DVI switch want vga ziet er apart uit

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29
Omdat ik waarschijnlijk een 2e apparaat ga kopen wat gebruik maakt van een dvi aansluiting loop ik tegen een probleem.
Mijn samsung 710t heeft 1dvi en 1 vga aansluiting.
Ik heb net eens een latop op de vga aangesloten om te kijken hoe het er via vga op 1280x1024 uitzag, maar nu merkte ik wat raars. De letters bij bijvoorbeeld de menu's van firefox zijn kleiner en blokkeriger dan wanneer ik dvi gebruik. Mijn vader heeft een tft met alleen Vga en ook daar merk ik dat de letters een stuk kleiner zijn en ook wat blokkerig (hij gebruikt ook native resolutie).
De laptop heeft een 9100IGP kaart aan boord en de pc van mijn vader dezelfde videokaart als mijn eigen pc (6600GT aopen), alleen ik gebruik dus de dvi uitgang.
Is dit normaal voor een VGA aansluiting?

Zo ja dan wil ik dus mijn pc op dvi aangesloten laten, en kom ik dus een aansluitng tekort.
Is een switch als deze dan een goede oplossing zonder verlies?:
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=3548

Of heeft iemand nog andere ideeën?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet je niet dat als je iets analoogs gebruikt je vaak de monitor er nog wel goed op in moet stellen, dit is met DVI niet het geval. De 710T geeft behoorlijk beeld met een D-sub connector als je de instellingen op het scherm even goed inselt.

Verder zou je met zo'n DVI switch ook kunnen realiseren wat je wilt.

• gelukkie
Ok bedankt voor je reactie, maar naar welke instellingen zou ik moeten kijken op het scherm?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gelukkie schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:46:
Ok bedankt voor je reactie, maar naar welke instellingen zou ik moeten kijken op het scherm?
Druk als eerste eens op autoadjust, dan stelt hij het scherm voor het grootste gedeelte al goed in, de rest kun je gewoon in het menu vinden, afhankelijk van wat er nog verandert moet worden.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 19:10
heeft Samsung als je de drivers voor een tft instaleerd je niet de keuze tussen analoog en digitaal?
Dat zou ook kunnen helpen.

• gelukkie
Auto adjust deed de monitor vanzelf al en bij de drivers heb ik idd voor analoog gekozen. Maar wat ik zo apart vind ik dat mijn vader met een prophetview scherm hetzelfde probleem heeft.

• gelukkie
Ik heb de monitor nu eens digitaal en analoog aangesloten.
Het ziet er al wel beter uit dan via de laptop, maar 1 ding zou ik graag vanaf willen.
Als ik in firefox bijvoorbeeld op bestand druk dan krijgen de letters een soort witte schaduw bij een vga aansluiting, bij dvi heb ik hier geen last van.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Heb al zitten zoeken naar een instelling hiervoor maar die kan ik niet vinden.

• gelukkie
Ik heb nu nog iets opgemerkt wat ik nog veel belangrijker vind.
Als ik pro evolution soccer 5 via DVI speel dan is het beeld goed, maar zodra ik het spel speel via VGA dan krijg ik strepen over het beeld (net als wanneer je een te hoge fps hebt, tearing)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
Die schaduw bij de letters lijkt op overspraak. Leen/huur/koop eens een fatsoenlijke VGA-kabel, lekker dik met van die blokjes in de kabel vlak bij iedere aansluiting, treed het dan nog steeds op?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1