Toon posts:

Asus EN7300gs Artifacts met Zalman VF700-CU-koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb een probleem met mijn asus en7300gs, ik krijg namelijk artifacts.
Ik heb de kaart nu ongeveer 4maanden (helesysteem trouwens ook)
Eerst toen ik de kaart net nieuw had, toen had ik ook al artifacts na een uurtje of 2 gamen.Dus ik dacht het is de temepratuur. Met de standaard koeler werdt hij +/- 70graden stressed... :o
Dus ik heb de Zalman vf700-cu maar gekocht. Nu is hij maar 45graden stressed, maar ik krijg nog steeds artifacts na ongeveer ook 2uur gamen :? :'(

Verder is alles nieuw in het systeem:
-mobo: MSI k8n gm2-fid
-proc: Amd64+ 3200 (niet ge oc'ed)
-ram: 2x512mb in dual channel (niet hetzelfde merk)
-hd: Maxtor 200gb s-ata
-grafka Asus en7300gs dus met zalman vf700-cu koeler
-voeding: merk onbekent 400watt

Nog een paar temps(speedfan)
-Cpu: 29graden
-Hd: 25graden
-grafka: idle=37graden(met nvidia monitor)

ps: heb trouwens paar dagen later dat ik de koeler erop heb gezet ook de heatsinkjes die erbij zaten erop ezet

Thnxs voor jullie tijd :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ga eens proberen je geheugen te underclocken (dus op een lagere snelheid laten lopen).

Het klínkt naar mijn optiek alsof er iets mis is met het geheugen. Lost underclocken het probleem op dan loopt het geheugen niet lekker op de stock-snelheid. Lost het het probleem niet op, mja... dan kan je je kaart terugsturen denk ik zo.

Pak RivaTuner er eens bij :)

Verwijderd

Artifacts zijn eerder een geheugenprobleem. Zoals mijn bovenbuurman al zegt kun je proberen het geheugen iets te underclocken of beter te koelen. Wat ik zelf zou proberen is iets meer voltage op het geheugen, maar dan zal je garantie waarschijnlijk vervallen (je moet de bios van de kaart aanpassen en flashen)

Wat je het beste kunt doen is een extra 80mm fan over de hele kaart (en geheugen) laten blazen, en als het probleem dan blijft de kaart RMA sturen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
screenshots dan kunnen we zien waar het probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:42:
Artifacts zijn eerder een geheugenprobleem. Zoals mijn bovenbuurman al zegt kun je proberen het geheugen iets te underclocken of beter te koelen. Wat ik zelf zou proberen is iets meer voltage op het geheugen, maar dan zal je garantie waarschijnlijk vervallen (je moet de bios van de kaart aanpassen en flashen)

Wat je het beste kunt doen is een extra 80mm fan over de hele kaart (en geheugen) laten blazen, en als het probleem dan blijft de kaart RMA sturen.
Ik heb een 80mm fan erop gedaan (foto) en dit is het resultaat na ong 45minuten gamen:
eerst kleine bugs vanaf ong 5 minuten:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3007/tmnationseswc2006090121353150pk7.th.jpg
(zie laptimes enzo)

dan steeds erger
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/5827/tmnationseswc2006090121370635bi9.th.jpg

en ten slotte laggde het veel en was het niet meer te doen :'(

Ps: sorry voor het wachten ohja en een heatsink past er niet zo goed op (foto)

-edit-
btw, volgens mij kan ik de kaart neit meer terug sturen, ik had ergens gelezen dat als je de standaard koeler vervangt, de garantie dan verloopt..of is dit onzin :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:02 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
dit is gewoon weer zo'n DOA geval. Dat komt de laatste tijd zo gigantisch vaak voor met videokaarten... Veel mensen hebben er last van, en mijn kaart was laatste ook DOA. Ik denk dat je je stock cooler er maar weer op moet zetten en je kaart RMA moet sturen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:48:
[...]
-edit-
btw, volgens mij kan ik de kaart neit meer terug sturen, ik had ergens gelezen dat als je de standaard koeler vervangt, de garantie dan verloopt..of is dit onzin :?
dat klopt inderdaad ja (helaas). Gewoon je oude erop zetten, mischien werkt het ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Avalaxy op 01-09-2006 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehm sorry ben niet zo bekend met die afkortingen :P wat betekenen ze?
btw: memory op 770 (ipv 810(standaard) werkt goed (met die 80mm fan erop) morgen ff testen zonder die fan en als ie dan normaal doet ben ik happy :*), zoniet dan ga ik sparen voor een 7900gt :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:48 ]

Pagina: 1