed meer. Twee dingen die je kan doen:
FIXMBR in recovery console, dat zal waarschijnlijk al voldoende zijn. Ook chkdsk kan geen kwaad (zou ik eerst doen). Mocht het daarmee niet klaar zijn, dan moet je met een recovery tool de data van de partitie herstellen, de boel formatteren en weer terugzetten.

• Chillem
Even een raar vraagje mischien, maar ben ik hiermee mijn data kwijt?
Had even moeten lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chillem op 01-09-2006 23:24 ]

• Chillem
The__Virus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:59:
Waarschijnlijk is je MBR niet helemaal goed meer. Twee dingen die je kan doen:
FIXMBR in recovery console, dat zal waarschijnlijk al voldoende zijn. Ook chkdsk kan geen kwaad (zou ik eerst doen). Mocht het daarmee niet klaar zijn, dan moet je met een recovery tool de data van de partitie herstellen, de boel formatteren en weer terugzetten.
Ook dit heeft niet geholpen. nu zie ik bij schijfbeheer ook het stations letter niet meer staan.

wel nog dat er data op staat maar meer niet.
indien gewenst zal ik kijken of ik een printscreen kan zetten terverduidelijking.

• Chillem
Hier het plaatje van mijn schijfje.

Zie hier het plaatje

Zoals je ziet is de schijf wel in gebruik, maar word er geen stations letter aan toegewezen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
En wat staat er nu onder de rechtermuisknop?

• Chillem
Weer alleen help of partie verwijderen....

Als je wilt kan ik daar ook wel een plaatje van schieten ... maar die komt dan morgen pas..(ja er moet nog steeds gewerkt worden) :'(
Pagina: 1