The "real" Champ will always be The Champ
Volgens mij blijven deel 1 en 2 normaliter ongewijzigd en deel 3 wordt steeds aangepast aan de nieuwe eigenaar.
[ Voor 58% gewijzigd door mikenl op 01-09-2006 20:25 ]
Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
Overigens vind ik het wel vreemd dat deze informatie bijna niet te vinden is, ik zou zelf ook niet weten hoe eea precies gaat. Zelfs het RDW zegt hier niets over.
Overigens is het IA en IB tegenwoordig geloof ik en het overschrijvingsbewijs is II geworden. Bij moderne voertuigen that is.
Als je kentekenbewijs pleite is, dan moet je een nieuwe zien te regelen en krijg je zo'n mooi eentje boven een van de streepjes (de linker geloof ik) op je kentekenplaat, zodat iedereen kan zien dat je je kentekenbewijs kwijt bent geraakt of dat je nummerplaten ooit gejat zijn
[ Voor 65% gewijzigd door Osiris op 01-09-2006 20:22 ]
Verwijderd
En idd die 2 delen hoor je van de vorige eigenaar te krijgen. Ik zou 'm even bellen of zo.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Oh ja hoor:SmartDoDo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:20:
Overigens vind ik het wel vreemd dat deze informatie bijna niet te vinden is, ik zou zelf ook niet weten hoe eea precies gaat. Zelfs het RDW zegt hier niets over.
Overigens ga je normaal gesproken met de verkoper samen naar het postkantoor, lever je het overschrijvingsbewijs in en vervolgens krijg je een vrijwaarings-briefje ofzo. Da's voor boetes oid, maar wie hem nou exact krijgt weet ik niet meerAls u een voertuig koopt, moet het kentekenbewijs op uw naam worden gezet. Let u er dus op dat zowel het complete kentekenbewijs als de GAIK-kentekenplaten aanwezig zijn.
Als dat niet zo is, moet u ervoor zorgen dat de eigenaar of houder (de verkoper) van het voertuig voordat de overdracht plaatsvindt alsnog zorgt voor de juiste kentekendocumenten en/of -platen.
Trouwens:
[quote=http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_kentekenbewijs/bij_aan_en_verkoop/uw_voertuig_verkopen.htm]Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:
- Een geldig legitimatiebewijs
- Het Tenaamstellingsbewijs
- Het Overschrijvingsbewijs
[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 01-09-2006 20:26 ]
Daar staat toch niet wat je met deel I, II en III moet doen
Meenemen? En aangezien volgens mij iedereen in Nederland (heck, ik weet dat en ik heb niets, maar dan ook niets met auto's of wat dan ook) weet dat 't kentekenbewijs voertuig-gebonden is, hoort ie gewoon bij de auto.SmartDoDo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:24:
[...]
Daar staat toch niet wat je met deel I, II en III moet doen
Kentekenbewijs niet bij je auto krijgen noem ik best wel "Kwijt"Kentekenbewijs kwijt
Bent u uw kentekenbewijs geheel of gedeeltelijk kwijt, dan moet u bij de RDW een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Alleen de eigenaar die bij de RDW geregistreerd staat, kan dit doen. Als de eigenaar is overleden, wordt hierop een uitzondering gemaakt.
Over andere uitzonderingssituaties kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW.
[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 01-09-2006 20:32 ]
@SmartDoDo. Oudere auto's (tot 1 juni 2004) hadden nog een kenteken deel I, II en III. Daarbij moest je deel I en II altijd bij je hebben in de auto. Deel III moest je thuis (op een veilige plek) bewaren. Sinds 1 juni 2004 is de samenstelling van het kentekenbewijs verandend, waarbij deel I en II nu door het leven gaan als respectievelijk deel 1A en deel 1B. Het deel III heet nu deel 2.
Deel 1A is het daadwerkelijke voertijgbewijs: hierop staan alle gegevens van de auto. Dit deel is onlosmakelijk verbonden met de auto en dient bij verkoop overgedragen te worden aan de nieuwe eigenaar. Hetzelfde geldt voor deel 2. Dit deel dient ook altijd overlegd te worden bij het overschrijven van het kentekenbewijs. Het deel 1B is niets anders dan de registratie dat de auto op jouw naam staat. Bij verkoop van de auto, krijgt de nieuwe eigenaar dan ook een nieuw deel 1B.
http://www.rdw.nl/nl/over...rdwijzer_juli_2004_05.htm
[ Voor 17% gewijzigd door Wok op 01-09-2006 20:40 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
autos voor 2003 mogen bij een kentekenbewijs met duplicaatcode 1 bv wel met orignele platen rijdenWok schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:37:
@TS: Wat inderdaad al meermaals genoemd is: even contact opnemen met de vorige eigenaar om deze delen alsnog te laten nazenden. Mochten deel I en II (tegenwoordig deel 1A en 1B) echt vermist zijn, dan rest je niets anders dan een nieuw kentekenbewijs aan te vragen bij de RDW. Je ontvangt dan een nieuw deel 1A (Voertuigbewijs; het oude deel I) en deel 1B (Tenaamstellingsbewijs; het oude deel II), waarop de zogenaamde duplicaatcode is opgehoogd. Met dit nieuwe kentekenbewijs moet je dan ook niet nieuwe kentekenplaten aanschaffen. Deze krijgen dan deze duplicaatcode mee (dat bekende 1-tje of 2-tje boven het streepje).
@SmartDoDo. Oudere auto's (tot 1 juni 2004) hadden nog een kenteken deel I, II en III. Daarbij moest je deel I en II altijd bij je hebben in de auto. Deel III moest je thuis (op een veilige plek) bewaren. Sinds 1 juni 2004 is de samenstelling van het kentekenbewijs verandend, waarbij deel I en II nu door het leven gaan als respectievelijk deel 1A en deel 1B. Het deel III heet nu deel 2.
Deel 1A is het daadwerkelijke voertijgbewijs: hierop staan alle gegevens van de auto. Dit deel is onlosmakelijk verbonden met de auto en dient bij verkoop overgedragen te worden aan de nieuwe eigenaar. Hetzelfde geldt voor deel 2. Dit deel dient ook altijd overlegd te worden bij het overschrijven van het kentekenbewijs. Het deel 1B is niets anders dan de registratie dat de auto op jouw naam staat. Bij verkoop van de auto, krijgt de nieuwe eigenaar dan ook een nieuw deel 1B.
http://www.rdw.nl/nl/over...rdwijzer_juli_2004_05.htm
maar bij platen met code 1 moet er op het kentenbewijs ook een 1 staan
Leuk weetjeVerwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:44:
[...]
autos voor 2003 mogen bij een kentekenbewijs met duplicaatcode 1 bv wel met orignele platen rijden
Mijn vorige CTI (bouwjaar 1986, kenteken 1995) had namelijk duplicaatcode 01 op het kentekenbewijs, maar had nog platen zonder deze code. Heb me altijd afgevraagd of dat wel toegestaan was
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Het is maar net wie je belt bij de RDW, die regel is zooooo debiel geformuleerd, je kunt het op 2 manieren opvatten:Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:44:
[...]
autos voor 2003 mogen bij een kentekenbewijs met duplicaatcode 1 bv wel met orignele platen rijden
- kentekens na 2003 afgegeven -> nieuwe platen
- auto na 2003 voor't eerst op kenteken -> nieuwe platen
Leuk detail: er zit altijd een briefje bij mensen die een verfrissing voor het kentekenbewijs aanvragen omdat er een deel van het kentekenbewijs is zoekgeraakt. Op dit briefje staat dat voor kentekens afgegeven na 2003 de platen overeen moeten komen met de duplicaatcode. Jij weet dat je dat kentekenbewijs hebt gekregen na die datum, maar als je op dat kentekenbewijs kijkt, zie je alleen de datum van eerste toelating staan.
Als mensen met een auto van voor 2003 bij me komen om nieuwe platen met aangepaste duplicaatcode vertel ik ze idd dat het niet hoeft en dat ze dat geld mooi in de zak kunnen houden. Heb tot nu toe dus eentje gehad die de auto niet verkocht kreeg zonder alsnog nieuwe kentekenplaten te halen, waarbij ze ook RDW gebeld hadden: "nee, die garage moet nog maar eens goed nalezen hoe het zit, ze weten er helemaal niets van, u moet gewoon nieuwe kentekenplaten laten maken"... vraag je een RDW steekproefmonteur: "Ow, auto voor 2003, maakt niets uit".
Ok APK technisch gezien. Datum deel 1 van voor 1 februari 2003. Duplicaatcode 1 op het kentekenbewijs. MAg op de auto hoeft niet. NA 1 feb 2003 moet dit overeenkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:44:
[...]
Wettelijk gezien Hierop kan de politie bekeuren dus. Duplicaatcodes op het deel 1 moeten overeenkomen met de duplicaatcodes op de platen In alle gevallen.
TeamBVD
We zijn met ze 2en naar het postkantoor geweest om het over te schrijven (deel III)
met mijn rijbewijs en zijn deel III over te schrijven op mijn naam.
Dat was dus alles!
Wist niet dat ik deel I en deel II van hem moest krijgen
Dacht dat ik die later ontving van (ja van wie..?) met mijn eigen adres enz. erop.
Dus dan zal ik hem maar bellen.
**Hoor je deel II niet te krijgen van het postkantoor met daarop je eigen adres gegevens erop?
Heb alleen deel III gekregen van hun.**
[ Voor 15% gewijzigd door The Champ op 02-09-2006 15:43 ]
The "real" Champ will always be The Champ
Deel II krijg je bij tenaamstelling van het postkantoor, daar staan namelijk jouw gegevens op. Deel I moest je van de verkoper krijgen met deel III erbij. Deze laatste twee worden in principe niet veranderd. Sterker nog, als je die zelf gaat wijzigen ben je strafbaar.
Ik zou de verkoper nog een keer bellen
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!