Linux opstartproblemen.

Pagina: 1
Acties:

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025
Met elke linux distro die ik heb, krijg ik na een tijdje grote problemen :'( .

Ik heb deze distro's gebruikt:

Fedora
Mandriva
Suse 10.0 en Suse 10.1
Ubuntu

bij de 1e drie geraak ik standaard na een paar keer (hoevaak wisselt) niet meer in KDE of Gnome. In suse kom ik zelfs niet meer in runlvl 5.

Ik heb deze dingen al zelf geprobeerd:

MD5 Checksums gecontroleerd
Laagste snelheid gebrand
In een Veilige modus opstarten
Op een dvd-r branden in plaats op m'n dvd-rw's
WIndows opnieuw installeren en dan de images opnieuw downloaden (jaha, ik ben grondig)
Andere dvd-brander gebruikt

maar het wil niet baten, Tijdens de installatie krijg ik geen foutmeldingen of iets dergelijks.
(ik zal zo snel mogelijk even de probleemcode die Suse teruggeeft posten)

Met ubuntu heb ik het probleem niet, de ubuntu cd's heb ik gratis via internet gekregen. ik heb dus toch het vermoeden dat het aan de dvd's ligt.

Ik heb suse nu op m'n computer geinstalleerd staan dus ik zal over een paar minuten de foutmelding posten die ik krijg, en de foutmelding die ik krijg als ik in runlvl 5 probeer te komen.

Ik hoop iemand me kan helpen want ik vind linux reuze interresant.

Een linux broekkie,

EDIT: De enige foutmelding die ik bij suse krijg is: "Warning no acpi support in kernel". daarna moet ik inloggen op een prompt.

[ Voor 5% gewijzigd door Raphaelo op 01-09-2006 20:13 ]

originele signatures zijn top!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik meen me iets te herinneren van een tijdje terug dat er iemand was met ditzelfde probleem wat in een bepaald type SONY of NEC lezer te liggen. Ofwel; probeer es een andere cd-lezer

Worth a try...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Raphaelo
Ik heb inderdaad een NEC dvd brander. Wel een heel vreemde oorzaak als het hier aan zou liggen. Dus jij stelt voor dat ik de dvd wel brand met mijn dvd brander en ze dan afspeel met een cd-speler? (heb ik ook wel liggen)

Thnx voor de suggestie

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ook fikken met een andere brander, zo voorkom je evt. schrijffouten.

als je geen andere dvd fikker hebt, dan maar cd isos downloaden

Mijn rig

• Raphaelo
Thnx iedereen, ik zal binnenkort eens mijn dvd brander vervangen door mijn good old cd fikkertje. ik laat het wel weten of het gelukt is.

Bedankt voor alle suggesties

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

probeer je op een desktop of laptop te installeren?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

En vermeld hier ook even je hardware specs van het systeem. Misschien zit daar wat tussen wat niet helemaal lekker ondersteund wordt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Hmm hgeeft zo te zien ook een ACPI probleem?

In suse kan je dit ofwel uitzetten of forceren tijdens je startup (in je bootmenu)
Dit zou eventueel wel kunnen helpen
En dan een nieuwe kernel downloaden met ACPi support erin?

• Raphaelo
het probleem is opgelost!!, nadat ik dezelfde soort problemen in windows kreeg (wou niet meer dan 3x per installatie opstarten) heb ik de knoop doorgehakt en een nieuw moederbord (met pci-e :P ) gekocht.
Ik heb er direct toen ik hem kreeg suse, debian, ubuntu, fedora en mandriva (en natuurlijk windows) en het loopt gewoon goed. geen problemen meer met opstarten en geen acpi foutmelding meer. (ik heb al SUSE geprobeerd op te starten met ACPI=off maar dat werkte niet)

maar alles loopt nu weer als een zonnetje. bedankt voor alle suggesties. (als iemand alsnog wil weten welke hardware ik had, vraag maar raak)

Thnx iedereen
Bas

Verwijderd

Raphaelo schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:40:
het probleem is opgelost!!, nadat ik dezelfde soort problemen in windows kreeg (wou niet meer dan 3x per installatie opstarten) heb ik de knoop doorgehakt en een nieuw moederbord (met pci-e :P ) gekocht.
Ik heb er direct toen ik hem kreeg suse, debian, ubuntu, fedora en mandriva (en natuurlijk windows) en het loopt gewoon goed. geen problemen meer met opstarten en geen acpi foutmelding meer. (ik heb al SUSE geprobeerd op te starten met ACPI=off maar dat werkte niet)

maar alles loopt nu weer als een zonnetje. bedankt voor alle suggesties. (als iemand alsnog wil weten welke hardware ik had, vraag maar raak)

Thnx iedereen
Bas
Post je hardware als je wilt. Altijd handig voor mensen die een soortgelijk probleem tegenkomen en de search gebruiken. En ik ben stiekem ook wel een beetje benieuwd. :P

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10
Klinkt als een half overleden harddisk of (omdat het met het vervangen van het mobo en niet de schijf is opgelost) meer waarschijnlijk, de controller. Het heeft dan ook weinig zin merk en types te noemen, aangezien alles wel kapot kan gaan :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Raphaelo
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:59:
Klinkt als een half overleden harddisk of (omdat het met het vervangen van het mobo en niet de schijf is opgelost) meer waarschijnlijk, de controller. Het heeft dan ook weinig zin merk en types te noemen, aangezien alles wel kapot kan gaan :P
Oke, dan post ik mijn specs niet meer, mijn hardeschijven doen het inderdaad nog gewoon goed dus er zal wel iets kapot zijn geweest op mijn moederbord.

wat mij betreft kan dit topic dicht.

Pagina: 1