Arris - Belkin problematiek

Pagina: 1
Acties:

• zes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-06-2023
Enige dagen geleden heb ik van @Home een Arris TM401B telefoniemodem ontvangen, en verruild met het Motorola Surfboard.
Ik maak gebruik van een Belkin High Speed WIFI router, met m'n hoofdcomputer echter bedraad.
In no-time internet weer aan het draaien. Echter, wat haperend. Controle met Speedtest geeft aan dat m'n downloadsnelheid nagenoeg goed is, maar m'n uploadsnelheid is minder dan 10% van wat het moet zijn (typisch ca. 18 kbps).
Bij directe koppeling PC-modem: geen problemen.
Internet afgestruind: Arris-Belkin lijkt een ongelukkige combinatie, meer mensen hebben dit probleem (of vergelijkbaar). Geen oplossingen, echter.

Wie van de geachte lezers weet of heeft een 'duf' vermoeden waar de oorzaak zou kunnen liggen?

Vooraf: De Belkin is goed geconfigureerd, SSID off, DHCP off (intern vaste IP's), WPA-PSK ingesteld voor de wireless aansluitingen, protected mode off.
Ik heb alles diverse malen on/off geprobeerd, modem en router diverse malen, ook langere tijd uitgeschakeld - geen verandering.

@Home geeft niet thuis ("wij ondersteunen geen routers die we niet zelf verkopen"), bij Arris kan ik niet terecht (geen consumentenondersteuning) en Belkin geeft via e-mail geen respons.
En ja, hun opmerking op de technische pagina heb ik gezien...

Wie helpt?

Viking

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de problemen liggen aan dat de Arris modems werken op Half-duplex. Als er een computer aangesloten wordt zal deze automatisch terugvallen naar Half-duplex maar de routers van Belkin hebben deze optie niet.