Toon posts:

Zeer vreemd geval met installatie van windows XP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb er zelf echt een hekel aan om zo'n topic te openen, maar ik sta met een bek vol tanden.
Ik heb pas een probleempje gehad dat mn compu opeens vasthing bij het opstarten (met name de schijfcontrole, die liep gewoon vast bij het aftellen.)
Dus ik hoopte dat dit na een format over zou zijn. Verkeerde hoop; ik krijg er zonder problemen windows 98 op, maar wanneer ik bezig ben met de setup van windows XP (ik heb dit al met 2 verschillende cds geprobeert waarmee het normaalgesproken lukte) loopt het systeem steeds vast bij "installeren van netwerkonderdelen". zeer irritant dus. Ik snap er echt niets van.
Mijn systeem:
AMD Athlon XP 2500+ in een NForce 2 Ultra
2*512 mb DDR
1 Seagate sata 200 GB
1 Maxtor sata 250 GB

Ik heb trouwens de sata drivers ook gewoon gebruikt.
alvast bedankt voor je reactie!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor een netwerkkaart zit er in het systeem?
Wat voor mobo zit er in?
Heb je memtest al gedraaid?
Doe je een upgrade van win98 naar winXP?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:04:
Wat voor een netwerkkaart zit er in het systeem?
Wat voor mobo zit er in?
Heb je memtest al gedraaid?
Doe je een upgrade van win98 naar winXP?
netwerkkaart is realtekje
memtest nog niet gedraaid, ik heb win98 upgrade geprobeert en een "kale" install
mobo= Soltek SL 75frn2 rl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 20:21 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Draai inderdaad eens even een memtest en test ook gelijk even beide harddisks (op de site van de fabrikanten zijn tools te vinden hiervoor).
Vastlopen van windows tijdens de installatie ligt meestal aan rot geheugen/harddisk/cd/cd-romspeler.
Als je dus een andere cd-romspeler hebt kun je dat ook nog proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-09-2006 20:25 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:24:
Draai inderdaad eens even een memtest en test ook gelijk even beide harddisks (op de site van de fabrikanten zijn tools te vinden hiervoor).
Vastlopen van windows tijdens de installatie ligt meestal aan rot geheugen/harddisk/cd/cd-romspeler.
Als je dus een andere cd-romspeler hebt kun je dat ook nog proberen.
Inderdaad, rot geheugen :S
Geen memtest gedraaid, maar ff reepje per bankje getest. deze kan dus weer dicht :X